Publicerad 2010-07-31 11:06:32 i Bara Patricia,

Sammanfattning om mig och Simon..




Här kommer det en sammanfatting av våran tid tillsammans ni som inte varit med och läst från början i bloggen, tro mig! den är konstig, snabb men underbar.

Den 10/6-2009 så bestämde jag och Mimmi oss för att vi skulle till Tedde på Berns Bistro och ta några glas vin, innan vi skulle styra våra ben vidate till Whiteroom. MEN! Vi sneglade upp mot Berns, och bestämde oss för att EN DRINK kan vi väl ta.... Och ja! in kom vi, beställde varsin Mojito.
Plötsligt kommer det en bartender fram och ger oss två drinkar! Mimmi - men hallå, NEJ de där har inte vi beställt?! Killen ler och säger, nä inte du.. Men grabbarna från den andra baren och pekar bort!

Började asgarva och sa att de säkert satt två gubbar där borta, kala och jävliga. Men Hälsa måste vi göra sa ja till mimmi.. Nej nej, men jag slet fram henne! där sitter de inte två gubbar.
Utan två grabbar som inte riktigt hör hemma på Berns kände vi? ena i skinnjacka.. rakad, vit t-shirt, svarta braller! sa inte så mkt.. allmänt cool. Nått hade han ju lixom? Men varför sitter han inte på söder tänkte jag.

Den andra va kortare än mig i massa dyra kläder som han egentligen inte hade råd med kände jag. Men ack så trevliga dom va! Sen efter ett tag kom den första kyssen i chock, så fattade jag inte va som hade hänt. Knäna vek sig, världen stannade! så va de verkligen. Under ALLA dessa timmar där så sa Mimmi: Han är inte braaa för dig, kom så går vi, kom NU går vi. Men nä! Ja söp mimmi under bordet, bjöd henne på drinkar så han skulle vara kvar.

I en taxi, vidare mot nya äventyr i saltsjöbaden där jag då bodde.
Han lämnade inte min lägenhet på 4 dagar. Om han gick så KASTA den jäveln nycklarna på sängen, på golvet, i soffan. Bara för att han skulle få en anledning att komma tillbaka till mig! Sista dan sa jag: Du har dina nycklar va? shit sa han och kolla i fickorna och hämta dom. Slut trodde han nu! ;D

Ingen av oss visste varken in eller ut.. Att känna såhär så snabbt för varandra va inte okej! vi både hade precis kommit ut från längre förhållanden, så de kändes fel gentemot dom andra också.
Hade ångest varje dag för Simons ex skull, och mot mitt. Ja gjorde nått OLAGLIGT men ändå inte. De kändes rätt!

34 dagar efter vi träffades så visades våran + på stickan!
Chock, lycka, rädsla, förvirring.. hur, varför? shit! Ni vet alla tankar. Så tänker inte gå in på de här!

Vi hade bestämt oss efter ett panikanfall av Simon på hötorget då han sa: JAG VILL INTE TA BORT MIN BEBIS!
och så blev det. Nu började vår resa av allt kämpande! <3
Jag hittade en två på konstgjutarvägen i stockholm vid gullmars. Dock en i andrahand, men den va så fin och perfekt! vi flyttade in 1:a augusti.

Den 19:e på min födelsedag kommer de några och knackar på och säger: Ni bor här olovligt, kontraktet gäller inte. Så i panik så försökte vi hitta en ny lägenhet! ringde pappa, och han ordna den HÄR som vi har nu till oss. Och tack gode gud för det! Men under tiden så flyttade vi till Gnesta i September.

Bodde hos Pappa tills i November i en liten cell. En 90 cm säng och ett nattduksbord va allt som fick plats, där bodde jag och simon. Gravid, och hans värsta tid med jobb NÅGONSIN! Jobbade heltid, men fick inga pengar för det. Förbannade provisionsjobb! Sen så flyttade vi äntligen in till vår underbara lägenhet, Simon bytte jobb. Allt däromkring stabiliserades äntligen! Det va riktigt illa ett tag.. Ingenting kunde betalas, tack gode gud bodde vi hemma hos Pappa under den tiden.

Sen har tiden flytit på.. Jag och simon har verkligen hittat varandra! och jag vet inte vart vi hade stått om vi beslöt oss för att tabort Wilja! men aldrig i livet... Det hade varit de största misstaget jag hade begått i hela mitt liv.
Det va snabbt, de va ologiskt att behålla ett barn med en pappa man knappt känner.

Men de kan gå så bra också, vi har väl haft tur... Men jag kunde inte ha varit lyckligare! <3
Simon är den som står mig närmast, som vet ALLT om mig.. Som ja delar med mig allt av, den innersta lilla hemligheten vet han om. Han är min bästavän!

Postat av: FlizanLizan

Publicerad 2010-07-31 14:30:12

Hellu



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

Postat av: Cecilia

Publicerad 2010-07-31 15:16:45

Hallå där :)



Jag misstänkte det, att man tror att det är kortare än vad det är i verkligheten. Som du säger så vill man inte ha för långt, så det får bli den kortaste.



Jag ser till att beställa det idag. Jag tänkte beställa allt från Rapunzel, så blir det lite lättare. Vad är det för keratinvax jag ska köpa? Är alla lika bra? Eller ska det vara någon speciell..? Blir de olika i färgen?



Är det något mer jag ska beställa, tänkte på om det är någonting som man använder en gång osv?



Sen för bort tagningen, vad behöver man då? Tänkte beställa allt nu, så slipper man tänka mer på det..



Ha en underbar dag! :) Kram



Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-08-01 10:03:23

Det är så häftigt med er historia.

Jag och P hade liknande fast ändå inte. Vi kom inte från förhållanden just när vi träffades utan hade varit singlar i drygt ett år båda två. Dock träffade vi folk(dateade) när vi träffades.

Vi var på g ett kort tag men när vi väl bestämde oss för att bli ett par så hände nåt annat också.



Hihi.

Lycka till med allt, hörs?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela