Publicerad 2012-02-09 13:01:45 i Dagens Mama,

Dagens Mama & NAMNFÖRSLAG!




Dagens maaami är redo för nya äventyr! (de nya är att hämta hem prinsessan i pulkan levandes!)
Den där omtalade backen tar verkligen död på mig, och jag hostar sönder lungorna påvägen upp, snoret rinner och de känns bokstavligen som lillasyster ska ramla ut genom smufflan.... :D

Nä, nu sitter jag här och tänker! Lillasysters namn... De har vi EVENTUELLT redo!♥ Man vet ju inte.
Även om man relaterar lite nu, så kanske de kommer något nytt namn som vi känner: HEEY! alldeles rätt! Har ni några namn som passar ihop med Wilja? Som inte är AAALLT för vanliga! :D

Kom gärna med namnförslag, så mycket ni bara kan!!


Wilja & ......?

Här är några som Mamma gillar:

♥ Lilly
♥ Lykke
♥ Othilia
♥ Ofelia
♥ Svea
♥ Thyra

De svåraste är att hitta ett namn som faktiskt BÅDA gillar! fram till efter vecka 30 hade vi bara ett namn i tanken, och det var Ofelia! Men nu så känns de inte riktigt hundra, och har därför ett annat speciellt i tanken. Men dessa namn brottas jag lite med :)

Postat av: R

Publicerad 2012-02-09 13:12:14

Malwa, med enkel eller dubbel v.



http://www.flicknamn.com/alla-namn/

Denna sida är bra och har många fina namn:)

Postat av: Josefine - Mamma till Molly

Publicerad 2012-02-09 13:13:08

Wilja och Minea.



Min systerdotter heter Minea, är så fint och inte allt för vanligt :)

Postat av: Moa

Publicerad 2012-02-09 13:19:26

Mira Leia Elsa

Postat av: tvåbarnsmamman

Publicerad 2012-02-09 13:20:50

Wilja & Nova? :)

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-02-09 13:28:33

Othilia eller Ofelia var sött :)

Tycker även Hilja är ett väldigt sött namn

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-09 13:30:15

Finis ♥



sv: Haha jaaa, jag förstår din besvikelse! Men höru, gjorde ni den rätt då? :O För varje gång vi sexade och han stannade kvar i mig så fick jag onda sammandragningar. Den kvällen jag blev inlagd på förlossningen i v32 hade vi också gjort det. Men varje gång han inte gjorde det så fick jag ingenting :)

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-09 13:38:23

sv: Haha nej, menade att färdknäppen betyder att mannan ska komma i kvinnan. Sperman innehåller ju en liten mängd av de som man använder vid igångsättning. Fungerar inte för alla :) Helst ska tappen vara lite retad och mogen. :)

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-09 13:48:22

sv: haha men kör på som fan. Linus mirakelsalva kanske innehåller lite mindre haha :D Skämt och sido. Men känner du att sammandragningarna börjar så tycker jag ni ska köra på som attan. Kanske ger något i slutändan? Tror inte du kommer vara gravid i all evighet. Magen har blivit tok låg denna vecka! Jag håller iaf tummarna att du föder inom 1 vecka iaf :D

Postat av: annelie

Publicerad 2012-02-09 13:51:41

Wanja

Wendela

de norska namnen är så fina tycker jag kika lite där får ni se

några förslag som jag skulle tycka vara fint och så har ni då samma insialer eller vad man ni skriver när du märker deras kläder mm till fsk



mycket smart

Annelie Sandras mamma

Postat av: Mariana-Milos mamma o gravid

Publicerad 2012-02-09 13:58:53

Wilja o Lilly tycker jag passar ihop! =)

Postat av: Cornelia

Publicerad 2012-02-09 14:13:34

Fina namn allihopa! :) Om jag inte hade hetat cornelia skulle jag hetat othilia eller elwira, båda de två passar med wilja ju :) Och Thyra också det passar jättebra! kram och lycka till!

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-02-09 14:14:10

Ofelia eller Lykke. Wilja - betyder som för mig viljestark och var verkligen meningen. Ofelia- ofelbar och perfekt. Lykke- er lycka:)

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-02-09 14:25:33

Här är ett par förslag:

Alwa

Meija

Minnea

Alicia

Kram och lycka till!:)

Postat av: EMMA

Publicerad 2012-02-09 14:42:50

Tuva är fint :)

Postat av: mysan

Publicerad 2012-02-09 14:57:54

Vackra du! Fina namn där!

jag kan faktikst inga bra namn har dålig fantasi. Men jag gillar typ

- Hallon

- Tuva

- Edelie

- Adeline

- Elvira

Postat av: Petra

Publicerad 2012-02-09 14:59:18

Livia tycker jag är fint :)

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-02-09 15:01:10

Hejsan! Kollar in din blogg dagligen :) Hoppas att ni mår bra. Namnförslag till lilla systern.. Mika ( även Nika ) eller Alvina eller Lova. Ha en fin dag! Kram

Postat av: Paulina

Publicerad 2012-02-09 15:32:21

Fastnade för Lykke, väldigt fint och speciellt! Passade till Wilja med :)

Postat av: Sara :)

Publicerad 2012-02-09 15:54:18

Thea? men Lilly gillade jag också :)

Postat av: Karolina, gravid i v. 37 ♥

Publicerad 2012-02-09 15:54:56

Fin du är ♥



Hihi! vi har också problem med namn..så svårt!

Wilja och wilma tycker ja är fint !:)

Postat av: Coquina

Publicerad 2012-02-09 15:55:06

Jag gillar dina namnförslag, särskilt Lykke och Otthilia är mina favoriter =)

Ny Ib Laursen-tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-02-09 16:00:42

Jag tycker att Otilia är ett riktigt fint namn som dessutom passar ihop med Wilja! Lykke är också ett jättefint! Andra namnförslag: Elwira, Alvina, Livia :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-02-09 16:17:46

Jag tycker att Lilly är gulligt på en liten flicka men kanske inte passar lika bra på en vuxen kvinna, jag vet inte?! Jag gillar däremot namnet Lykke väldigt mycket...tänker på "Vilja och Lycka", det känns fint på två systrar.



Fler förslag: Ottilia, Lovisa, Lidija, Alva eller Vendla. Det är SVÅRT men KUL att välja namn och ibland måste man nog se bebisen först för att få den där uppenbarelsen om vad som är rätt.



Det är så roligt att läsa om graviditet nummer två, jag har följt dig ända sedan tiden med Wilja i magen. Hon har blivit en så fin tjej, liknar pappa mycket men det finns miner som hon gör när det bara är dig man ser. Visst är det häftigt det där? Att kunna "spegla" sig i sina barn. Det finns INGET som slår känslan av att vara mamma. Önskar verkligen er allt gott och att det här verkligen blir den familj du alltid drömt om. Lycka Till.

Postat av: ulrika

Publicerad 2012-02-09 16:23:04

Tips: Nina är vackert, enkelt på nåt vis :)

Postat av: Janni

Publicerad 2012-02-09 16:28:38

Hej!



Jasså ni funderar på Lilly. Ja det är ju såklart finaste namnet som finns.

Svar till dig nu, förklädena är från Åhlens och lilla gosedjuret är från Värmlans museum här i Karlstad men jag tror de finns på nätet också. Var vet jag dock inte..

Och sist men inte minst, pippikläderna kommer från Lindex ja så där gissade du heeelt rätt!

Nu vill jag ha DITT svar..frågat men tror inte jag fått svar ännu.. HUR i all världen redigerar du dina bilder och vilket program använder du? Jag älskar dom!! PUSS!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-09 16:32:46

Tyra utan H! Så fint ihop med Wilja också.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-09 16:59:50

luana .-)

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-02-09 17:36:13

Tyra tycker jag är ett superfint namn! :)

Postat av: Marie

Publicerad 2012-02-09 17:41:21

Nyss hittat din blogg :) mina favoriter bland de du nämnde är Othilia o Lilly!



Mina fav är Julia, Elise och Alice!

Postat av: Mia

Publicerad 2012-02-09 17:43:25

Får jag en flicka kommer jag ha jordens beslutsångest att välja mellan Alice, Ottilia, Hilda, Signe & Asta. Det är helt klart mina favoriter bland flicknamn! Men det finns SÅ många fina flicknamn!

Postat av: Tina- mamma till Julian

Publicerad 2012-02-09 17:48:04

Massa fina namnförslag ju! Mina favoriter av dina var nog Lilly och Tyra! Annars har jag några egna favoriter som jag gärna delar med mig av. Levina, Luna, Lo, Lexie, Livia (jag gillar namn på L), Junie, Ella-li, Tuvali. Namn på W kanske du inte vill ha om du tycker det matchar för mycket med Wilja, men annars är ju Wendy, Wilma och Wintra fina namn också.



Hoppas du fick några förslag du gillade här i alla fall!



Vi hade ett namn bestämt hela graviditeten med min son men ändrade oss bara en vecka innan han kom ut och när vi väl såg han var det så självklart att han skulle heta det nya namnförslaget, det gamla kändes helt fel då...



Hoppas ni hittar något fint namn ni vill ha!

KRAM

Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Publicerad 2012-02-09 18:23:58

Lily/Lilly är ju tokfint! Min blogg "kallas" ju det, men sedan kompisen fick barn och hon fick det namnet så känns det lite knasigt. Nu har ju det namnet faktiskt ett ansikte.



Tyra/Thyra är mitt absoluta favvonamn genom tiderna, min lilla chihuahuaprinsessa fick ju det namnet.



Svea hette min hamster när jag var yngre, hihi.



Annars tycker jag att Lykke låter otroligt fint tillsammans med Wilja. Tänker, precis som en där uppe skrev, på Vilja och Lycka. Hur underbart är inte det!?



Åh.. Vill också ha en liten knodd :)

Postat av: Karolina, gravid i v. 37 ♥

Publicerad 2012-02-09 19:34:01

Jag tycker Wilja och Wilma är fint ♥

Postat av: Elin

Publicerad 2012-02-09 19:43:19

Mina favorit namn om jag någon gong får en flicka är : Niva, Moa,Ella,Ellen & Leija, jag tycker även att Chanelle(uttalas som det stavas) är mycket vackert!

Postat av: Frida

Publicerad 2012-02-09 20:06:40

Svea, Freja, Thistla, Vila och Meja är några namn jag gillar, speciellt Thistla :)

Postat av: li

Publicerad 2012-02-09 20:07:21

åh, jag tycker Elise skulle vara ursött. Av dom förslag som redan står tycker jag Lykke är rätt charmigt :) fast tycker nog inte det passar så bra ihop med Wilja, men man ska ju inte enbart välja så att allt "passar", välj det ni främst tycker!

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-02-09 21:20:17

LYKKE!!

Postat av: Linnéa & lilla Lo

Publicerad 2012-02-09 21:48:05

Lilly, Lykke & Ofelia tycker jag passar bäst och är finast!

Postat av: nathalie 17 år och gravid

Publicerad 2012-02-09 21:51:12

Freija har jag som favoritnamn. Men jag gillar även Livia :)

Postat av: venna

Publicerad 2012-02-09 22:08:40

jag älskar också namnet lykke! men också svea! men som sofia skrev tänkte jag också på "vilja & lycka! fint <3

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-02-09 23:49:32

När jag satt och läste igenom namn listan tänkte jag direkt på Ofelia. Och tänke skriva innan jag hann läsa klart det sista och där skrev du också om det. Haha



Tycker det e jätte fint. Kanske borde behålla det?! Ofta e det första man tänker det bästa. Sen börjar man överanalysera med tiden.



Ofelia känns lite unikt, samma sak som med Wilja. Båda namnen borde ju matcha med varandra också.



Det blir nog bra vilket namn ni än väljer. :) Gå på magkänslan.

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-10 02:03:24

Ottilia tycker jag är fint. Vi har Meja som flicknamn.

Men det är svårt med namn. Och det måste ju stämma när bebisen väl kommer ut. Det problemet hade vi med Oskar. Namnet vi hade stämde inte när han kom ut...

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-02-10 08:17:57

Lykke absolut! Håller med dom andra att de blir som "Vilja och lycka", hur vackert som helst!!

Postat av: Linnéa & lilla Lo

Publicerad 2012-02-10 08:21:20

Sv: Åhh typiskt! Min sambo lurade mig totalt och sa att han inte gillade Lo speciellt mycket.. haha, och sen efter att hon föddes så sa han att "är det inte en liten Lo" hihi, typiskt min sambo dessutom - vill hålla mig ovetandes så länge han bara kan så att han kan reta mig :P MUPP!



Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Publicerad 2012-02-10 10:41:45

Så vacker du är!



Lilly och Lykke var mina två favoriter :)

Postat av: Em.

Publicerad 2012-02-10 10:43:06

Ottilia är jättefint! Tycker även att Stella, Freja och Lovis är fina namn.

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-10 12:04:06

Himla & Wilja

Postat av: heidi

Publicerad 2012-02-10 12:09:06

Lykke va finast av dom tycker jag :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-10 14:57:06

Adela, Nowa-Lee,

Postat av: Sanne - ensamstående mamma till LYKKE

Publicerad 2012-02-10 17:07:30

LYKKE såklart!! Älskar att jag valde det namnet! Får fina kommentarer om namnet varje dag och hur alla beundrar mig som en ovanlig mamma för att jag valt ett ovanligt namn. Jag blir lika rörd varje gång :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela