Publicerad 2012-04-26 14:01:23 i Viktresan nedåt efter Nova,

Tankeställare.




Jag har några saker som jag vill klargöra för alla.
Det kanske är många som klickar in sig i, blir arga, känner sig otillräckliga eller känner sig olustig på något vis.
Jag har som sagt, som många av er vet börjat att träna för att hitta tillbaka till mig själv, för att jag själv ska få må bra. Att jag ska känna mig stark och frisk för att orka med!
Många har kanske blivit sura, ledsna över att se hur kroppen KAN återhämta sig. Nu är det så att jag inte kan göra något åt hur min kropp har sammarbetat med mig. Vissa har det lättare, medans andra verkligen får kämpa! Det är otroligt hur min kropp har gått tillbaka. Men jag vill att NI ska veta att jag inte skriver saker eller lägger ut bilder för att göra folk ledsna eller arga! Jag hoppas ni innerligt förstår att det inte är min mening.
Jag vill även inte att blivande mammor ska TRO att det är så lätt att bli av med allt! För vi alla ÄR inte lika.
Hoppas inte jag gett er 'falska förhoppningar' om ni förstår vad jag menar.

Jag har fött två barn, två graviditeter SF mått på 40 och magen & kroppen ser ut som den gör.
Det ÄR inte vanligt, det är mer ovanligt! Alla är vi olika, och det är väl ändå tur det.

Fick mig bara en funderare, och ville skriva det här innan jag får någon kommentar om det här.
Det känns nästan pinsamt att lägga ut bilder nu, samtidigt så får det MIG motiverad till att träna min kropp ännu hårdare, när jag vet att det är så många här inne som blivit peppade och motiverade utav mig.

Jag är sån, när jag bestämmer mig för en sak så är jag så tjurskallig! Och då SKA jag bara dit målet finns.
Förstår ni vad jag menar? Jag har nog haft tur, absolut. Samtidigt så är de av REN vilja! Jag småäter inte ett endaste dugg, äter de jag SKA äta och absolut inget mer. DÄR kommer envisheten fram! För att jag VET att de uppnår resultat, och jag VET att jag kommer stormtrivas med mig själv. Vilket gör MIG till en gladare mamma, gladare flickvän och gladare PERSON i överlag.

Miljoner kramar till er alla.

Postat av: Helen - mamma till Lea & Ellie

Publicerad 2012-04-26 14:41:29

självklart ska du fortsätta dela med dej av före och efterbilder utan att behöva få dåligt samvete. Jag fick barn för snart 4 månader sedan och ser inte ut sådär på långa vägar men känner mig stolt över min viktnedgång på 21 kg (gick upp 14) vet att det tar tid att forma kroppen. För mig krävs det nog många timmar på gymmet nu och mycket magövningar för att "strama åt" huden. Vissa går det snabbare för vissa längre tid. Huvudsaken man inte ger upp och jag tycker de är peppande att se hur bra man kan lyckas även om du verkar ha väldigt bra gener och det går ovanligt fort. :P Fortsatt lycka till :) kram

Postat av: Sanne - vinn valfritt skal till din iPhone!

Publicerad 2012-04-26 14:54:56

Hej gumman!

Ville bara tala om för dig att jag tycker du är fantastiskt duktig som hinner med att träna, ta hand om två barn, hålla ordning hemma och samtidigt berätta om det för oss här på bloggen! Jag är verkligen imponerad!

Det är jättekul att följa din tränings/vikt/mått-resa nu och jag får så mycket inspiration av det! Det har fått mig att försöka också.



Det var jättebra gjort av dig att skriva det här inlägget, för precis som du säger är alla olika, och det är nog inte många som har den turen att kroppen återhämtar sig så bra som din nu har gjort. Även om du nu jobbar för det, så verkar det väldigt "lätt" ändå.



Jag har själv väldigt svårt att gå ner i vikt och måste verkligen kämpa som ett djur för att minska några gram, och då tappar man gärna den där motivationen man har haft efter några veckor. Man vill ju se resultat! (helst på en gång...)

Därför tycker jag verkligen att det är kul att se hur mycket som hänt med din kropp efter bara en vecka, det ger mig verkligen motivation till att också lyckas!



Heja oss! Kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-04-26 15:20:55

Asså så himla tråkigt att du måste skriva så här.. :( kan inte folk bara vara glada för att du gör va du vill och det går bra för dig?!

Jag tycker i alla fall att det e jätte kul att du har kommit igång med träningen det e en pusch för mig också!! :)



Inte ALLS avundsjuk på dig att du får förändring så fort, nejdå! Hehe

Önskar dig bara lycka till med träningen!! :)

Postat av: T

Publicerad 2012-04-26 15:43:05

Du ska absolut inte be om ursäkt! Tvärt om, det är väl grymt att de faktiskt finns folk som bestämmer sig för att nå sitt mål!

Jag tycker snarare att du ska visa mer sånt här, det ska uppmuntras :) jag får min bebis om några veckor och jag blir bara peppad!

Postat av: hanna

Publicerad 2012-04-26 16:01:38

Håller med föregående talare och så vill jag tillägga att jag tycker du är söt och vacker!:) Ha en fin kväll:)

Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-04-26 16:34:37

Åååhh, håller med Lisa ovan! De borde ju bara bli taggad att göra det du gör nu om de känner att de blir avundsjuka. Jag blir bara taggad till att hålla min diet också! Lycka till med träningen, sjukt kul att du fick sånna resultat på en vecka :)

Postat av: tove

Publicerad 2012-04-26 16:35:33

ja du har varit grymt duktig, önskar att jag också kunde hålla mig från godiset ;) har 3 kilo kvar till startvikten och det var 5 månader sen jag fick barn. hade lätt vägt mindre än så nu om jag inte varit så sockerberoende, men vad ska man göra? du är sjukt duktig iaf och jag blev riktigt motiverad när jag såg dina bilder! ska försööööka sluta äta glass.. men iaf träna och promenera varje dag!;)

Postat av: Malin larsson

Publicerad 2012-04-26 17:01:40

Att du ens ska behöva försvara dig är fruktansvärt. Att du lägger ut bilder på din kropp kan du med all rätt i världen göra! De folket som kommenterar bittra kommentarer är ju faktiskt inte helt friska. Alla är vi olika och varför kan man inte glädjas åt varandra istället? Att din kropp går tillbaka snabbt är ju kanonbra för dig? Eller ska du behöva säga åt den att inte göra det för att få alla andra glada? Detta är löjligt! Å här sitter du dag efter dag och skriver och ger fantastiska tips (din blogg är min favorit nu när jag själv väntar barn) och så klagar folk? Äsch skit i sådana kommentarer och kör på bara! Jag tycker de är kanon att se bilder å vad träning kan göra! Så keep up the Hood Work! Kram

Postat av: Fata - Mamma till Ajdin och lillebror i magen

Publicerad 2012-04-26 17:39:15

Att du är så målmedveten och faktiskt uppnår dina mål är ju bara underbart. Jag känner mig peppad när jag läser vilka resultat du uppnår. Kämpar man då kommer man lyckas. Alla vi vet (eller ja, bör veta) att vi alla är olika, så jag förväntar mig inte att jag ska tappa 10 cm på en vecka över bebisbulan, men som jag sa till min sambo imorse har hon lyckats uppnå resultat kommer jag också göra det, jag är peppad.



Fortsätt som du gör och strunta i vad avundsjuka människor tycker ;)



Kram

Postat av: Marie, mamma till Elsa

Publicerad 2012-04-26 18:15:26

Fortsätt som du gjort! Tycler det är inspererande. Ångrar att jag själv inte var lika hurtig som du efter Elsas förlossnning, men jag får ta igen det nu :) Kämpa på!!

Postat av: Marina

Publicerad 2012-04-26 19:28:31

Äh de behöver inte läsa bloggen om det är så.

Tipsa om www.theshapeofamother.se kan de gnälla där ;)



Postat av: Hanna mamma till två

Publicerad 2012-04-27 01:57:41

Du gör mig motiverad! Jag är inte alls avundsjuk utan försöker göra mitt bästa. Min kropp är nog envis och det kommer absolut ta mer än 1 vecka.det är jag medveten om. Men när jag ser dina bilder så är det plankan och nyttigare mat som gäller. Bra jobbat och riktigt bra blogg, fortsätt med det du gör.

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-04-27 07:58:00

Patricia! Fan lyssna inte på de som är avundsjuka! Jag tycker du är sjukt grym! Det är din blogg och du skriver om ditt liv och dina tankar. Varför skulle du då inte få lägga upp bilder på dig?! Klart som fan du ska, dom som klagar har inget här att göra om dom ska hålla på sådär! You go girl!

Postat av: Nathalie 18 år och mamma till Neo

Publicerad 2012-04-27 08:48:42

Du ska inte behöva förklara dig för dina läsare tycker inte jag!

Såklart man vill se resultat och jag kan säga att jag har blivit riktigt peppad av att börja träna och äta sunt efter det att du bestämde dig! Och jag har precis som du bara ytterst lite kvar så det fick mig en tankeställare att börja träna också!



Men hur lång tid efter förlossningen ska man vänta med att träna? Neo blir 1 månad på onsdag, är det för tidigt? (Svara gärna antingen i ett inlägg eller till min mail, vore jättesnällt!) :)



Puss och Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela