Publicerad 2012-01-16 09:58:56 i Bara Patricia,

36 dagar kvar.




Försöker att se frammåt, försöker att se ett slut på allt gammalt elände som dyker upp.
Denna lilla flicka får mig att se frammåt! Mot framtiden, inte det som HAR hänt, men det som fortfarande finns kvar. De är denna lilla tjej som får mig att orka när allt hinner ifatt en, och när klumpen i magen växer sig som störst. Då är det hon som hjälper mig! Det är hon som hjälpte mig tillbaka i livet, och det är hon som kommer att hjälpa mig i framtiden. Att alltid orka lite till!
Har ni hört uttrycket: Aldrig utan min dotter? Det stämmer. Aldrig! hon hjälper mig mer än vad jag någonsin kommer kunna hjälpa henne, de hoppas jag att hon en dag förstår. Hon har varit styrkan i allt jag gjort!♥


Försöker att få upp minen denna dag.
Hjärtat gav mamma sovmorgon till iallafall 8, tack! Låg sömnlös igår och hade de så svårt att slappna av och kunna somna in.. Nu är det mycket som händer, och mycket känslor i kroppen! Sen tror jag att graviditeten gör allt lite extra jobbigt. Har så mycket som kommit upp, som jag inte vet hur jag ska ta itu med. Hur kunde allt bli så?

Att jag har min Linus, Wilja & lillasyster gör mitt liv komplett.. helt och hållet! ♥
Men, varför kommer de gamla ibland ikapp.


Föresten, idag är det BARA 36 dagar kvar tills lillasyster är beräknad att komma! +/- 14 dagar.
FÖRSTÅR ni?
Snart är vi fyra här hemma. ♥

Postat av: Josefin - mamma till Melwin

Publicerad 2012-01-16 10:19:39

De verkar som om det är mycket som är jobbigt nu, hoppas de löser sig.

Kram

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2012-01-16 11:28:58

så fint skrivet!

och nu är det inte långt tills ni träffar lillasyster :)

Postat av: Malou

Publicerad 2012-01-16 11:54:37

Det här gamla som kommer ifatt dig.. som tjej känns det i överlag som att man är född att analysera, grubbla och tänka "men om bara.." hela tiden. Men vad är det som tynger dig egentligen? Familjen eller gamla vänner? Jag har ju inte alls med saken att göra så jag förstår om du inte vill prata om det men ibland kan det vara skönt att gnälla av sig till en utomstående som kan ge lite mer "men om bara.." tankar haha :) Du anar inte hur jäkla mkt sånt jag har vissa nätter.. alltså något som kanske hände för 8 år sen och så abra tynger det ner en ett helt dygn bara för man var absolut tvungen att tänka på det och grubbla.

Postat av: ENDENISE - Tävlingar igång ♥

Publicerad 2012-01-16 11:59:38

INTE LÅNGT KVAR NU! Spännande :D ♥

Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Publicerad 2012-01-16 12:11:00

Hej stumpan!! Hittade din blogg för några dagar sen :) Vilken söt dotter ni har, och jättefin gravidmage :)



Ser också att du kämpar lite med något, jag vet inte exakt vad du har för problem men dina ord skulle kunna komma från min egen mun! Man tror att man är odödlig, men nu har jag två små jag också, och inser att allt kommer ikapp än. Hur man än gör! Barnen får en att vakna till på ett helt annat sätt än när man bara hade sig själv att tänka på. Minnen dyker upp och även sorgen att kanske inte ha en "ultimat" familjesituation. Jag känner just så idag. Jag har båda föräldrar med alkoholproblem på varsitt håll och all deras problem har alltid hamnat på mina axlar. Bara här för några månader sen så blev allt bara för mycket. Så nu går jag till en psykolog, vilket jag inte heller hymlar med! Jag har inget att skämmas för, utan behöver få hjälp att bearbeta många saker, samt att hantera allt idag, när man själv har två egna barn!



Jag finns här om du behöver lufta dina känslor :) Även om vi inte känenr varandra, ibland är ju det skönare!!



Kram på dig

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-16 13:30:22

Hallå i stugan!

Ja tänka sig, 36 dagar. Snart är hon här eran lilla plutta :)



såg att jag glömt svara på en kommentar ifrån dig, föörlåt :P

Men jaaa det var några fina namn, tack för tipsen=)

men det är så fruktansvärt svårt alltså :)

tur vi har några veckor på oss att bestämma oss hihi :)

Tack igen för din fina kommentar angående när vi varit på UL <3



och förrsten, sjukt fina och mysig utebilder från igår :)

Hoppas ni har en kanon dag =)

KRAM

Postat av: Teresa - Mamma till Melwin & bebis i magen

Publicerad 2012-01-16 16:03:48

SV: Sist hade jga 28cm i SF-mått (2 veckorsen) Nu vet jag inte, men större hoppas jag att det har blivit :D Min pojkvän heter Danny-Jay & hans lillebror heter Kevin-Lee (engelsmän ^^,) Så vi ville ha ngt unikt som inget annat svenskt barn heter, sen har jag alltid älskat namnet Lucas så det blir en Lucas-Lee helt enkelt :D

Postat av: Theresé

Publicerad 2012-01-16 17:42:48

Åh vad söt hon är, och så fint med rosa!! :) Tänk att det bara är 36 dagar kvar till bf för er, shiit tiden går fort! Inte långt kvar för oss heller! ;) Längtar!! det här med din familj, hoppas det löser sig till det bästa.. oavsett! Styrkekramar till dig! Du är bäst!

Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Publicerad 2012-01-16 21:55:32

Vad gullig du är :) Tack för det!!



Ja jag tror oftast man får ett bättre perspektiv när man får barn, och minnena kommer som på posten.

Fel tillfälle kan man tycka när man har en ny människa som man vill vara den bästa föräldern till.. Men så ör det nog bara! Jag själv har också jobbigt med en massa inneliggande agressioner och man får bara så dåligt samvete av det.

Jag har inte heller tyckt att psykolog hjälpt mig förut, men jag har nog heller aldrig gett det en riktig chans. Nu inser jag att det tar ju tid att inse saker och acceptera sin barndom, men det viktigaste är nog att man börjar någonstans. Ta tag i en liten del åt gången. Jag går just nu också till en medberoendeterapeut och det hjälper mig jättemycket faktiskt! :) Jag var så skeptisk till allt i början , man tror att man vet allt och kan hantera allt själv. men egentligen har man bara placerat det på hatthyllan, som kommer rasa en vacker dag när det blir för tungt.

Jag tänker såhär just nu, jag vill försöka med allt för att kunna bli den bästa mamman, och en mamma som mår bra inför sina barn framför allt :)



Men man kan inte komma ifrån att man sörjer allt som varit, man sörjer att familjerelationerna inte är som man hade tänkt sig. Men verkligheten är sån tyvärr, jag jobbar med att försöka acceptera det så att man kan få gå vidare i livet någon gång. Jag tror det är ett stort steg att bli förälder vid rätt unga år också, när man inte helt gått vidare kanske. Iaf jag känner så att jag fortfarande kan ha ett stort behov av "riktiga vuxna" om du förstår mig rätt!



Det viktigaste i livet är ändå barnen :) <3 Du blir ju 2-barnsmamma snart! Hoppas att du kan slappna av, kanske ta kontakt med någon som kan lätta på trycket lite åt dig. Bara man ger sig in på det så går allt att lösa :)



Kram gumman

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-16 23:21:41

36 dagar! Det är så nära så att du kan ta på det nästan :)

Tack så mycket för din fina kommentar! Det värmer!



Ser att du sliter med din familj! Sådant är aldrig lätt och jag hoppas verkligen att det löser sig.

Men du har din egna familj som är helt underbar vad det verkar som. Och snart så är ni ytterligare en! :)



Håller tummarna för att det löser sig med din mamma och pappa!

Kram kram!

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-01-17 08:30:20

Det heter "I n t e utan min dotter" och är en filmtitel på en usel film som gjordes för 15 år sedan. Inget särskilt djupsinnat uttryck alltså...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela