Publicerad 2012-03-03 21:02:59 i Viktresan nedåt efter Nova,

Personligt, magbilder.



Tycker det är rätt jobbigt det här, men det är bra för mig att kunna se på!

Såhär ser jag ut i kroppen 8 dagar efter förlossningen. 'Deget' på magen är borta, men känns som organen är helt svullna och flyttade! är så himla svankryggad nu efter så jag inte finner några ord. Och som ni ser så buktar magen fortfarande ut, inte konstigt efter 9 månader dock.
Längtar verkligen tills jag kan få börja träna, för ryggen har tagit S T R Y K denna graviditet. Och de känner jag nu efter, har ontontontont. Det eviga gnället! När ska de ta slut? :D Är de inte de ena, så är de tamejfan de andra!

Vikten på den fantastiska vågen visade på förlossningen 73.3, HALLELUJAH! Höll faktiskt på att tappa hakan, på riktigt. Men så sant så sant! Idag ställde jag mig på vågen, 63 kg visade den (med kläder på), så alltså har jag gått ner 10 kg på en vecka! Och har då kvar: 6 kg till INSKRIVNINGSVIKTEN och 10 kg kvar ner till 53. Det kommer bli en resa i sig! Hejaheja.

Postat av: MANDY- Mamma till River!

Publicerad 2012-03-03 21:24:10

Jag tycker du ska vara jätte nöjd! :) ser ut som magen drar tillbaka sig fin, fint! det har ju faktiskt bara gått en vecka =) Och dom där kilona tror jag du klarar galant. Speciellt nu när det är vår och härligt promenad väder :) Tjatigt med ryggen bara :/ hoppas du får i ordning på det, men det tror jag med rätt träning =) kram på er.

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-03 21:26:52

Shit vad magen har dragit ihop sig bra :)

Om mindre än en månad ha du platt mage och alla organ är på sin plats ;)

Och vikten lär du nog rasa i om du redan gått ner så mycket :D



Jag njuter och jag vet att jag lär avsky stora magen om några månader haha ;)

Fick inga bristningar med Nathalie, få se om jag ha samma tur med denna bebbe :)

Det återstår att se!!



Tycker du alla fall är jättevacker!!

Superfin kropp efter att ha fött för bara åtta dagar sen, med tanke på vilken stor mage du hade på slutet.

Jag säger det igen, kvinnokroppen är fantastisk!!



Många kramar <3

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-03-03 21:40:03

Hehe. Snacka om att återhämta sig fort!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-03-03 22:26:32

sv;

TACK snälla för din fina kommentar du är ju helt otrolig, vad himla glad jag blev!!! Så snäll är du!! tack igen! <3



åh fin är du, tänk att den sjunkigt ihop så fort alltså..

Det är som sagt bra att ha sånadär bilder i efterhand, även om det kanske är jobbigt att kolla på dom nu.. Dock tycker jag att du är jättefin och absolut inte har något att skämmas för!



STOR kram till dig du fina!<3

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-03 22:48:00

Wow vad fort din mage gått tillbaka!!

53, då har vi ungefär samma målvikt!! :) Hur lång är du?

Nyfiken eftersom jag själv är ganska så kort och vill gärna ligga mellan 50-53 kg.

Kram!

Postat av: Jenna

Publicerad 2012-03-03 23:15:06

Jag tycker magen dragit ihop sig superfint redan, inget skvalpande har inte! ;) Jag har fortfarande kvar los hus langst ner pa magen som flabbar sadar lagom roligt. Ska ocksa forsoka borja komma i gang med traningen men har inte riktigt haft orken, men da ligger vi pa ungefar samma siffra att ga ner. Har 11 kvar ner till innan graviditeten. Heja!

(och lilla novalie ar underbart fin, det gjorde ni otroligt bra!)

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-03 23:42:19

Kilona kommer säkert rasa bort på dej ;) jag tappade också 10 kg första veckan och de övriga 10 kg försvann rätt fort, har kvar 2 men de gör inget då man vill ha lite och ta av när man ska bygga lite muskler :)

Postat av: jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

Publicerad 2012-03-04 09:03:19

äääsh, varför tycker du det är jobbigt för. du är ju skitasnygg. va liten magen har blivit på bara 8 dagar! :)PUS <3

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2012-03-04 09:15:44

Det går!! Jag lovar, jag har knäppt kort på min mage regelbundet sen H kom och man ser resultat.

Då att nämnas är att jag inte gått till gymmet 1gång men gillar att röra på mig genom att gå promenader.

Amma, rör dig & ät inte allt för mycket och du är tillbax till dig själv. Min bm sa dessutom att det ät bra att gå långsamt ner och inte rasa i vikt, lättare att behålla.



Vill bara säga att du är fin, du tillhör inte någon av paddorna. Jag lovar!

Postat av: Karolina, gravid i v. 40 ♥

Publicerad 2012-03-04 10:10:14

Men herregud vad fort magen försvinner. Jag hoppas jag är lika bra skapt som dig. förstår att det kan vara jobbigt psykiskt, att något som varit så stort försvinner så fort. Men, vad skönt ändå! Du är var så vacker i din mage och du är så vacker nu, utan den, glöm inte det.

KRAMAR till dig fina. ♥

Postat av: Tina- mamma till Julian

Publicerad 2012-03-04 10:51:34

Du ser jättefin ut! Efter förlossningen med min son fick jag SVINont i ryggen. Jag haltade med höger ben så ont gjorde det. Men jag tog lugna promenader varje dag och försökte lyfta och röra mig så naturligt och ergonomiskt som möjligt och sakta med säkert försvann det där onda men det tog några veckor. Jag vet inte alls vad det kan ha varit men jag kan tänka mig att ryggen tar stryk av att vara i en position med en tung mage att bära på så länge för att bara på en sekund ställa om sig så försvinner hela den där magen och gravidhållningen med svan och vaggande gång den behövs inte längre...klart ryggen känner av det. Jag kan tänka mig att det är diskar mellan kotorna som kanske hamnar lite snett och även vanligt hederligt ryggskott! Krya på dig i alla fall! KRAM

Postat av: Carro och Miley

Publicerad 2012-03-04 11:09:14

Men ojj vart har den stora gravidmagen tagit vägen ?!

Härligt att du blir så smal kort efter förlossningen :)

Postat av: Jessica - mamma till Joline

Publicerad 2012-03-04 11:33:35

Det är absolut inget fel på din kropp! Sen är det skönt att komma igång med träningen lite, så man kommer i form och mår bra i den man är.

Postat av: Frida - Gravid med lilla L

Publicerad 2012-03-04 13:28:49

Jag tycker du har jattefin kropp nu! Jag tvivlar pa att jag kommer se sa bra ut en vecka efter forlossningen da jag har lagt pa mig ganska mycket och nu borjar bristningarna komma..



Men men, man far ju nagot underbart fint istallet! :)

Postat av: Cornelia

Publicerad 2012-03-04 17:52:16

Förstår att det känns tungt :/ Men om jag såg ut så som du ser ut på bilden "lördag 8 dagar efter" så skulle jag vara överlycklig!! Kanske inte får dig att må bättre, men så du vet, du är fin som du är!! :) KRAM

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-03-04 19:17:35

Vart har du köpt dom superfina jeanslegginsen??

Postat av: Linda

Publicerad 2012-03-04 20:04:05

Du ska verkligen vara glad att du sluppit bristningar för din mage kommer gå tillbaka och bli superfin igen! Jag fick massor av bristningar på magen så huden är permanent uttöjd och min mage ser ut ungefär som din gör efter 8 dagar (fast rynkig också..) och jag födde min dotter för snart två år sedan! Det kommer heller aldrig att bli bättre eftersom man inte kan göra något åt överflödig hud så det är bara att lära sig att älska! :) Du har i alla fall haft tur ska du veta, och jag är avis! :)

Postat av: cammie

Publicerad 2012-03-04 22:02:01

du har en jätte fin mage efter förlossning! Tro mig! fast Jag vet oxå att man tycker men ser ut som skam. haha. =)

Postat av: Sarah

Publicerad 2012-03-04 23:28:23

Vad kul att du vågar lägga upp magbilder :) jättekul att se och du har en fin mage! Kram

Postat av: Sara - mamma till Nova

Publicerad 2012-03-04 23:55:04

Gillar din tatuering! Riktigt snygg!

Postat av: MansonDust - barnklädestokig fyrabarnsmamma med genustänk

Publicerad 2012-03-06 13:57:38

Hade jag sett ut så ens 8 mån efter hade jag varit nöjd.. haha. :) När jag födde mitt 4:e barn vägde jag 98,5 kg.. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela