Publicerad 2012-03-20 08:22:53 i Novalie 0-3 månader,

Novalies dop.



Åh ja, nu är det dags att börja planera in för Novalies dop som kommer äga rum den 10:e Juni♥
De ska bli så roligt att få planera igen! Hur dukningen ska vara, vilka bakelser man ska ha. Vilka som ska komma?! Ska vi ha dop för bara de närmsta, eller större? De som blir så mysigt är att nova ska döpas i samma lilla kyrka som Linus & hans syskon♥

Börja planera dopfikat! Hur vi ska göra med lunch, dryck etc!
Sen kläder till oss alla! Dopkort ska skickas ut, ja jag har mycket att se fram emot nu.

Postat av: Madelene

Publicerad 2012-03-20 08:31:31

Åh vad mysigt att planera dop! Det längtar jag efter redan, haha :)



Har en fråga till dig! Vi får ju våran bebis vilken dag som helst nu, men har funderat på vad man ska klä på de små när man ska gå ut? Vad har du haft på lilla Novalie när ni varit ute nu? Kram

Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Publicerad 2012-03-20 08:36:41

Åh vad skoj! Det där fixar ni suveränt :) Kramar

Postat av: jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

Publicerad 2012-03-20 08:45:05

Åh va kul!

Älskar att jag också kommer kunna planera ett dop!

Hihihihih.



superfina bilder :)

Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Publicerad 2012-03-20 09:47:21

Meja ska döpas 29april .. Så ja håller på att vika dopklänningar av servetter för brinnande livet, är så roligt med dopplaneringen tkr ja :-)

Postat av: CANDY DARLING nybliven morsa & träningsfreak

Publicerad 2012-03-20 09:56:02

här är det också dags att planera dop! jätte mysigt!

Postat av: sofiali

Publicerad 2012-03-20 11:22:23

Åå nu minns jag vad ful wilja var som bebis:)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-03-20 11:40:39

hehe på min födelsedag:) hoppas det blir en fin dag att minnas för er :)

Postat av: Jenny - Liam & Millie's Mamma

Publicerad 2012-03-20 11:52:19

Är verkligen jätte seg med att svara på kommentarer just nu, sitter aldrig vid datan längre utan gör allt genom mobilen så jag måste be om irsäkt att jag inte har svarat på en av dina kommentarer!



Jag har inte haft sådär jätte ont utan mer vart ömm, med första barnet vart det snitt så jag vet inte alls hur länge sånt brukar sitta i men nu har det äntligen blivit bättre.

Jag fick sy lite nu, men det va bara 2 bristningar så det va där dom sydde så inget större där heller.

Kommer du ihåg efter hur lång tid dina stygn lossnade?



Kram

Postat av: sofi

Publicerad 2012-03-20 12:49:59

Så duktig du är om du lägger ner så mycket tid på att planera ett dop. Riktigt imponerad av dig, du är så flitig och duktig :)/S

Postat av: Mamma Emelie

Publicerad 2012-03-20 12:59:04

Va härligt det låter!! Ska bli kul att följa din planering.. och kanske få lite tips=) Kram

Postat av: Frida

Publicerad 2012-03-20 13:47:45

Kan vi inte få se köket snart? Så nyfiken! :D

Postat av: Ninni - Foto & Vardag

Publicerad 2012-03-20 14:25:01

ååh vad roligt =) Hoppas det blir kanon :)

Postat av: seriöst

Publicerad 2012-03-20 14:35:40

Alltså. det är ett barn vi snackar om...! Hur fan kan du säga att hon är ful??

Postat av: Charlotte - Ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-03-20 15:24:46

Wilja hade ju så otroligt fint dop! Jag var så avundsjuk när du la in bilder från hennes dop, Nikita döptes ändå när vi gifte oss men wilja hade ändå mycket finare dop :) haha!

Jag kan verkligen inte förstå grejen med att sitta på din blogg för att sen lägga ner tid på att skriva så otroligt onödiga jävla kommentarer! Varför inte bara sluta läsa den om dom är så himla avundsjuka och skaffa sig ett liv istället?

Postat av: Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Publicerad 2012-03-20 15:56:54

Gick inte att kommentera senaste inlägget, men jag hoppas och ber att ni ska få bli friska snart!

Det gör så ont att läsa det som händer med eran minsta skatt. Krya på er, kramar <3

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-03-20 16:20:52

Så fint dop som Wilja hade, är min dröm att ge mitt/mina framtida barn.

Du borde bli fest-/dop- och bröllopsfixare, du verkar vara duktig på det :)

Postat av: Malou

Publicerad 2012-03-20 17:06:48

Det du beskriver om novalie, slemmet som täpper till har jag själv varit med om. Pågick i ca 3v och blev en del ambulansturer.. Bodde som tur var hemma då och det kom alltid mitt i natten så mamma fick ju vara med när jag slutade andas och typ stå med 112. Jag hoppas det går bra för novalie och att hon lyckas hosta upp skiten och slipper detta. Mitt var ju för ca 5-6 år sen men jag minns det som igår. Förstår att det är jätteläskigt och obehagligt för er och säkert för henne med! Jag fick rådet att försöka sitta upp och hålla upp armarna medan jag 'kvävdes' för det skulle korta ner tiden eller något. Vet inte om det är effektivt på ett spädbarn men du kan ju kolla upp det.

Postat av: Nickan

Publicerad 2012-03-20 20:16:50

Usch jag lider med er. Håller alla mina tummar att lilla Novali får må bra igen och att ni slipper alla turer till sjukhuset.

KRYA på er!! Styrkekramar

Postat av: Emmy

Publicerad 2012-03-20 21:30:50

Min son fick RS-virus nyligen och har haft problem med andningen, han har aldrig fått andningsuppehåll men det har varit riktigt trångt! Tillslut blev vi inlagda i 3 dagar, han fick inhalera adrahlin/koksalt i 2min ca var 3:e timma dygnet runt. Det gjorde susen! Tyckte inte att det hjälpte när vi bara var in lite då och då och inhalerade. Lycka till och krya på er! Kram!

Postat av: C O R N E L I A

Publicerad 2012-03-20 21:47:18

Bilderna från W's dop är underbara! Hoppas att lilla N's dop blir lika vackert, det tror jag alldeles säkert när det är du som står bakom planeringen :) Ska bli spännande att läsa om.



NEEEJ lilla plupptjejen, hoppas att allt går bra den här gången också. Det måste vara jobbigt för hennes lilla kropp, stackars lilla tjejen :/ Jobbigt för er också självklart, att se ens lilla skatt lida kan inte vara lätt. Är så ledsen för er skull och hoppas att allt går vägen och att ni får en friskus till bebis så snart som möjligt! Stora kramar till er :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-20 21:51:43

Kommentar till inlägget För tusan, gick inte kommentera där..

Lider verkligen med er och hoppas att dom får ordning på det så ni slipper det där!!!



Styrkekramar till er båda!!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-20 22:04:43

Åh vad roligt nästan som att planera bröllop!

Våra barn är oxå döpta men vi gjorde inte så mycket pyssel vilket jag ångrar lite idag...



Hoppas ni får ett vackert dop!



Kram

Postat av: Angelica!

Publicerad 2012-03-20 22:05:11

Hur kan du "sofiali" ens ha mage att säga något sådant om ett barn, om någon annans barn? fruktansvärda människa! Wilja är så otroligt fin och även Novalie, Patricia ta inte åt dig av alla dessa skräpiga kommentarer. Du har underbart fina barn!!:)



Hoppas Novalie blir bättre snarast!!

Postat av: Fia

Publicerad 2012-03-20 22:45:31

jag tycker nog att man säga att endel bebisar är fula sålänge det sägs på ett hjärtligt sätt :-) Min första tanke när min dotter föddes var "Ojdå :-S" Med det menas inte att jag inte älskade henne, men barn kan vara fula och ja, Lilly var ful som nyfödd. Nu är hon hur söt och fin som helst :-)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-03-21 07:34:53

Men lilla Nova, nu får det väl räcka! Skönt att ni ska få inhalera varje dag, men jobbigt att åka till Enköping för det. Det är ju en bit från Bålsta. Hoppas allt går bra! kramar <3

Postat av: Wiktoria

Publicerad 2012-03-21 08:32:31

Hej!

Jag gör tavlor till stora och små, så som namntavlor osv... nyfiken? Kika gärna:

http://pinturadesign.blogg.se



ha en grymme dag!

Wiktoria

Postat av: Jenny - Liam & Millie's Mamma

Publicerad 2012-03-21 10:03:58

Det går inte att kommentera ditt nyaste inlägg så att du vet.



Stackars lilla tjejen som måste va med om det där igen, hoppas att allt lugnade sig & inte kom tillbaka mer under kvällen/natten & att ni fortfarande är hemma.

Har inte läkarna nån som helst aning om vad det kan vara som gör så att hon får så?



Massa kramar till er! & kom ihåg att du är en riktigt stark & duktig mamma!

Postat av: Angelica- Mamma till Leia & lillasyster i magen <3

Publicerad 2012-03-21 10:21:30

Åh vad roligt att planera dop :)



Hoppas allt är bra vännen ;D



Kram

Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & fru

Publicerad 2012-03-21 13:22:04

tänker på er <3

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-21 14:32:41

Vad skönt att ni äntligen fått veta vad det handlar om. Verkar tyvärr vara något som går(!?). Läste precis en annan blogg där barnen precis fått RS dom med. Hoppas det bättrar sig snabbt nu när ni vet vad det är =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-21 14:47:37

ang ditt senaste inlägg om rs viruset.

du kanske inte ska låta Wilja gå till dagis mer förren detta e över? då hon verkar dra hem massa skit till Nova å nova e så liten? o uppenbarligen så håller ni ju inte wilja ifrån nova...så kanske vore bästa så för nova????

Postat av: Helen - mamma till Lea och Ellie

Publicerad 2012-03-21 17:28:31

kunde inte kommentera något av de senaste inläggen. Hemskt tråkigt att Novalie fått sådan tuff start, skönt att ni fått en diagnos nu så hon får den behandling och uppsikt hon behöver och så att du slipper känna oron att hon ska sluta andas i hemmet. Men så obehagligt med rs virus på de små, hoppas lillan tillfrisknar fort nu så ni får komma hem och må bra allihopa! Krya på! <3

Postat av: Lena

Publicerad 2012-03-21 17:55:30

hej, rs är inget kul men det går ju i alla fall över till slut! man kan faktiskt få utskrivet en jnhalationsapparat även till bebisar så att man kan åka hem när allt är stabilt och inhalera tex koksalt. det brukar kännas skönt och man kan göra det så ofta man vill! Lycka till!

Postat av: Melissas Prinsar

Publicerad 2012-03-21 18:07:39

gick inte å kommentera inlägget om rs viruset så skriver här

vet precis va ni går igenom för vincent hade de när han va liten :( dock så va han inte lika lite som Nova är men de är jobbigt å se sitt barn dåligt ändå oavsett ålder

hoppas allt går bra för nova liten och att hon piggar på sig snabbt nu när dom vet va felet är!

Massa styrke kramar till er <3

Postat av: CArrå - mamma till Isabella och gravid

Publicerad 2012-03-21 18:24:32

Gud jag gråter när jag läser om er rs-virus, fy var ju själv där nyss och det var en plåga och Nova är ju så liten, stackars er och stackars nova! Fy! Skickar massa styrka och hoppas hon piggar på sig! Vilket sabla skitvirus! <3

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-03-21 18:47:06

Alltså snälla ni kan ni ge er och skriva elaka och dumma kommentarer när Patricia och hennes familj redan har det jobbigt. Rs virus kan ett barn få när du står inne på H&M lika väl. klart att syskon måste få kramas och mysa annars ger man inte wilja någon bra start på sin roll som storasyster. Lycka till Patricia!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-21 21:57:42

Så gosig hon ser ut med sina kinder!! :)

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-21 23:45:20

Lite fakta till er som hela tiden anklagande tar upp det här med att dem inte håller wilja borta från Nova, att det är därför Nova är sjuk så är det bra att vara sakkunnig i det man skriver om! Läs på vårdguiden om rs- virus! En sida kontrollerad av bl.a. läkare, och där det står att små barn som riskerar drabbas av viruset inte ska hållas frånskilda från sina syskon då det praktiskt taget inte fungerar så! Sitt inte bakom en dataskärm och tro att ni gör en bättre bedömning vad som är bra för ngn annans barn vars mamma ni ständigt hackar på!

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-22 08:36:36

Hej!!

Jag vill bara tipsa om våran nystartade blogg. Inläggen är proppade med Inredning, inspiration, Gör-det-själv-tips & idéer, loppisar och auktioner!! Finns även en del saker till salu! (Möbler, industrilampor)... :)



Skutta gärna in och ta en kik!!

Snart finns vi på Bloglovin med ;)



Ha en kanondag!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela