Publicerad 2012-03-07 09:08:12 i De bästa av Bålsta! <3,

Sjukguden kom.




Åh jag kan inte tacka sjukgudarna tillräckligt!♥
Wilja är nybadad & lycklig såhär på morgonen, frukost i magarna!

Igår kväll så hade jag så ont i kroppen och febern matade på, i med alvedon i kroppen och när jag skulle lägga mig i sängen så hade den börjat värka och allting lixom sakta men säkert släppte.. Då kom mina tårar! Fy, har tyckt så synd om Wilja! Man själv klarar sig, men att förklara för henne varför de gör ont i näsan, eller varför man hostar, eller varför kroppen är alldeles kokhet är inte det lättaste! Och som ni förstår, har inte hon varit på speciellt gott humör, eller har sovit speciellt bra dessa nätter. Och själv hemma när man är sjuk med två barn varav den ena nästan ny! Ja, de har varit en utmaning.

Meeeeeeen!
När vi vakna imorse är de som att inget hade hänt (lite hosta kvar!) men både feber & allt elände är helt borta. Så idag blir de att se solens sken en liten stund på lunchpromenad tänkte jag, så Wilja får frisk luft och sova en sväng i vagnen! likaså Nova. Vara ute och gå i en timma eller något bara! Varmt är de ute också, ska bli så skönt så.

Här hemma är jag utvilad, fått sova fram till 8 idag! vaknade ett par gånger för Wilja ville lägga sig brevid mig, och Nova har ätit lite. Annars så känns de helt toppen!
Sängkläderna har åkt i tvättkorgen, nu ska allt saneras här hemma. Bort med sjukstugan!
Fly din väg och kom INTE tillbaka på länge.

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-03-07 09:24:03

Hoppas att ni får förbli friska nu :)

Postat av: madde

Publicerad 2012-03-07 09:53:17

Ja fy, det har varit mkt sjukstuga i Sverige under hösten o vintern....måste bero på det konstiga vädret men nu är våren på ingång o förhoppningsvis ska sjukstugorna minska igen!

Hoppas ni får en fin dag:)

Postat av: Valeria- En mamma av den udda typen!

Publicerad 2012-03-07 10:31:01

Jag önskar så att det var likadant här, men så är inte fallet.

Lilleman hade åkt på öroninflamation och går på pencilinkur nu.. Så vi får snällt stanna inomhus! Men vad gör det, har tusen saker att göra.. Dock är det fortfarande mycket bärande av lilleman, så kroppen pallar inte riktigt..

ha en fin dag!

KRAM

Postat av: jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

Publicerad 2012-03-07 10:31:35

Nåååh sötwilja i badet :D ser ju riktigt mysigt ut.

Lilla novalie är också en skönhet!

Skönt att ni mår bättre!!



Styrkekraamar!

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2012-03-07 11:01:20

vad härligt att ni mår bättre :)

Postat av: Nadia

Publicerad 2012-03-07 11:33:17

Fy så trist med sjukdomar men det låter underbart att ni fått vakna upp till en friskare dag!! Hoppas att det håller i sig nu och att du och tjejerna får en underbar dag i solen!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-03-07 12:09:30

Åh jag förstår att det varit en utmaning :( stackars er.

Det är så jobbigt när barnen är sjuka alltså :(

Men skönt att ni mår bättre idag :)

och härligt att få gå ut i vårsolen :)

ha en underbar dag! <3



BORT med alla baciller=)

kramar!

Postat av: em

Publicerad 2012-03-07 12:51:47

Vill verkligen få tag på videon där du visar hur du sätter in clips i håret...

letar men hittar de inte...

skulle vara super snällt om du ville lägga ut den igen

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-07 17:01:33

Håh vad skönt för er!! 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela