Publicerad 2012-05-04 15:35:14 i Bara Patricia,

Stulen header!



Alltså får man göra såhär?!
Jag är helt rosenrasande och visste inte hur jag skulle reagera när jag klickade in och såg de här.
Först trodde jag min data hade hängt sig!
Men sen insåg jag att någon KOPIERAT min header + mina bilder, på MINA barn och på min text men enbart bytt ut två.

SERIÖST!?
Har redan skickat ett mail. Headern ska bort omgående, annars anmäler jag det till blogg.se

Postat av: Anna-Ellies mamma

Publicerad 2012-05-04 15:57:27

FY vad fult!!!

Jag skulle bli Rasande!

Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Publicerad 2012-05-04 15:58:46

Jag förstår inte hur folk kan göra så.. Jag hade anmält det direkt!

Postat av: Elin Thejas Mamma + lillasyster i magen

Publicerad 2012-05-04 16:03:46

Men så fult gjort=/ hoppas dom tar bort den snarast.. Att använda någon annans bilder huga så tragiskt... Kram på dig

Postat av: Malou

Publicerad 2012-05-04 16:26:16

Det där har jag sett tidigare, vet dock inte om det är just hennes blogg eller en annan tjejs.. Tänkte att personen frågat eller att ni haft samma person som gjort designen :-S

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-05-04 16:26:54

Men vad fan? Vem kommer ens på tanken?

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-04 16:45:42

Nej någon av bilderna är väl från wiljas dop? Du äger dessa bilder och kan med lagen på din sida fakturera henne

Postat av: L i n d a . B l o m

Publicerad 2012-05-04 17:03:26

SVAR: Heeej tjejen! :)

Nemen!! Jag har skickat en tavla med Wilja på!! :O Har du inte fått den? Då skickar jag givetvis två nya. Maila mig bara alla födelseuppgifter + 2 högupplösta bilder på små tjejorna! :)



Namn, andranamn, längd, vikt, datum, klockslag :)

Mail: [email protected]



Dom FÅÅÅÅR du av mig!! :)

Postat av: Helen - mamma till Lea & Ellie

Publicerad 2012-05-04 17:05:01

förstår om du är förbannad, jag hade blivit helt rasande! :(

Postat av: Valeria- Mamma till Williot och gravid med skruttis

Publicerad 2012-05-04 17:11:00

Usch, galet tråkigt, kanske tyckte hon bara att din header var fin, hoppas hon genast tar bort den iallafall!! Fullt att stjäla!!

Postat av: Marika

Publicerad 2012-05-04 17:11:04

Det är INTE okej. Jag hade precis som du blivit rosenrasande! Det är inte okej att ta bilder, vare sig det är en header eller en "vanlig" bild. Tycker du ska anmäla det till blogg.se på en gång!

Postat av: Hanna - 19 och lyckligt förlovad

Publicerad 2012-05-04 17:11:40

Men detta är ju bara sjukt! Det är ju så löjligt att man bara vill skratta.. Vem kommer ens på tanken att TA en header? Och dessutom en som är så privat? Läskigt! :S Vad tänker människan med? :O Har hon svarat på ditt mail? (Vore ju intressant att höra vad hon har att säga om saken liksom.. coco-människa!) Jag förstår verkligen att du är arg. Jag hade blivit tvärförbannad om någon använt bilder som är mina och på mina barn (om jag haft några).. Oavsett om det visar ansiktet eller ej. Usch och fy!



(Hon måste verkligen avguda din header iaf, det är då ett som är säkert..)

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-05-04 17:17:27

Förstår att du är arg!! Tycker hon verkar lite osmart som kommenterar hos dig om hon inte vill bli påkommen :p Hoppas hon tar bort den. Du får väl ta det som en komplimang :)

Postat av: Josefine - mamma till Molly

Publicerad 2012-05-04 17:58:28

Men va?! Hur kan n¨n göra något sånt? Skaffa egen ffs!

Postat av: Em

Publicerad 2012-05-04 18:09:28

Det verkar bli allt vanligare inom bloggvärlden. Så himla himla fruktansvärt fel. Hoppas verkligen de tar bort de som personen ifråga snott! Verkligen tråkigt och oärligt :(

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-04 18:16:05

Va?! Men gud vad elakt. Och obehagligt? :/ Tänkte bara skriva att jag inför lösen på min blogg om du läser. Lösenord: Kamomill



Kram!

Postat av: Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

Publicerad 2012-05-04 18:55:32

Va, det var det fräckaste.. Hur kan någon bara göra så

Vad sa personen?? Det borde vara straffbart!!!

Annelie

thibia.blogg.se

Postat av: Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

Publicerad 2012-05-04 19:05:34

Men vänta jag har sett en till som har rn väldigt liknande header som din. ´Så det finns nog en del oärligt folk ute i cyberrymden

Usch, akta dina barn

Annelie

Thibia.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-04 20:24:31

Vilken blogg?

Postat av: Pauline

Publicerad 2012-05-04 20:36:29

Du har copyright på alla dina bilder. Det är bara för den personen att ta bort, eller får du väl göra en anmälan..

Postat av: Jenny- mamma till Liam & Millie

Publicerad 2012-05-04 21:12:05

Men usch!

Vem är det som har tagit din header & dina bilder?!

Att nån ens kan göra så, nu funderar jag verkligen på att sluta lägga upp bilden även fast att jag har en liten blogg.



Hoppas att allt löser sig <3

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-05-04 22:18:15

Jag kan anmäla för det är jag som gjort den. Kag skulle anmäla direkt. Så på dig! Kram

Postat av: Kine-Jeanett

Publicerad 2012-05-04 22:20:46

Idioter till folk som gör så!!

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-05-04 22:29:45

Suck... Folk är fan inte riktigt kloka! :/

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-04 22:52:40

Hj Patricia! Jag vill verkligen be om ursäkt för att jag tagit en stor del av headern från din blogg. Kan inte med ord beskriva hur mkt jag skämts över det idag då ca. 500 personer sökt sig in på min sida och skrivit massa dumma saker till mig. Jag var värd det och har raderat hela designen. Jag älskar din blogg och har inte med mening kopierat dig. Hoppas du kan ta emot min ursäkt.

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-05-04 23:33:05

Okej?!! Varför vill man ens ha nåns annans bilder? E inte en blogg ens egna privat lixsom?! Okej den människan borde ju fattat att du snart skulle upptäcka det..



Palla sån!! Du gör rätt att anmäla den om den inte tar bort det!

Postat av: Desiree

Publicerad 2012-05-05 01:08:55

Jag tycker definitivt du ska gå vidare med det! Tas inte allt bort så skulle jag gjort en polisanmälan.

Postat av: Nads

Publicerad 2012-05-05 10:57:35

Nej fy! Jag hade blivit helt rasande!!! Kan du inte göra så att man inte kan kopiera eller klicka på bilderna? Ska verkligen göra det (när jag klurat ut hur man gör) när jag fött och postar bilder på bebbe

Postat av: MALIN SUNDIN [FOTOGRAF]

Publicerad 2012-05-05 13:48:22

bra att du står på dig! finns inget värre.. hoppas allt löser sig. kramar

Postat av: Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte.

Publicerad 2012-05-05 17:31:59

Inte okej att ta någon annans design eller bilder, men tycker ursäkten du fått under detta inlägget var bra i alla fall. En eloge till Malin som trots allt kan erkänna att hon begått ett misstag & ödmjukt be om ursäkt istället för att slå bakut som en del andra skulle gjort :)

Postat av: ELIN

Publicerad 2012-05-05 21:58:19

Herregud. Men när du bloggar skriv din blogg addres på Wiljas OCH Novalie ansikten, då är det svårare för idioten att påstå att det är deras barn.

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-05 22:54:52

Jag har bett om ursäkt gott folk och jag skulle gärna vilja gr Patricia en förklaring men de kan jag ta med henne via mail. Jag vet att det är dumt gjort och jag skäms verkligen! Men det finns en historia bakom detta misstag och vill som sagt framföra den till henne. Så nu kan ni sluta skriva hur dum i huvudet jag är. Ok? Jag har raderat allihopa och de gjorde jag så fort jag kunde för jag vill såklart inte bli anmäld. Därför väljer jag att synas här på en kommentar. Min blogg är walkwithfaith.blogg.se för alla som e så jäkla nyfikna och lämna gärna en elak kommentar för det blev jag van vid nu.. Jag är inte en dum människa, utan en snäll!! Därför står jag för de dumma jag gjort. Patricia du kan väl maila mig på [email protected]. Med vänlig hälsning, malin

Postat av: Annika

Publicerad 2012-05-05 23:19:06

Nej men vad sjukt! Hur kan man göra det med gott samvete och låtsas att det är ens egna bilder? Jag förstår det verkligen inte!?



Förstår att du blir arg!



Kram

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-05-06 10:47:48

Det är det som är så jäkla tråkigt med att blogga. Jag har ingen stor blogg, kanske 30 läsare om dagen men ändå håller folk på att sno bilder! Blir så trött så jag bloggar inte lika flitigt längre. Tråkigt för jag älskar att blogga och lägga ut bilder men det förstör min lust. Jävla folk rent ut sagt. Stå på dig och anmäl i vilket fall!

Postat av: Therese

Publicerad 2012-05-06 15:19:35

Vad i hela friden?? Man får faktiskt använda några hjärnceller i alla fall.!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela