Publicerad 2011-07-11 22:45:13 i Gravid med lillasyster<3,

- Första veckorna med smultronet i magen <3


Alltså hittils har eran respons varit så OTROLIGT fin! <3 Vet inte om de e hormoner som sprutar eller nått annat, men tårarna bara rinner och jag vet inte vad jag ska säga som tack! Det känns helt ofattbart.. Äntligen! Vi har gått här i veckor och velat säga, berätta! har velat SKRIKA ut allt jag känner, men jag har inte kunnat! Jag vet att det är tidigt att komma ut med, ifall nånting händer... Men då vet ni iallafall, och jag kan inte hålla tyst om detta!

Denna graviditet har hittils varit precis lika smärtfri som första tiden med Wilja! <3
Har inte mått illa, jo. En natt, men de va mkt stress, varmt, åt dåligt. Men annars så! Inte någe illamående, har gått upp ganska mkt i vikt. Känns de som :P (därför ja börja med GI) PRECIS de jag gjorde med Wilja! haha.
De va nått där.. De va på DAGEN min mens skulle komma, men jag bara visste. Hela kroppen bara visste!
<3<3<3<3

Vi har berättat för min familj, och för Linus familj! som är helt överlyckliga. Dom har ju redan ett ("barn-barn") Wilja, men nu blir de deras första riktiga! De måste vara en enormt stor och fin känsla.

De jag märker är att magen växer SÅ mkt fortare!! :D
Gud, kunde tro att ja minst är i vecka 16? men icke! vecka 9 snart...


Har så mycket frågor till er som är flerbarnsföräldrar hur va de för er?

kände ni skillnad på pojke/flicka?
Hur växte magen?
Mådde ni bättre eller sämre?
ÅÅÅH är så nyfiken vem de är!
Är de en liten lillesyster, eller lillebror? GUD <3

Postat av: Josefin - Melwins mamma

Publicerad 2011-07-11 22:59:52

jo det är bara bra med oss, melwin har börjat krypa och jag är så där mesigt stolt du vet.. :) hur är det med er?

Postat av: nathalie andersson

Publicerad 2011-07-11 23:11:10

Grattis till bebis nr 2 :D hoppas verkligen att det går bra genom hela graviditeten, det ska bli roligt att få följa dig! :)



hoppas du uppdaterar med veckor och text och hur du mår och med bilder och hela köret, :D

Postat av: Therese

Publicerad 2011-07-11 23:34:17

Ååh vad kul och mysigt med en till liten bebis :D stort grattis till er:) kram

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-07-11 23:42:48

oj grattis! va kul. :-) har läst din blogg ett bra tag nu men inte hälsat. Tänkte bara säga att du är otroligt snygg och jag tror många tjejer kan avundas dig och dina framgångar i familjelivet. Kan vara därför tjejer kan vara fittiga =) Men va stark, det är en alldeles särskild energi som man känner när man kan stå emot andras skitsnack för att man vet att några tkr om att snacka om en. Dom är bara avundsjuka! Anyway grattis igen :-)

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-07-12 00:26:31

Åh, jag har redan sagt grattis men jag säger det än en gång! Är så glad för eran skull, och för att du hittat en kille du verkar trivas riktigt bra med! Nu blir det en till mage att följa, som man gjorde med Wilja :D Tusen kramar!!!!

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-07-12 00:29:38

Svar: DU kan va go!!! :D<3

Postat av: Sanne - ensamstående mamma till lykke

Publicerad 2011-07-12 01:06:51

Stort grattis vännen :-)

Postat av: Elin - mamma till felicia

Publicerad 2011-07-12 07:49:53

Oj vad roligt, grattis! :)



Hoppas allt kommer gå bra under graviditeten,Skulle vara riktigt roligt att få följa genom hela.



Roligt de ska bli för Wilja att få ett syskon :)



Ännu en gång grattis :)



Jag måste då få säga att din tatuering är riktigt fin! :)

Postat av: Katinka Mamma till Elias

Publicerad 2011-07-12 08:14:22

massa massa grattis och all lycka :)

Postat av: Marielle

Publicerad 2011-07-12 12:06:36

mina graviditeter var i stort sett precis lika. mådde hur bra somhelst genom bägge, gick upp ungefär lika mkt, magen med första var något bredare och med andra lite spetsigare. gick över tiden med båda, fick bli igångsatt med första men började av sig själv med andra. de var nästan lika stora när de föddes, första 50cm & 3420gram och andra 49cm & 3437gram. jag har två underbara tjejer :)

Postat av: Nickan

Publicerad 2011-07-12 12:33:49

Åhhh GRATTIS! Såå kul för er!

Ni känns så äkta och absolut rätt för varandra så jag är säker på att de kommer gå super för er:)

Ska bli jättekul att följa er!

Kramar

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-07-12 15:41:24

Stort grattis till er!!!

Postat av: Jannika, mamma till Jillian

Publicerad 2011-07-12 19:32:01

Åh mysigt grattis! vi hoppas också på en liten tvåa snart:)

Postat av: nina - mamma till Ludwig <3

Publicerad 2011-07-12 21:48:22

Åhhh,grattis! :D Jag är riktigt avis! Ska bli spännande att föjla dig igen med en stor mage :D kramar

Postat av: JENNYHAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA

Publicerad 2011-07-12 22:27:14

åh vad roligt! =)

STORT GRATTIS!

Postat av: Hannah

Publicerad 2011-07-13 08:15:19

Grattis!

Kroppen har ett "graviditets-minne" om du blir gravid inom 3-4år o därför blir magen mkt större fortare. Du kan uppleva att du inte får den där söta lilla "kulan" men lugn, det stannar av halvvägs lr strax där efter... STort lycka till!

Postat av: helena

Publicerad 2011-07-17 22:35:27

Jag var sugen på helt andra saker denna graviditet,vilket blev en tjej. Med min första blev mitt hår hemskt vilket konstigt nog blir med pojkar. Jag hade foglossning som kom mycket tidigare denna gång. Kunde knappt röra mig i slutet. Annars var nog allt det samma. Tror det beror mycket hur det var med barn nr 1. Livet som 2 barns mamma blev som jag trodde jobbigt men samtidigt underbart men förbered dig att ha fullt upp. Blir inte lika att fara iväg som med ett barn. Jag skulle amma denna gången ocksa men amningen blev ett projekt. Storebror började busa direkt jag skulle amma. Så jag ger nu flaska och mjölken finns inte kvar. Kan säga att allt blev enklare. Nu kan pappan ge mat han med. Vilket underlättar mycket. Men det är nog olika för alla man ska nog prova sig fram själv. Fråga på min blogg om du undrar över något. Svarar på allt jag kan:)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela