Publicerad 2012-05-01 21:48:03 i De bästa av Bålsta! <3,

Rutiner som sabbas..



Kvällen är kommen, barnen sover och mamma tar de lugnt framför datorn.
Ikväll har jag kämpat, som vanligt med Wilja! De är så frustrerande att jag och S har olika rutiner gällande Wilja på kvällar! Eftersom han har henne helger, så är de självklart att hon får vara uppe längre på helgerna... Samtidigt så rubbas verkligen allt för henne! och jag får hålla på med läggningen ca 3 timmar innan hon somnar. Då är de både skrik & tårar tills hon faktiskt somnar. Ner med henne i sin säng, hon går upp... ner i sängen igen, så fortsätter det. Jag testar att läsa, som varje kväll! men de funkar inte, hon vill lixom inte sova. Utan är PIGG när klockan är 21. Så nu har hon iallafall somnat i vår stora säng. Får lyfta över henne sen.
Så är de nu två dagar, innan hon somnar vid sin vanliga tid. Sen är de helg igen, och så börjar visan om.
Känns absolut inte roligt att hon ska bli ledsen de första hon gör när hon kommer hem! och jag själv blir också ledsen.

Sen idag så gillar jag inte riktigt den där fotbollen.. Som stjäl min man fler dagar i veckan och under helger!
Som idag, borta vid 18 och inte hemma ännu.. När bara Wilja va hemma så va de aldrig något jag tänkte över. Men nu med två, så känns det! speciellt på vardagar.. När han kommer hem, äter lite. Sen sticker och kommer hem när barnen sover. Ibland blir man bara less! Även om jag vet att fotbollen lixom är och alltid varit en stor del av hans liv. Men ah, ibland får man väl tjura över den också...

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-01 22:38:55

Han måste prioritera sitt familjeliv nu, han har inte samma frihet som innan nu ju.

Postat av: a cup pf emilia

Publicerad 2012-05-01 23:27:25

Det är lite mer krävande med två barn än ett. Jag är ensam i veckorna då min sambo arbetar borta. Vi har fått vårt andra barn för lite mer än en månad sedan. Gud vilken skillnad det är :) Kramar Emilia

Postat av: carro

Publicerad 2012-05-02 00:32:37

Har Simon wilja varje helg? :)

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-05-02 06:07:54

Men gud så tjatigt.. man kan ju tycka att han borde kunna hålla sig lite till vad Wilja är van vid, även om det är helg liksom..



Och den där fotbollen. jag förstår precis.. Min marcus spelar hockey och det är typ 6 träningar i veckan plus match, så det är liksom hela veckorna.. så tjatigt ibland alltsåå.

Postat av: Stina

Publicerad 2012-05-02 09:36:24

Jag vet hur det är att ha en fotbollsspelande man.. /: Kram på dig!

Postat av: Marina - mamma till 5

Publicerad 2012-05-02 10:49:39

Men gud så korkat!

Jag förstår inte det där.. Att hålla barn uppe längre på helger/lov är för mig enbart dumt..

Men alla är ju olika! =)

Jag förstår helt klart din frustration.. Och när det gäller fotbollen med.. ;)



Kram

Postat av: Sanne - vinn valfritt skal till din iPhone!

Publicerad 2012-05-02 11:02:25

Jag tjurar också över fotbollen, det känns som att dom aldrig är hemma? Och då har inte vi ens några barn... Förstår att du tycker det är jobbigt ibland, och det får man göra!

Du är duktig, och en superbra mamma! Kram

Postat av: Annica

Publicerad 2012-05-02 11:13:40

Hej!

Brukar titta in ibland hos dig. Min dotter blev så där "jobbig" att lägga strax innan hon fyllde 2 år. Det visade sig att det var spjälsängen som var felet, så fort vi böt så somna hon på 20 min redan första kvällen. Ett litet tips bara, men ni kanske inte använder spjälsäng. Kram

Postat av: Emma - mamma till två

Publicerad 2012-05-03 12:07:43

Trist att ni har olika och att det är du som får ta striden för att komma rätt igen :(

Postat av: caroline

Publicerad 2012-05-03 13:32:03

Förstår dig verkligen. Min sambo är hockeyspelare, fast det är ju hans jobb.. Men ändå jobbigt när han är borta mycket. Och då har vi ETT barn, inte två..



Måste vara jobbigt när rutinerna bryts så. Juni kan somna hur som helst och när som helst. Men jag har många vänner där deras barn måste ha samma tider, både när de somnar, vaknar och sover middag. Stå på dig så att ni slipper ha det så jobbigt de där dagarna! Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela