Publicerad 2011-10-11 09:04:11 i De bästa av Bålsta! <3,

- Vinterjacka?



Eftersom jag har gått och blitt tjock över magen så är jag i stort behov utav ny vinterjacka.
Om någon har missat, så är det ruskigt kallt att gå i väst till dagis på morgonen när tempen står på 3 grader! Och. Min jacka från förra året är en underbar skön, varm och fin jacka. Men det stora problemet ligger i att den är i XS.
Vilket betyder... Att den inte går att knäppa, totalt omöjligt.

När jag var preggo med Wilja så hade jag en jacka från ZARA på mig i strl M, den satt helt perfekt över magen. Kommer jag hitta en liknande? De tvivlar jag på!!

Så alla ni som kommer vandra med en kanonkula under vintern, vad/vilken jacka kommer ni att ha? :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-10-11 09:34:21

Jag kommer använda min långa everest som jag köpte i en för stor storlek förra vintern, perfekt i år :)

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2011-10-11 09:44:54

Jag köper ny vinterjacka i år och skrotar för första gången i mitt liv Goose jackan. Den vet man ju att man är varm i men vetetusan om det är så snyggt alla gånger, haha!



Kolla POPs jackor! De har ju gravidjackor!

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-10-11 09:46:47

du är så snygg i nya hårfärgen! :)

Postat av: Theresé

Publicerad 2011-10-11 10:23:08

Jag har samma problem när det gäller jacka.. :) men jag ha hört att la redoute ska ha fina å bra jackor, annars kanske hm har någon som passar dig? jag hittade en fin på hm, men då var den för lång i ärmarna eftersom jag är rätt kort! :) Lycka till m jackletandet..

Postat av: nathalie 17 år och gravid

Publicerad 2011-10-11 10:28:12

Jag kommer använda min vinterjacka sen förra året vilket är en North Blend. Den går att spänna och spänna ut vid magen vilket är perfekt när magen kommer gigantiskt :)

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-10-11 11:12:41

Jag fick barn i slutet av november förra året, men till en början hade jag en po.ps gravid-vindfleece, sån kan du säkert hitta på tradera eller blocket.. Att ha under västen innan det blir sådär ruggig äckligt kallt.

sedan hade ja en oversize jacka ifrån Ellos... Super super super!

Jag kunde ha den knäppt fram till dagen innan förlossningen ungefär, och jag var gigantisk.

Du kan ju kolla runt lite på sånna sidor, annars har väl hm en rätt bra gravid-vinter jacka?

Postat av: Sanna - mamma till Embla

Publicerad 2011-10-11 11:28:14

Jag var höggravid förra vinter , så struntade nästan fullständigt hur jackan såg ut bara jag var varm . Så det fick bli en vanlig everest jacka bara i några storlekar större . Funkade kanon hela vintern :)

Lycka till :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-11 11:40:53

jag köpte enn från vila eller vero moda förra året när jag var prego, den var perfekt för den hade resår vid magen så den töjdes med magen :p tror dom har liknande i år :)

Postat av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Publicerad 2011-10-11 19:46:52

samma bekymmer med jacka här med, går in i v27 imorgon, försöker vänta så länge som de går innan jag köper vinterjacka när man inte vet hur stor man kommer bli. Men ska nog satsa på 1-2 storlekar större än vad jag har nu, trist nog så kommer man ju inte kunna ha den sen isf. :/

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-10-11 21:28:18

Jag har samma fundering så tar också tacksamt emot tips. Om jag hittar någon så hör jag av mig =)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela