Publicerad 2011-01-13 20:57:30 i Livet i Gnesta,

Tänker snäppet för mkt.




Kvällen är räddad!
Jag gick ner och handlade kladdkaka & godis, nu blir de att kolla Dexter mina kära vänner! season 5, och jag är mer än nöjd. Sen har jag förstört Wiljas nattrutin inför kvällen... Vi RÅKADE somna, och vaknade 20.14, Bra Patricia! la oss i sängen för o ammas kl sex. Så nu kommer hon va vaken ett bra tag innan hon blir trött! men så får de gå ikväll, mamma och Wilja mys för hela slanten <3 blir en liten sovmorgon imorgon.

Jag känner mig lite nere idag?
Jag gnäller på mensen.

Vet inte vad det är! Börjar få lite panik! Jag vill inte bo kvar här?
Känner att lixom. Ett, att jag har varit borta sålänge härifrån så jag kommer aldrig känna mig hundra procent här.
Sen känner jag, när de e dags för Wilja att börja på dagis! så MÅSTE jag hitta ett jobb här i Gnesta. De går inte att jobba i stan då jag kanske får ett samtal om att: Wilja har slagit upp pannan och måste in till akuten nu. Jaha, ska ja då säga: Ja kanske är hemma om 2-3 timmar beroende på hur tågen går?
De funkar bara inte!

Så drömmen är väl att hitta nått mot stan igen.
Hitta ett bra dagis till wilja, och börja jobba med nått jag VILL istället för o känna mig tvungen till ett jobb bara för att. Sen är de också så, man får sina rutiner här! och även i stan. Men i Gnesta kommer jag bli låst, oavsett om jag vill eller inte.

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-01-13 22:58:09

kanske låter tjatig, men kan säga att om du vill ha en nystart flytta till en annan stad!:) Kan verkligen rekommendera Karlstad! Kommer ifrån sthlm från början men flyttade hit för att plugga! Och har nu även barn och barnvänligare stad får man leta efter. Massor av aktiviteter för barnen på museum,

mariebergsskogen(http://www.mariebergsskogen.se).bra ÖF´s,dagis/förskolor/skolor. Fina parker, bra universitet,köpcentrum,IKEA.SATS,mm. Och nära till sthlm! Bra hyror på lägenheterna och fina områden! :)



du får gärna maila mig om du vill veta mer eller undrar nåt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela