Publicerad 2012-04-02 22:03:20 i De bästa av Bålsta! <3,

Hyss ... hyss! vart kommer allt ifrån?





Åh, hujedamig vilken dag!
Idag har Wilja gått mig på nerverna, busungarnas BUSUNGE! Jag har verkligen inte gjort något annat än att ajabajat henne, och de känns förjäkligt! Känner mig som en elak och hemsk mamma som inte säger annat än: NEJ Wilja, Aj aj. Sådär gör man inte! Nu får du gå in på ditt rum.. Men hon förstår, rummet är de enda som hjälper. Sen får hon va där tills hon säger förlåt! Och de gör hon.. Men hyssen hon gör är inte okej, de är inte okej att hälla vatten på borden! för de VET hon att man inte gör. Plaska med händerna, sno saker och springer iväg med dom. För att hon VET att hon inte får! Då blir de aja! annars sätter vi oss ner och bara pratar om det. Men när hon jävlas med mening, ja. Då blir mamma arg!
Droppen är att hon drar av sig blöjan, kissar på golvet! Sen står och HOPPAR i sitt egna kiss.... GAH!
Trots en MÄNGDER med hyss denna afton så har vi ändå haft en jätte mysig dag!♥

Nova Mamma & Wilja har städat & rensat, ååååter igen rensat hela dagen lång!
Alla skåp här hemma är utrensade, vinteroveraller ner i förrådet. Rensat ur alla mössor! Garderoberna är ordning, alla tre! Linus får fixa sin egna!^^, sen har vi varit ute och lekt en sväng!
Middag har lagats. Wilja har målat, bakat & ritat!

(så kul, Wilja la ut sitt rån och rita ruuunt runt runt det!)


Sen på kvällen fick jag 40 minuter för mig själv! Cyklade ner till solariet, oj.. efter denna dag, så va de precis de jag behövde♥ De stora trollet här hemma, går mig på n e r v e r n a. Sekunden senare så älskar jag henne till månen och tillbaka!

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-04-02 23:06:26

Söta lilla skitunge hehe =) men dom är ju för go!

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-04-03 00:44:44

Man blir lite smått galen på de små när de utför hyssen, men den där oskyldiga blicken de kan få till får en att smälta som smör i solsken!



Hoppas du slipper lika många hyss imorgon :)

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-04-03 01:35:19

Små barn alltså :)

Postat av: kelli - gravid med bf i april

Publicerad 2012-04-03 06:04:26

men gud vad fina kläder lilltjejen har då! :D

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-04-03 07:43:49

hihi det är ju så härligt med hyss... eller inte. men sånt här ju till.. bara att bita ihop som mamma.



ha en bra dag.

kram

Postat av: josefine

Publicerad 2012-04-03 08:49:09

men åh vilka fina kläder lilltösen har!

Postat av: Jessica mamma till ella o linus

Publicerad 2012-04-03 09:22:35

Haha gosfröken!!! Förstår dig till 1000 men när man bara läser om de, är de sååå gulligt;)



Skönt o veta att ens egna barn inte är ensamna på busfronten och på att gå en på nerverna!! :D

Postat av: Carro och Miley

Publicerad 2012-04-03 09:55:13

Hehe kan det vara den omtalade 2 års trotsen som Wilja har blivit vän med ?:)



kram

Postat av: Fanny - mamma till dottern Charlie 10/3-12

Publicerad 2012-04-03 11:11:14

Haha näe jag dör, hoppar i sitt kiss! Hon saknar ju bara vattenpölar förstår du väl ;)

Postat av: linnea mamma till Nova-Lie

Publicerad 2012-04-03 12:43:13

Denna härliga trots ;) Gud vad man vill slita håret av sig ibland men sen så är dom ju så söta när dom lägger till nån min eller ett leende och då smälter man :P

Vet du om att det finns pennor på BR leksaker som man bara kan rita på ett speciellt papper? jag köpte såna till Nova-Lie för att ja inte ville ha en massa målningar på väggar och allt annat sånt :P det kan ge lite mer frihet när man vet att oavsett hur mycket dom försöker rita på väggar och bord så blir det inget :) man slipper liksom slita håret av sig för att man inte hade koll hela tiden :) ett litet tips bara :)

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-03 14:17:49

Kanske gör hon så för att få mer uppmärksamhet, när lillasyster tar mer tid från hennes tid med dig. För hon är ju var vid att ha dig för sig själv.



Fin familj du har :D



Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-03 17:16:17

Tokigt!

Det är såå tråkigt dom där dagarna. Man känner sig så hemsk.

Vi är inne i en sån period här hemma också, det är otroligt jobbigt. Det är tur att det är perioder som går över.

Skönt att få komma iväg lite själv efter en sån dag.

Postat av: Anna

Publicerad 2012-04-03 18:04:37

Usch vad jobbigt! Lill-Fia! Men kanske är det hennes sätt att uttrycka sin "svartsjuka"? Söka uppmärksamhet? Hoppas det går över snart. Du är så fina flickor! Kram

Postat av: BECCA- Mode, foto och vardag!

Publicerad 2012-04-04 13:17:20

åååååh hon är ju för söt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela