Publicerad 2012-04-18 23:33:29 i Viktresan nedåt efter Nova,

Mått, länkningar och startvikt!



Mina flickor, mitt allt!♥

Jag kan inte säga så mycket mer än att det S M Ä R T A R i min kropp, men ack vilken fantastisk känsla det är! Promenaden och övningarna har verkligen gjort sitt, från en början tyckte jag: Äsh, de här är väl ingenting! 3 minuter senare låg jag på golvet och flåsade som en klubbad säl! Men jag tog mig igenom skiten. Och sen nu på kvällen har jag gjort 'hunden', 30 x 3 gånger, sen utfall igen. Nu jävlar ska de bli rumpa! Den är borta, den lilla jag en gång i tiden hade är numera obefintlig. Och jag som ÄLSKAR rumpor! jävla skit att jag inte föddes med en! Ja, som sagt. Dagen har gått toppen, och är inte de minsta sugen på godis eller något onyttigt! Kanske bara för jag är så sjukt motiverad för en gångs skull.

Jag har måttat mig idag, och kommer göra det VARJE onsdag i 7 veckor nu.
Jag tänker inte stirra mig blindt på vågen, utan kommer följa måttbandet & känslan mer! Mår jag bra, och börjar jag bli nöjd med kroppen. Då är det precis så som det ska! Och då skiter jag i om siffran har ökat, eller om den gått ned. KÄNSLAN är de viktiga! Glöm inte det.

Onsdag den 18/4
STARTMÅTT:
Lår:
55 cm omkrets
Höfter: 92 cm
Midja (nedanför revbenen): 77 cm
Över 'bebisbulan': 88 cm
Armar: 28 cm
Startvikt: 56.2 kg med kläder på, så kommer väga mig mer kläder nästa gång också.

Varför jag måttat två ställen på magen är för att jag vill se hur det ändras.
Speciellt över bebiskulan som sagt! (: Spännande som tusan det här.

Tänker länka alla som kör på samma rejs! Så vi kan hitta inspiration & motivation hos andra när humöret dippar.
Kan de kanske vara något?
Vill du bli länkad här, så hojta till :)

Jenna
Therese
Sandra
Patricia
Angelica
Marina
Maria
Annika
Johanna
Rebecca
Klara

Fan va bra vi är! Heja oss, och lägg in tips på middagar övningar! Ibland kan man köra fast, då gäller det att hitta en liten push i rätt riktning! :)







Postat av: Emilia - 16 år, mamma till Tatum och Tävlingar i bloggen!

Publicerad 2012-04-19 00:43:29

Du har peppat upp mig totalt här nu så nu kör jag med! :D

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-04-19 01:10:04

Okej! DU fick mig till att bli 99% motiverad till detta. Röka och redbull måste BORT BORT BORT! men jag ska försöka!



Jag kommer köra exakt samma pass som dig!

Dock kanske det inte blir supernyttig mat, men nyttigare än vad jag äter just nu iaf! :)



Har gjort en speciell kategori, "Operation beachen 2012".

Om du är sugen, så kan du få följa mig där! :)

Postat av: Sara - Mamma till Maja

Publicerad 2012-04-19 06:00:12

hrm.. blev taggad till att köra stenhårt i bloggen också! tror jag måste skapa mig en ny kategori. Länka mig mer än gärna, det vore kalas med utbyte av flera i samma sits :)

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-04-19 06:53:54

Hejja gumman. Tror på dig jag :) jag kör ju också på, fast jag äter ju efter viktväktarna men det blir ju nästan lika, mäter också varje vecka och har tappat 10 cm runt magen på 3 veckor :)



Kram

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2012-04-19 06:58:06

Du får gärna länka mej då ja skriver väldigt mycket om kost och träning, har på bara några månader gått ner 27,3kg:)

Tycker du är jätte duktig, keep up the good work:)



Kram

Postat av: Sara

Publicerad 2012-04-19 08:15:17

Länka mig!:) bakade knäckebröd i lchf style igårkväll och de är nog bara en början:) kram!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-04-19 09:04:58

Sv: gullig du! Detta kommer vi att klara galant!

Sitter på jobbet nu och äter en hemma gjord energi bar.. Den hade fallit sönder i väskan och framför mig, precis just nu, står ett gäng nygräddade choklad muffins.. Men nej tack!

Det enda jag ser är ett par jeans shorts, bruna ben och SLIMMADE ben!



Vad är hunden för övning?? Låter spännande!

Puss!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-04-19 09:06:02

Sv: gullig du! Detta kommer vi att klara galant!

Sitter på jobbet nu och äter en hemma gjord energi bar.. Den hade fallit sönder i väskan och framför mig, precis just nu, står ett gäng nygräddade choklad muffins.. Men nej tack!

Det enda jag ser är ett par jeans shorts, bruna ben och SLIMMADE ben!



Vad är hunden för övning?? Låter spännande!

Puss!

Postat av: CANDY DARLING nybliven morsa & träningsfreak

Publicerad 2012-04-19 09:36:13

kul med mammor som följs åt! länka gärna mig också :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-04-19 09:36:26

Ska mäta idag tänkte jag så man har lite koll. :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-04-19 09:54:54

Jag kanske inte är så intressant, men försöker köra på samma rejs som du, skulle gärna vilja bli länkad :D



Kram

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-04-19 12:11:16

Sv: gullig du! Detta kommer vi att klara galant!

Sitter på jobbet nu och äter en hemma gjord energi bar.. Den hade fallit sönder i väskan och framför mig, precis just nu, står ett gäng nygräddade choklad muffins.. Men nej tack!

Det enda jag ser är ett par jeans shorts, bruna ben och SLIMMADE ben!



Vad är hunden för övning?? Låter spännande!

Puss!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-04-19 12:12:28

Sv: gullig du! Detta kommer vi att klara galant!

Sitter på jobbet nu och äter en hemma gjord energi bar.. Den hade fallit sönder i väskan och framför mig, precis just nu, står ett gäng nygräddade choklad muffins.. Men nej tack!

Det enda jag ser är ett par jeans shorts, bruna ben och SLIMMADE ben!



Vad är hunden för övning?? Låter spännande!

Puss!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-04-19 12:24:30

Jag är gärna med :)

Postat av: Angelica - Mot min smala lycka genom Xtravaganza

Publicerad 2012-04-19 12:29:28

Va gullig du är!!! :) Ja detta klarar vi!! Jag går som sagt på både måtten & vikten nu i början men jag börjar mer och mer tycka om min kropp då man ser resultat så måtten kommer det nog endast bestå av sen i slutet, vem vet :) Kram

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-04-20 22:08:23

Du är helt fantastisk, du inspirerar, motiverar och är en grym förebild! Jag är är hemskt gärna med, så du får gärna länka mig ^^ Kram

Postat av: Martina

Publicerad 2012-04-22 19:15:52

Hej sötnosar.



Jag är mer än gärna med. Har lagt upp träning och kosten för idag.



Nu kör vi!! :)



Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela