Publicerad 2012-04-19 17:41:18 i Viktresan nedåt efter Nova,

Matdagbok dag 3




Frukost:
Kopp med kaffe, keso & nötter, banan, juice & vitaminbrus.

Mellis:
Hand full med nötter & ett stort glas vatten.

Lunch:
Måltidsersättare

Middag:
Kräftsallad med fetaost, nötter, sallad, gurka, sockerärtor, oliver, keso & två ägghalvor.
Dressing: Bara lite vitlöksvinigrett, och sen salt & peppar. MUMS!


Kvällsmål som kommer att intas:
Halvburk med kesella & lite frysta bär på.

Jag är så stolt över mig själv som lyckats hålla mig borta ifrån allt sötsug! Har inte småätit en enda bit, och har inte stoppat något annat i mun än det jag skrivit ner. De har nog aldrig hänt! Men jag HAR verkligen bestämt mig! Nu får det vara nog. Trodde de här skulle vara jobbigare, iallafall dessa första dagar. Men de flyter på! Mer TIPS på mat ♥

Postat av: Marie, mamma till Elsa

Publicerad 2012-04-19 18:02:17

Kämpa på :-) jag är gärna med o kämpar :-D

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2012-04-19 18:42:47

Vill bara ge dej ett litet tips om du inte tar illa upp?:) tillsätt gärna ett ägg till frukost, protein är alltid bra:)

Du är jätte duktig by the way:)

Postat av: bella

Publicerad 2012-04-19 19:16:11

Jäklar vad mumsigt det ser ut! :) och dessutom nyttigt!

Postat av: MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

Publicerad 2012-04-19 19:29:07

Vad duktig du är! :)

Postat av: Patricia - Mamma till Saga & Wiggo

Publicerad 2012-04-19 21:14:27

BRA JOBBAT!! :) <3

Postat av: Mimmi

Publicerad 2012-04-19 21:52:43

Hejjahejja!! Så fort förkylningen e över börjar jag också! Mattips: Ugnskokt lax me varma rotfrukter o sallad. Chili&Limemarinerad Kycklingfilé med limeyoghurt och grönsaker. Revbensspjäll med grönsaksstavar och yoghurtdipp. Fläskfilé med tomat&fetaostsallad. Fisksoppa. Färsbiffar med klyftpotatis å tsatziki. Omelett med kalkon, champinjoner och tomat. Ja det var väl några tips! Kram!

Postat av: Martina - Ellas mamma <3

Publicerad 2012-04-19 22:18:48

Den salladen ska jag definitivt prova, minus några tillbehör:)

Både jag och min man har börjat med proteindiet med pulver och detta varvas med en massa sallad och frukt!!:)

Postat av: Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Publicerad 2012-04-19 22:58:30

Men så underbart! Hoppas du får henne att sova mindre dagtid då, alla behöver lite egentid på kvällen när barnen lagt sig!

Här är det lugnt efter 19.30, bara lillskruttan som vaknar till för mat lite då och då :)



Hoppas ni får en trevlig helg, kramar

Postat av: Nikki holm

Publicerad 2012-04-20 05:58:15

Hej..



Jag vill köpa Newbie paketet för 500:-... Igår fick vi på köns UL veta att de blir en liten tjej:)

Jag har köpt den vita overallen i st 68 så 56 lär hon kunna ha innan:)

En fråga- jag köpte vantar o mössan igår, så behöver ej dom... Kan du byta ut mössa+ vantar mot strumpbyxor i st 50-56 (om du har) istället så köper jag allt för 500:-.



Vet du hur storlekarna är på Newbie kläderna ??? Jag köpte 3 klänningar igår st 46...- va de stora på din nyfödda dotter?



Mvh Nikki C.Holm

Postat av: Nikki C Holm

Publicerad 2012-04-20 05:58:57

Hej..



Jag vill köpa Newbie paketet för 500:-... Igår fick vi på köns UL veta att de blir en liten tjej:)

Jag har köpt den vita overallen i st 68 så 56 lär hon kunna ha innan:)

En fråga- jag köpte vantar o mössan igår, så behöver ej dom... Kan du byta ut mössa+ vantar mot strumpbyxor i st 50-56 (om du har) istället så köper jag allt för 500:-.



Vet du hur storlekarna är på Newbie kläderna ??? Jag köpte 3 klänningar igår st 46...- va de stora på din nyfödda dotter?



Mvh Nikki C.Holm

Postat av: Patricia mamma till Saga & Wiggo

Publicerad 2012-04-20 10:00:10

gud så smarrit det såg ut! använder du osaltade naturella nötter?

kram! <3

Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & fru

Publicerad 2012-04-20 12:36:56

såg riktigt mumsigt ut! :) Gaah..nu får vårsolen komma så man får ut och springa och träna ute!! mysis på er!

Postat av: Janni - Mama till Lilly

Publicerad 2012-04-20 16:06:26

Tacos utan bröd eller chips är mitt bästa tips!

Enkelt och lika gott utan bröd :)

Postat av: Janni - Mama till Lilly

Publicerad 2012-04-20 16:06:26

Tacos utan bröd eller chips är mitt bästa tips!

Enkelt och lika gott utan bröd :)

Postat av: Janni - Mama till Lilly

Publicerad 2012-04-20 16:06:27

Tacos utan bröd eller chips är mitt bästa tips!

Enkelt och lika gott utan bröd :)

Postat av: Petrah

Publicerad 2012-04-20 20:16:32

åh fy tusan vad gott det där såg ut! :D

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-04-21 13:40:18

Ett tips är att äta det största målet mitt på dagen då ämnesomsättningen och förbränningen är som bäst då. Alltså byta plats på middagen och lunchen :)

Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Publicerad 2012-04-22 10:29:35

Muums! Duktig du är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela