Publicerad 2012-02-27 08:24:57 i Novalie 0-3 månader,

Hur dagarna ser ut för oss!




Nu har dagen börjat här hemma, solen lyser in genom fönstret och myset är igång!♥
Nå, så hur funkar det här hemma hos oss än sålänge?
Hur har Wilja reagerat på sin roll som storasyster?

ÄN sålänge så har det inte varit något alls som varit jobbigt! Hon är så ininorden snäll. Och förstående! Trodde att detta med amningen skulle bli känslig & jobbig, då de inte var sålänge sen som hon slutade. Men inte, nova lelling är de hon säger! Tror det har mycket att göra med att lillasyster hittils är en väldigt nöjd bebis! och gör inte många läten ifrån sig alls! De blir inte så att Wilja behöver kämpa för min uppmärksamhet.
Wilja är dock orolig över vart Novalie tar vägen, såfort vi går med henne till skötbordet, sängen etc så ska Wilja hålla koll på vart hon är! Hon är väldigt mån om henne, pussar, kramar, håller bara henne i handen i soffan.

ÄN sålänge, så har hon inte visat någon tendens på ilska eller svartsjuka! Vi fårse när det väl kommer.
Eller om det ens behöver komma, det beror nog mycket upp till föräldrarna också.

Men det är dag & natt mellan Wilja och Novalie som små!
Nova känns så otroligt trygg, och så otroligt lugn. Inga problem lixom! Medans Wilja va på spänn hela tiden om man ser tillbaka. Jag trodde då hon va en lugn bebis, men ack så fel jag hade! Hon vaknade var 20:e minut och ville bara vara nära! kunde inte lägga henne själv - då vaknade hon. Hon hade ju tjorvigt med magen från natt 1 till hon va någon månad! Så Novalie märker vi inte ens av här hemma.

Hur tar mamma det ännu?
JAG känner mig helt utvilad, får äntligen SOVA på nätterna! tack gode gud att denna graviditet är över, nu får jag SOVA! Vaknar 1-2 gånger per natt och ammar nova! Men hon sover, och jag sover! Det är Wilja som varit lite hostig nu dessa nätter, så de är hon som haft de lite kämpigt.
Men i överlag så har jag fått sova mer än på månader! Då jag vaknade av kisserier minst 10 gånger, och vakna för att jag hade så jävla ont.

Linus...
Ska lägga in ett speciellt inlägg, men hur han är mot Wilja! Hur han tar sig till Novalie, det är helt otroligt.
Hade inte en aning, och jag.. Jag kan inte förklara min stolthet!♥

Postat av: Wiktoria

Publicerad 2012-02-27 08:47:49

Jag gör bland annat namntavlor till dom små...



Nyfiken?

Kika gärna!



http://pinturadesign.blogg.se

Postat av: KNORKAN - Presenter & Inredning

Publicerad 2012-02-27 08:58:03

Varmt välkommen till KNORKAN! Just nu har du chansen att vinna ett kuddfodral med handgjorda detaljer från Svanefors. Mer information om tävlingen hittar du på KNORKANS facebook sida eller blogg ♥

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-02-27 09:18:04

Är så glad för din skull, Patricia. Att du fått den familj du drömt om<3

Postat av: joanna - mamma till Willem

Publicerad 2012-02-27 09:21:00

<3

Postat av: L I N N

Publicerad 2012-02-27 09:48:40

Hellooo sweetie!

Hoppas du får en underbar start på veckan! :D

Postat av: Kampen mot cancer

Publicerad 2012-02-27 09:54:26

Hej! Vi är två tjejer som går sista året på samhällsprogrammet i Duveholmsgymnasiet, Katrineholm. Vi håller på med ett projekt som går ut på att vi genom vår nystartade välgörenhetsorganisation ska samla in så mycket pengar som möjligt till barncancerfonden. Vi skulle uppskatta om du eller någon som ser den här kommentaren skulle vilja hjälpa oss genom att skänka pengar, eller uppmärksamma vårt arbete på sin blogg. Om du har några frågor så kan du nå oss på: [email protected]



Vi har även en egen sida: kampenmotcancer.webblogg.se

Twitter: kampenmotcancer



Kom ihåg att varje krona räknas i kampen mot cancer.



Hoppas att du har en bra dag!

/Sandra Jaber och Maria Jaber

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-27 09:56:15

Vad mysigt ni ser ut att ha det! :D Måste bara fråga, de första inläggen stavar du hennes namn Novalié och nu Novalie, har ni bestämt er för att ändra?

Postat av: Fоtомояsan

Publicerad 2012-02-27 10:01:59

så skönt att hon e nöjd =) Vår va helt tvärt om, grät o skrek konstant i 1 månad. att man inte förstod att man skulle prova mjölkersättning? :/

Postat av: jennifer

Publicerad 2012-02-27 10:05:41

Åh så förtjusande. Grattis till tösen, vackert namn måste jag säga ... våran Novalie föddes i december :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-27 10:24:28

Underbart underbart underbart!!

Efter den graviditeten så är du värd lugn och ro och massa massa kärlek från dina!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-02-27 10:27:43

STORT Grattis till en bedårande söt liten tjej till! :D

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-02-27 10:33:52

Hur menar du att mycket beror på föräldrarna om hur storasyskonet reagerar? Menar du hur man fördelar uppmärksamheten? Blev lite nyfiken hur du resonerar bara :)

Postat av: Nadia

Publicerad 2012-02-27 12:00:48

Sitter med tårar i ögonen! Så fint du berättar om er nya situation. Vi sitter själva och väntar på att lilla Tindra ska bli storasyster om några veckor och spänningen är stor på hur hon ska ta sig an det lilla knytet <3

Postat av: lisa

Publicerad 2012-02-27 16:58:12

För det första; GRATTIS till tösen! :)

är lite nyfiken, men vem blir gudförälder/rar till novalie? :) ha det bra. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela