Publicerad 2012-01-17 11:15:25 i Gravid med lillasyster<3,

MVC-kontroll , BB-väska & frågor!



Hemma från besöket hos barnmorskan! älskling hämtade mig, och följde med! ♥ Så himla glad att han har intresserat sig under varje besök och vill vara med och höra de lilla hjärtat slå. Kom nyss hem, och nu blir de att städa undan här hemma!

Vi ligger nu åter igen på våran kurva, lite under den normala. Men vi följer våran, de va ju en jätte dipp rätt ner ett tag, men nu är vi på banan! Alltså så växer lillhjärtat precis så som hon ska.
Vi sammanfattade även graviditeten, och skrev ett litet förlossningsbrev! Öppen för förslag och har inga som helst önskemål denna gång. Man kan aldrig planera en förlossning, så är det bara. Välkomna den med en öppen famn! och hoppas på att det slutar som de ska :)
Att måla upp en bild är nog livsfarligt, för den spricker nog oftast. Ingen förlossning är nog den andre lik!

Sen fick vi information om eftervård i hemmet istället för BB.
Att man får åka hem direkt efter om allt gått bra, och läkaren och alla kommer hem efter ett par timmar. Gör testerna, kollar amning etc. De kanske vore något? :)


Ni som är flerföderskor! Fixerade era barn sig?
Barnmorskan sa idag att de är ovanligare att barn nr 2 fixerar sig än med första. Wilja va fixerad redan i vecka 33, lillasyster ligger fortfarande rörligt nedåt! :) Hon sa även att vissa barn är inte ens fixerade innan de är dags att komma ut. Bara så man har koll att barnet inte vänder sig helt plötsligt!

Åh, dinglisar får jag inte nog av! ♥ Wilja har denna snuttis, speldosan och ett hänge till vagnen.
Nu ska lillasyster också självklart få! tycker dom ser så varma & mysiga ut.

Vill också hinna köpa en MYSIG BB-filt till syster, har ni några tips??
Och när började ni packa eran BB-väska med barn nr 2? Känns som de kanske vore dags... snart?
IFALL något skulle dra igång!

Postat av: Teresa - Mamma till Melwin & bebis i magen

Publicerad 2012-01-17 11:59:30

SV: jag tycker inte att jag är så jättestor, min mage är som en boll, alltså väldigt rund och har inte lagt på mig så mycket mer på kroppen förutom magen ;b



Större än Melwin blir han hoppas jag, Melwin var yttepytte när han föddes, nästan "för" liten.



Vi älskar namnet, och det har liksom verkligen en mening för oss då de bli mycket släktnamn (:



Lucas-Lee Lesley Markus Höglund-Field

Lucas både favorit hos mig och pojkvännen.

Lee efter pojkvännens lillebror.

Markus efter min lillebror.

Höglund-Field, Dannys efternamn.



Hur känns det nu? Inte alls långt kvar snygging!!!! Snart är ni fyra! Hur har du förberett Wilja? Förstår hon att det kommer en bebis snart?



Puss!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-17 12:08:38

Härligt att hon ligger på sin kurva igen! :) underbart att allt är som det ska!

så mysigt att gå till barnmorskan! jag längtar tills vi ska dit och lyssna på hjärtat!

Dock har vi redan fusklyssnat lite hihi :)



Jag kommer defenitivt packa bbväskan i tid denna gång :) eftersom man har en till att tänka på som ska fixas barnvakt till oså, plus att det kan gå snabbare denna gång ju, så det vill jag ha färdigt.

Sist packade jag väskan samtidigt som jag hade värkar :P

och dinglisar, i love it! Leia hade en som hon tyvärr tappade :( blää..



Kramar!

Postat av: Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Publicerad 2012-01-17 12:37:19

När jag var till BM 28:e var hon inte fixerad, utan förtfarande rörlig sen kom hon ju dagen efter så om hon inte fixerade sig under natten så gjorde hon nog inte det alls :)

Börjar närma sig nu!! Spännande :D



Kan slänga in en gissning på vikt och längd också..3230 gram och 49 cm :)



Ta hand om er, ignorera alla dumma omogna kommentarer! Kramar

Postat av: cattis - mamma till adrian och alfred

Publicerad 2012-01-17 12:44:30

nu hade jag iofs planerat snitt med min andra, men han fixerade sig aldrig och föddes i vecka 38+3 .. storebror fixerade sig ca 37+ (var i den veckan de upptäckte det).

Postat av: Mariana-mamma till Milo & William

Publicerad 2012-01-17 13:16:51

Jag fick mitt andra barn för en vecka sen idag. Och när jag kom in på förlossningen så hade han inte fixerat sig. Dom säger ju att de finns så gott om utrymme för den lille att röra på sig därinne.

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2012-01-17 13:21:01

Liam fixerade också sig i vecka 33! :)

har också hört att det är vanligt att andra barnet inte gör det eller att det sker väldigt sent.



nu är det inte långt kvar alls!

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-01-17 13:57:53

Pigan fixerade sig under själva förlossningsarbetet.

Gossen i v 30. Han var väldigt tidig sa dom.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-01-17 14:18:47

Hej Patricia!



Jag har börjat läsa din blogg nu när jag själv är gravid, (är i v.20). Bloggen gillar jag! Fin design, roliga inlägg, och massa bra bilder!



Jag undrar vad du har jobbat med innan du fick barn? Och vad du får ungefär i mammapenning?



Kram till er!

Postat av: Isacs Mamma

Publicerad 2012-01-17 14:55:52

Husmorsråd? Råd och tips i vardagen ? Kolla gärna in och ge ditt tips och varje fredag kommer en sammanställd lista men alla råd knep och tips, Givetvis med länk till din blogg!



http://isacsmamma.blogg.se/?tmp=17143936



Ha en bra dag!

Postat av: Nikita

Publicerad 2012-01-17 15:00:15

Ja har köpt en liten dingliis till vagnen å

En liten större gose dingliis :-) gillar dem mkt!



Finns en jättefin rosa filt me prickar

Som har brun baksida i gosig fleece.

Den finns bl.a. På jollyroom.se

Men även på barnens hus, Googla på new born filt me prickar

Postat av: Natalie

Publicerad 2012-01-17 15:47:11

Hade du bara 20 i undertryck vid förra besöket!?

Låter väldigt illa varslande isf.

Postat av: Madde

Publicerad 2012-01-17 16:01:44

Min lilla krabat har inte fixerat sig o jag är beräknad till fredag.. Så blir nog övertid men hoppas han vill komma på fredag :D

Postat av: Louise&Isabella + bebis i magen- BF 24 januari

Publicerad 2012-01-17 16:31:03

Jag har fortfarande inte packat någonting och har bf om en vecka. Har funderat på att packa ner det som bebisen behöver, kläder till mig får åka ner när det sätter igång, det används ju fortfarande. Så fort hoppas jag itne att det går så att jag inte hinner packa en väska. Kanske ska ta och packa bellas väska däremot- hon får ju ha något med sig till mormor där hon ska va när vi åker in.



Mitt sf mått har också planat nu på slutet och låg på 32 i fredags i vecka 38+2. Ligger precis på understa kurvan.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-17 16:51:14

tror inte de e så smart med eftervård i hemmet..tänk om det händer nått? hjärtat på bebisen stannar?? då har ni ju knappast ngr grejjer där hemma å kunna rädda barnet?

Postat av: Elin

Publicerad 2012-01-17 20:45:06

Vad skönt att hon växer som hon ska :) Spännande att det är så kort tid kvar nu! Kram!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-17 20:47:21

Hej gumman!

Hoppas allt är bra med dig och familjen <3

Jag hann aldrig packa bb-väskan :P

Jag trodde jag skulle gå över tiden så jag tyckte inte det va så viktigt haha.

Tvi fick jag när hon kom redan i v 38 :)



Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-17 21:45:35

Jag hittade dom på kicks faktiskt :)

Jättebilliga dessutom,69 kr st ;)

Luktar hur gott som helst!!



Ett tips är att inte packa bb väskan ;)

Då kanske hon kommer tidigare :D

Jag hade lagt fram det som skulle med fast i skåpet så när det väl va dags så visste Christian vart allt låg.



Kramar

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2012-01-17 22:20:26

Inte nån av mina tre har varit fixerade, Ville satt ju i säte oxå får se om denna fixerar sig.. Kram banan!

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-01-17 22:38:23

Jag har tips på en MYSIG(!!!!) filt! Har jag förstått det rätt så är det exakt en sån du har, som du fick av.. Linus? vit va? Som är ett material på ena sidan och ett annat på den andra sidan, finns ju ingen mysigare filt! :)



Det finns nämligen sådana fast i bebisstorlek! Vet dock inte exakt vart man hittar dom, min är köpt på Ullared! Finns i ljusrosa, ljusblått och ljusbrunt tror jag! :)

Postat av: helena

Publicerad 2012-01-17 23:47:10

Båda mina barn fixerade sig ganska tidigt minns inte riktigt i vilken vecka kanske 33. Men eftersom båda föddes en månad före bf så kanske det var orsaken. Kände på sig att det var dax snart när båda förlossningarna har kommit igång av sig själva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela