Publicerad 2010-10-03 10:40:12 i Livet i Gnesta,

Jag är faktiskt jätte sjuk, och det är väldigt synd om mig....




Lördagsmorgon och jag är INTE bakis då jag faktiskt bara drack en Cider & ett glas vin. MEN!
Känner mig som en avdankadbäver!
Huvudet är tjock, jag är TOKFÖRKYLD (Igen......) och jag har så förbannat ont i halsen.
Hoppas inte Simons 'halsfluss' baciller från hans jobb har hittat hit.
För jag har ALLTID den turen och får de ca 2-3 gånger per år! + att jag inte har några halsmandlar kvar då dom skrapat bort två STORA varbölder, och opererat bort den ena då den va så inflamerad.

Nu har jag inte haft det sedan vi åkte till Grekland i Maj 09. Så..... Med min otur så är de dags nu!
Så idag skulle ja vilja göra miljader grejer.
Men.... Ser ganska mörkt ut! Så ska ligga hemma och göra: Precis ingenting och KÖRA med alla här hemma. *Kan du hämta vatten?* - *Ja mår såååå dåligt..*.
Och inte nog med att JAG är förkyld, så är min dotter också det! "/

Postat av: Sanne - mamma till lykke

Publicerad 2010-10-03 10:50:55

Förkylda här med. Hur sover wilja på nätterna nu när hon är sjuk? kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-03 12:07:42

haha tycka synd om sig själv! :P haha den funkar alltid. du kommer lyckas att få så mycket idag då. det e bara att vinka med lillfingret så..! :P

Postat av: Amanda & Oscar

Publicerad 2010-10-03 14:10:17

Näääää det är söndag! :)

Krya på dig!

Postat av: sofie

Publicerad 2010-10-03 20:04:11

ta ingen bloggpaus älskar ding blogg är inne flera dagar och kollar :) du förgyller min vardag

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-10-04 13:32:46

Det gick inte att kommentera inlägget om amning...

Jag tror det där växer bort faktiskt, idar var 9 månader när jag sluta och det gick över en natt. Jag vet inte hur det är när barnet inte tar flaska eller napp för det gick på en gång men om man står ut med lite skrik och gråt ett tag så tar dom flaskan till slut ändå... Sen så kan dom ju äta mat fler gånger på dagen när dom är ett halvår. Annars så har jag inte så mycket tips, kanske köpa en flaska som är gjord för att likna en tutte? Finns på babyproffsen och så, tommiee teepee tror jag dom hette. Man får känna sig fram och se vad som passar en själv bäst.

Lycka till!

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Publicerad 2010-10-04 16:40:08

Gick inte o kommentera på amningsinlägget.



Jag vet precis hur du känner, men eftersom Nikita verkligen inte äter nått annat så vill jag inte sluta amma än. Men jag vet några som sagt eftersom hon är så himla beroende av mig, så lättast när man ska sluta amma är att du lämnar Wilja hos simon och sen åker iväg någon dag, för då känner inte vilja doften från din mjölk och då tar hon flaska när hon blir så pass hungrig. Men om metoden funkar för er, eler funkar för oss vet jag inte. Det är enda tipset jag har. Så hittar ni ett annat sätt som funka för er får du gärna meddela mig :)

Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela