Publicerad 2010-09-20 22:08:09 i Livet i Gnesta,

Åh, älskade fina Liam!


  

  

  

Så, nu har internet äntligen börjat funka igen! Har bråkat med skiten i två dagar.
Men nu har jag äntligen kommit in! YEY!

Igår va de föresten den bästa dagen i hela mitt liv! för första gången fick jag se den finaste lilla pojken jag någonsin sätt. Lilla fina och underbara Liam! hur kan man lika fin och perfekt som dig? Helt otroligt! Och jag är alldeles såld. Varenda flicka kommer springa efter dig som en tok!

Och jag HAR verkligen inte sätt en sötare pojke NÅGNOSIN!
Min lilla piga, hon ÄR inte så liten längre. Världens monsterbebis! Så stor och hon är så fin hon också, men hon är STOR! Känns HUR dumt som helst att sitta brevid Mimmi och amma måste ja säga^^, ser ut som jag har ett stort barn i famnen. Vilket jag också har!

Kanske dags att börja trappa ner ännu mer, så vi kanske bara kvällsammar?
Hur gjorde ni när ni beslöt er för att börja sluta?

Och hela dagen så har jag myst med lilla lilla Liam i famnen, pussat, gungat, vjyssat och njutit! jag vill ha en TILL :D

Dom övriga korten över har inget sammanhang i de hela! ;D Tog dom hemma hos Pappa i Lördags då jag testade min balklänning från NIAN! och den satt löst..... Den satt TIGHT när ja va 15 :P

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2010-09-20 22:41:20

Vacker är du!



Vad mysigt, jag vill också ha en liten till :) De har jag tjatat om sen Nikita va 3 månader, haha :)

Postat av: Sanne - bloggdesigner

Publicerad 2010-09-20 23:07:33

Du är så grymt vacker gumman! <3

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-09-21 00:19:43

fina bilder en liten prinsessa :)



Angående amningen så ville hon inte äta en dag bara sådär, tog tag i bröstet men släppte igen, funka inte alls den dagen så då gick ja ner till morgon o kväll eftersom hon ändå åt gröt utan problem o började tycka om maten. då va hon lite mer än 5 månader, men efter en vecka så gick ja ner till bara kväll eftersom det blev mindre o då börja ja med välling så hon skulle börja ta flaskan innan ja sluta amma. tog två dar så tog hon den så ja sluta amma när hon va 5 månader o 2 veckor.

Postat av: Malin

Publicerad 2010-09-21 08:35:08

Jag började med att skjuta amningen mot morgon & kväll när jag slutade. Dvs ammade ev nattmål & morgonmål. Gav ersättning vid "förmiddagsmålet" & ammade sen resten. Dagen efter ersatte jag två mål :) Sen va det ju bara ev nattmål, morgonmål & kvällsmål kvar. Så då tog jag bort både kvällsmålet & ammade ev natten & morgonen. Sen tog jag bort allt bara.



Man behöver inte trappa ner såhär, men det var skönast för mig för fick förbannat ont i brösten annars, som mjölkstockning lite (fast lindrig sådan..). Så därför va det kanon att trappa ner på så vis.



Nu ammar jag nada & det känns kanon & helt rätt, för mig :)

Postat av: Grynet mamam till lille Vidar

Publicerad 2010-09-21 22:14:51

Äh sluta när du och Wilja känner att det är okej. Jag slutade bara tvärt när Vidar var 9 månader och jag saknar amningen, men det var rätt tid för oss att sluta. Det gick jätte bra att sluta och en vecka senare så var det som om han aldrig gjort det heller :)

Så tänk över beslutet för risken finns att du ångrar dig om du slutar för snabbt :)

PÅ slutet ammade jag på natten, på morgonen och sen fick han välling på kvällen och mat under dagen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela