Postat av: Jossan-Mamma till Aleksander

Publicerad 2010-12-06 23:26:51

Asså du MÅSTE utforma något typ av recept på den där rätten(om de inte redan finns) faaar åt helevete va gott de ser ut!!!! Jag har mat-torka så släng ut de i ett inlägg så blir jag glad!! Big kiss

Postat av: Hanna Fredrika Johansson

Publicerad 2010-12-06 23:46:30

Vad gott det ser ut =).

Barn under ett år ska helst inte äta spenat. Men det kanske du redan visste.

Själv älskar jag spenat :D Mumsfillibabba

Kram

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-12-06 23:54:01

Ser verkligen gott ut, trotts att jag varken tycker om spenat,paprika o broccoli. o inte zuccini heller, har nog aldrig smakat så kan ju inte säga om det är gott. skönt att hon äter av er mat också, blri lite mindre pengar på burkmat då.

Postat av: annelie Sandras mamma

Publicerad 2010-12-07 12:30:54

Hej

Men är inte spenat fortfarande giftigt för barn under 1 år?

Det har alltid varit förbjudet att ge så små barn det för de kan tdligen inte bryta ner något i den så det bildas gift istället. Kolla upp det för det kan ju ha ändrats som så mycket annat

Jag tittar in varje dag och följer er



Annelie THIBIA.BLOGG.SE

Postat av: carro

Publicerad 2010-12-07 15:04:19

Åh vad gott det ser ut!! Men.. Blev lite förvånad.. Man ska väl inte ge barn under 1år spenat? Har läst på livsmedelsverket att det finns nitrat som kan förvandlas till nitrit i blodet och det kan i sin tur hämma syreupptagningsförmågan i det.. :(

Postat av: Patricia, mamma till Saga och blivande tvåbarnsmamma

Publicerad 2010-12-07 21:56:14

Hihi tack så mycket!! :) Jag ville ju ha en till redan när Saga bara var 4a månader, men tycker det här blir perfekt, nästan två år mellan dom.



Tack åter igen!

Puss och Kram Pattie

Postat av: Marina mamma till antonio ! :)

Publicerad 2010-12-07 22:25:27

Låter och ser smarrigt ut!:-)

Postat av: Isabelle

Publicerad 2010-12-08 13:30:45

Oj vad gott det såg ut :) Recept? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-08 22:20:37

Jag verkligen älskar din blogg och tycker det är så himla tråkigt nu när du inte kan blogga =( Jag går in varje dag (säkert flera) gånger om dagen för att se om det kommit upp något litet inlägg. Hoppas det löser sig med datan och kablar och allt vad det nu är. Massor med kramar

Postat av: Carro

Publicerad 2010-12-10 11:27:20

Enligt livsmedelsverket http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Spadbarn/ ska inte barn under ett år äta spenat pga att det finns mycket nitrat i det, det finns ett par till som är nej innan ettårsåldern men det står där under.. Tänkte bara varna dig så att du vet om det, det står även i barnmatsböckerna från bvc :$ Gillar inte att rätta men jag tänkte att det kan vara bra att veta om du missat det :$ Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-17 10:30:35

barn under ett år ska absolut inte äta spenat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela