Publicerad 2012-04-25 15:42:13 i Novalie 0-3 månader,

Dopkorten är snart klara!



Ni som inte testat dessa goingar åk iväg till affären och köp allt till do nu! :D ♥
Dessa underbaringar fick jag nyss veta om när Kakan & Klara bjöd oss på lite middag!
Allt du behöver är:
Kladdkakavanilj (ballerina)
Philadelphia ost
choklad, (mörk, ljus eller vit) sen strössel.
MUMMA!

Föresten! Idag så knatade jag nästan 1.2 mil, efter jag lämnat Wonka så gick jag och fisen en längre runda till svärmor! MEN, på denna tur så bränner man lite drygt över 800 kalorier! SÅ SNÅLT. Man går och går... Men knappt en bulle är borta, och jag är den som gillar att äta flera ;)

Novas dopkort börjar nu ta form!
Ska till panduro nu och leta efter fina papper och lite smått till att göra de 'sista' :D Så kul.... Dom måste verkligen skickas ut innan veckan har jag bestämt mig för!
Nu sitter vi och spånar på vad som ska bakas, CAKEPOPS blir de! Men då måste jag få låna en mixer eller matbredare utav någon.. Kan inte krossa alla för hand! Hujedamig.

Sen är dukningen klar i huvudet! Ni som vet, så hade ju Wilja små dopskjortor på sitt dop (på tallriken) de blev ju så sött! så ska börja med dom snart som möjligt. Jag panikvek ju alla i sista sekund, och de tar TID.
ÅÅÅH, vill bara ordna allt nu nu nu nu nu.

Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Publicerad 2012-04-25 15:52:10

Ja dop klänningar tar tid att vika men dom är fina :-)

Ja har nyligt gjort 40 st , mejas dop är på söndag !!

Postat av: Valeria- Mamma till Williot och gravid med skruttis

Publicerad 2012-04-25 16:16:47

Dom ser då gudomligt goda ut! :)

Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Publicerad 2012-04-25 16:54:12

Vad roligt med dopförberedelser :-)

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-04-25 17:47:51

Jag tycker 800 kcal är mycket! En fjärdedel av allt man äter på en dag ju och det jag bränner på 70 jäkla minuter på crosstrainern! :)

Postat av: Ida - Mamma till Leo

Publicerad 2012-04-25 17:50:31

kul att planera! men svårt att välja vad man ska ha:P

Jag gjorde också vikning av servett som skjorta, haha det tog tig, jag satt och kolla på youtube-klipp till slut kunde jag de utantill:P

Postat av: Anna-Ellies mamma

Publicerad 2012-04-25 18:35:44

Hur gör man cakepopsen då :D?

Postat av: Nadia

Publicerad 2012-04-25 19:06:16

Älskar verkligen Cake pops!! Jag gjorde nyss ett dessert bord till min dotters kalas, gå gärna in och kolla om du vill ha lite inspiration :0)

Postat av: Mamma Emelie

Publicerad 2012-04-25 20:37:05

Åh, jag vill höra aaaallt om dopplanerna och jag vill se allt.. ;) Så himla roligt att pilla med sånt, inspirera mej!! :)

Grym du e med promenaderna.. Heja heja!

Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Publicerad 2012-04-25 20:40:11

dom är så sjukt goa! fast jag brukar göra med kladdkaka vanlig å inte vanilj :p

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-04-25 21:36:37

Nej jag har inte köpt stativ än :) Men jag vill :)

Tack gumman =) Älskar tröjan jag också!

Postat av: Katta

Publicerad 2012-04-25 21:52:18

Jag är verkligen jätteglad och stolt över de cm jag förlorat! Är så peppad att fortsätta träna och tycker det är riktigt roligt. Det har jag nog aldrig tyckt förut. Men jag har ändå lite dåligt tålamod, vill att det ska synas på vågen också. En vacker dag så kommer det också, jag har lite väl bråttom ibland bara :)



Lite sällskap på en promenad låter trevligt, tackar jag inte nej till :)



En av få fördelar med att bo själv är att man får ha massa rosa hemma. Vardagsrummet är det rummet jag trivs bäst i, kan ha och göra med allt rosa ;)

Du får se till att smyga in lite rosa detaljer när sambon din inte ser ;P

Postat av: Carro

Publicerad 2012-04-25 22:18:49

Sv: Nej, nu är det inte lång tid kvar men han kan inte komma snart nog. Jag är SÅ trött på att vara gravid nu. Det värsta är att inte orka med Nova-Lee. Magen är bara i vägen nu eftersom den är stenhård nästan hela tiden av sammandragningar. Går ju knappt att böja sig framåt 1 mm :/

Nej, jag känner mig inte speciellt nervös, mest förväntansfull :) Dock rädd att jag inte ska märka när det är på G och att älsko inte ska hinna komma hem från jobbet om det sätter igång på natten som med N-L. Sen oroar jag mig för Nova-Lee. Alltså om det sätter igång på natten och hon vaknar och jag behöver vara själv med henne tills svärmor kan komma eller tills älsko hunnit hem. Sånna saker oroar mig, haha. KRAM!

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-25 23:05:22

Sätt marsmallows på en pinne, pensla på smält blockchoklad och strössla på strössel (: Enkelt, ganska kladdigt, men gott (:

Postat av: Lena Stormvinge

Publicerad 2012-04-26 00:18:28

Vilken underbar blogg. Hit kommer jag gärna tillbaka!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-04-26 16:25:05

Ser riktigt gott ut! Får testa och göra sånna när mina barn kommer hem ifrån deras pappa. Har aldrig sett sånna förut.



Ha en trevlig kväll!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela