Publicerad 2012-04-17 13:46:39 i Viktresan nedåt efter Nova,

Kroppen & målet, 7 veckor kvar.



Att lägga ut dessa bilder tar emot! Men jag måste få se själv, vill se hur det bättrar sig.
Såhär ser jag ut i kroppen 7 veckor efter graviditeten med Novalie. Två graviditeter så pass tätt har verkligen gjort SITT satt säga. Jag känner mig nu så förbannat äcklig! Vill inte kolla i spegeln, dess värre vill jag klä av mig. Kläder på - OK! Men inte utan, fy.

MEN, istället för att gnälla! Så har man ett val. Att göra något åt det! Så de tänker jag nu.
ÄR DET NÅGON SOM ÄR MED MIG PÅ DENNA RESA?

Det är 7 veckor kvar till början på sommaren! Så under 7 veckor ska jag träna så gott jag kan, lägga om min kost helt och hållet. ÄTA ska jag göra, men tänka 'knytnäves-portioner'.

Målet är att tighta till ben (framförallt insida lår) träna upp rumpan, och BORT med den lilla bebiskulan som finns kvar. Likaså minska i midja, och bli fastare i överlag.
Kilomässigt så vill jag kanske tappa 2-3 MAX, men jag vill få kroppen dit jag vill.

Kommer varje morgon innan frukost köra de övningar som jag kan hemma! Och helst 2 promenader om dagen, OM det går och om tiden finns.

Morgonpass:
22
Knäböj
22 Situps
15 Knäböj
15 Situps
10 Knäböj
10 Situps

Vila 30 sekunder

22 Armhävningar
22 Utfallshopp
15 Armhävningar
15 Utfallshopp
10 Armhävningar
10 Utfallshopp

Vila 30 sekunder

22 Korset (som situps fast sneda och man tar i tårna på motsatt fot))
22 Upphopp
15 Korset
15 Upphopp
10 Korset
01 Upphopp

Detta börjar jag med imorgon! Och jag kommer även skriva en matdagbok! för att själv hålla reda på mitt intag, och försöka bli av med mitt sockerberoende. HEJ huvudvärk, HEJDÅ Cola... HEJDÅ Godis! MEN, bara man bestämmer sig! Ja - då går allt.

HEJA OSS ALLA!

Postat av: klara

Publicerad 2012-04-17 14:09:34

Jag är med :D Jag har typ 10-25kilo att gå ner och ett sötsug att brottas med! Jag har lagt upp en kategori "hitta tillbaka till mig själv 2012" så ska jobba både fysiskt och psykist! :)

Vore skitkul om vi kunde peppa varandra och om fler av dina läsare är med :)

Heja oss!

Postat av: Josefine - Mamma till Molly

Publicerad 2012-04-17 14:11:08

Jag vill också bli av med mitt sockerberoende. Har du något tips som man kan gotta sig med på lördagskvällen som inte är onyttigt? :)



Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2012-04-17 14:14:26

Jag är lätt på! :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-04-17 14:16:30

Det där var sjukt jobbigt! Testade precis och jag är helt död. Visst, jag har inte tränat nåt på typ två år, men iaf. Jobbigt var det!

Postat av: Mamma Emelie

Publicerad 2012-04-17 14:16:47

Kul att du ska komma igång.. Hade såå gärna hakat på, men jag får nog avsluta min graviditet först ;)



Tänkte bara varna dej för de där situpsen som du tänker göra... De kommer INTE hjälpa dej med något, bara förvärra.. Efter graviditeten är de inre magmusklerna uttänjda, och det är de måste tajtas till för att putmagen ska försvinna... Så PLANKAN är de ända som hjälper typ!!

Kolla upp det, goggla.. Jag lovar dej att de stämmer ;)

Kommer att heja på din resa... Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-17 14:18:03

Fel fel fel

Du ska inte göra situps, det kommer inte tabort bebis kulan.

Du ska göra övningar som plankan och liknade varianter.

googla det. Kram Love

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-04-17 14:28:26

Gör inte sit up. Bevisat att för kvinnor som

Fått barn blir det knäppt. Blir som en utdragen dragkedja. Kör plankan istället:) kram

Postat av: Therese

Publicerad 2012-04-17 14:29:37

Heja dig!

För att ha fått två barn har du en väldigt fin kropp måste jag säga! :)

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-17 14:35:53

Hej Patricia. Jag har själv också börjat med att försöka få kroppen bättre, och har även slutat med sockret och jag trodde att det skulle bli svårt att sluta med colan. Men det var ganska enkelt :)



Kämpa på och lycka till :)



//Maria. Många kramar till dig och barnen-

Postat av: Ängla Norberg - livet som mamma & fru

Publicerad 2012-04-17 14:53:31

Vad modig du är! Fast du har en otroligt otroligt fin kropp efter 2 barn! Önskar att man själv hade dn kropp som dig... Allt hänger på mig men ändring på det kommer det bli! Måste också sluta med mitt stora cola beroende. Kämpa kämpa! Ska bli roligt att följa dig på ditt mål! Hihhi har nu övertalat Henrik om en donkey! Vi ska köpa en så fort jag fått ett jobb. Kan inte du bli vän med mig på facebook? Ängla Norberg. Kram på dig och sötnosarna!

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-04-17 15:11:51

Grymt!! Heja heja!! Jag håller själv på att "tighta till benen", speciellt insida lår + höfter nu innan jag drar på semester. Ett tips, eller nästan ett KRAV ;) är att kasta ut vågen och köpa ett måttband istället! Mät lår, höfter, rumpa, midja osv och anteckna mått och datum. Jag lovar dig att du ser skillnaden snabbare genom att måtta. Jag har redan tappat nån cemtimeter på EN HALV VECKA!! :) (daglig träning)



Du går ner i fett, men upp i muskler, och då rör sig inte vågen ändå..



Ett annat tips är att köpa hem proteinpulver! Det har säkert Linus erfarenhet av, han som verkar hålla igång på gymmet! Protein är viktigt efter träning för att hjälpa musklerna att byggas upp istället för att slitas ner efter ett träningspass! Du kan googla på proteinpulver annars, och läsa hur det funkar!!



Kämpa på!

Kram!

Postat av: Trees mamma i London

Publicerad 2012-04-17 15:18:29

ååh vad bra val och vågade bilder som du säger! :)

Men du kanske får ännu mer motivation då, när du vill ha en efterbild? :D

Jag e på!! fast jag börjar om en vecka när jag också är 7 veckor efter förlossning! :)



Läste tidigare att du e sockerberoende efter novalie. jag e det också. Herreguud, det går inte att låta bli haha. aldrig i mitt liv har jag druckig kolsyrade sockerdrickor så som jag gör nu.

NÄ skärpning, allt går om man vill ja :D

lycka till! ;)

Postat av: Lina-Mamma till två prinsessor!

Publicerad 2012-04-17 15:32:21



men gud din kropp är ju inte alls hemsk, ja har oxå fött 2 barn tät min älsta är 2 år och yngsta snart 4 månader. och ja ser verkligen ut som en sumobrottare, försöker varje dag att gömma mig själv och unvika speglar. Men ska precis som du börja med hemmaträning, kör du på nån speciell kost? :)

Postat av: J

Publicerad 2012-04-17 16:04:40

gick in på en gammal klasskompis bilddagbok och kollade igenom gamla bilder. hittade denna och visst är det du till vänster i bild i rosa? :)

Postat av: Patricia mamma till Saga & Wiggo

Publicerad 2012-04-17 16:37:27

Men Patricia, vilka dumheter! du har ju för tusan sjukt snygg kropp, kvinnlig och super snygg!

men jag vet hur det är det spelar ingen roll hur mycket kpmplimanger man än får ,är man inte nöjd själv så är det det ända som räknas.



Kram på dig vackra du!

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-04-17 16:54:16

Jag är nog på... Tror jag... Haha!

Postat av: Jenny mamma till Wilda

Publicerad 2012-04-17 17:07:52

Du är ju sjukt snygg i kroppen redan nu människa;) att du skulle ha fött två barn går knappt att se! Men jag vet vad du menar med att kroppen blir slapp, speciellt magen, min är som värsta gelé klumpen!

Postat av: Liiv

Publicerad 2012-04-17 17:12:47

Du är ju redan fin och Smal så du behöver inte träna! :) Kram

Postat av: Sandra, Colins mamma

Publicerad 2012-04-17 17:18:35

Exakt det där träningspasset började jag med för ett tag sen och så knytnävsportioner förlorade nio cm i midjan på bara ett par veckor.

Postat av: ingrid mamma till leon

Publicerad 2012-04-17 17:32:36

Tips!!! Gi-metoden. fokus på mage rumpa lår.minskar sockersuget. plankan är toppen istället för situps. lycka till du grejjar detta

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-04-17 17:46:44

Gör för bövelen inga situps! Det är det värsta du kan göra efter att ha fött barn. Olga vet mycket om detta: http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2011/01/24/situps-och-nyblivna-mammor/



Så gör inga om du inte vill ha en delad magmuskulatur.

Plankor verkar vara det bästa. Då får du deffad midja på köpet eftersom du tränar musklerna inifrån istället för utifrån.



Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

Publicerad 2012-04-17 17:57:41

Jag tycker du är skitfin och hade mer än gärna haft din kropp!!!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-17 17:59:23

Heja heja heja dig! Jag har en påse med godis i skåpet. När den är slut så hänger jag på!! Iaf matnässigt!!!

Postat av: Sara - Mamma till Maja

Publicerad 2012-04-17 18:16:24

Jag tycker du är fantastiskt fin redan nu. Men förstår till FULLO känslan du har. Jag började min resa i januari och har sen dess tappat SNART 15 kilo, hejja mig (fast jag har hållt det utanför bloggen, tills jag är i mål!). Jag är ett levande bevis på att man KAN för jag är typ den lataste i världen som älskar vitt bröd och allt som är sött ;)



Världens lycka till och jag skickar allt pepp jag har (tja, nästan iallafall) till dej! ;)

Postat av: Elin

Publicerad 2012-04-17 18:28:13

Tänk på att om du lägger till lätta vikter som 2-3 kg hantlar eller vristvikter när du är ute och går/utfallssteg osv. så går det ännu fortare att nå resultat.



Ett annat tips är också att du gör plankan (om du inte vet hur man gör så antar jag att Linus kan visa dig) den gör att du måste jobba med varenda muskel i hela kroppen om man gör rätt, satsa på 30-60 sec. x4 / dag så ska du se att det händer väldigt mycket på bara 1 vecka.



Hör av dig om du vill ha kost/träningstips (jobbar dels med det) och ett stort lycka till!

Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Publicerad 2012-04-17 18:36:45

Du ska verkligen inte vara hård mot dig själv, du är fantastiskt snygg i kroppen efter bara 7 veckor, det är ju ingen tid alls liksom! Så tänk inte elaka tankar om dig, tänk bara på vilka resultat du kommer att få om du lägger ner lite energi på det. Jag menar, ser du ut så där utan något jobb alls, hur ska du inte då se ut om du jobbar lite på det? ;-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-17 19:07:17

HEJA DIG, YOU CAN DO IT!!! :)

Postat av: kim

Publicerad 2012-04-17 19:27:25

Vad kul att du börjar träna! Hoppas att du håller motivationen uppe trots de hinder som kan komma att dyka upp som tvåbarnsmor.

Det kanske låter konstigt men pga muskeldelning som sker under graviditet så bör man undvika situps så tätt efter graviditeten. Kolla in denna film innan du börjar: http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/2012/03/31/varfor-ska-man-inte-gora-situps-efter-graviditet/

Mer info hittar du både hos lofsan och även hos Olga: blogg.mama.com/olgas-blogg

Båda jobbar som personlig tränare specialinriktat mammor. Och de är väldigt respekterade inom träningsvärlden.

Lycka till från en som inte kände till detta innan jag kom igång efter graviditet! Kram

Postat av: REBECCA

Publicerad 2012-04-17 19:44:41

va duktig du är!

det är härligt när man får en vision och bestämmer sig för att NU JÄVLAR!



jag har exakt samma problem som du beskriver - socker... att byta kolhydrater mot grönsaker är INGA problem för mig. men det är det där jävla sockret. den där oskyldigt goda chokladen.. colan.. fan!



men jag har också bestämt mig, som så många gånger förr dock, men nu känns det på riktigt! det är så nära till sommaren - finns liksom ingen utväg nu!



lycka till med allt, jag ska följa din resa!

haha, som om jag inte följer din blogg varje dag liksom! men men!



HEJ HEJ

Postat av: Therese

Publicerad 2012-04-17 20:23:22

Hej! Jag tycker att du har jättefin kropp med tanke på vad den gått igenom :) tänkte bara ge ett litet tips: om du verkligen ska träna varje morgon skulle du kanske dela upp passen typ överkropp/underkropp så att musklerna får en dags vila emellan :) annars är risken att dom blir överansträngda och börjar göra ont. Ska bli spännande att se resultaten sen! :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-04-17 21:33:30

Såg att någon ville ha tips på "nyttigt" lördagsmys utan socker! Jag kör på färska jordgubbar och sånna stora blåbär! Väljer hellre det än godis! :) Och mätt blir man till på köpet, så sockersuget känner man inte röken av efteråt :)



Sen kan man ju hålla utkik i affärerna efter "gratis" tränings-dvds som följer med Hälsotidningar ibland! Man blir grymt peppad när man har en "instruktör" som säger åt en vad man ska göra, det är en grym träning och fördelen (och nackdelen, haha) är ju att man faktiskt KAN pausa om man skulle behöva, för att mata bebis t.ex. (läs; dö av utmattning och andnöd på golvet) ;)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-04-17 22:15:53

Jag är med!! Och jag litar på att du kommer skriva mycket om vad du äter och sådär, du brukar ju köra helhjärtat med dina projekt så jag hoppar på detta :) Tror du är bra på pepp.

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-18 07:22:08

Istället för situps så kör plankan. Antingen om du gör de på knäna eller tårna det är upp till var och en. Plankan återställer din core igen och snart efter kommer du kunna börja med sneda situps. Tips!

Postat av: Sandra, Colins mamma

Publicerad 2012-04-18 08:04:50

Ser nu att du måste kopierat träningspasset rakt av bara bytt ut 21 till 22 9 till 10 för jag har råkat skrivit fel med parenterserna och den texten emellan har jag också skrivit..

Postat av: Linn

Publicerad 2012-04-18 08:46:04

VACKRA kvinna!

Så himla fin du är.



Lycka till med resan!

Postat av: Jenna - Mamma till Viggo och Vendela

Publicerad 2012-04-18 09:48:32

Jag kör första gympasset sen Vendela kom idag. Heja, heja! Men jag måste också bli av med sockerberoendet, det är hemskt! nu blir det långpromenader så ofta jag hinner hör av dig om du vill powerwalka tillsammans nån dag:)

Postat av: elin - mamma till olivia

Publicerad 2012-04-18 11:25:29

Jag är på, så fort jag varit på efterkontrollen! <:

Postat av: Sandra - Mamma till Wilmer och Joline

Publicerad 2012-04-18 11:26:43

åh, jag vill också!!

Har ett par kilon kvar att få bort sedan graviditeten och det värsta är ju att kämpa mot sötsuget!

Träna gör jag ca 3 dagar i veckan, men måste utöver det få till dessa promenader och tänka lite mer på vad jag äter.

hejjar på dig!



Kram

Postat av: Angelica - Mot min smala lycka genom Xtravaganza

Publicerad 2012-04-18 14:29:58

Jag kan säga dig att DIN kropp som du har NU vill jag gärna ha! Du ser redan perfekt ut i mina ögon. :)

Postat av: Cecilia. Mamma till Lova 110404 <3

Publicerad 2012-04-18 21:21:06

Tänk om man hade sett ut så där efter två barn, dock har jag bara ett barn men.. tänkt om man såg ut så. Och efter sån kort tid, du fick ju Novalie precis :)

Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Publicerad 2012-04-18 23:24:20

Du ser strålande ut, helt otroligt att du fött 2 barn! Enligt mig behöver du inte förändra något, du r fin som du är. Men ens egen känsla är det som är viktigast!

Jag känner precis som du att det är muskler som måste byggas, allt bara hänger! haha.

Kra´m på dig SNYGGING!

Postat av: Emma - mamma till Demian

Publicerad 2012-04-21 00:16:35

Jag har min återkontroll på tisdag så efter den tänkte jag sätta igång! Jätte kul att det finns fler som är så peppad till att träna, ser många som bara skiter i det och finner sig i den nya kroppen.. kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela