Publicerad 2012-03-21 19:02:57 i Novalies sjukhustid,

Avdelning 95, vår nya plats.



Jag känner mig lite starkare, har fått lite mera ork, har fått lite ljus i allt just nu.
Mitt hjärta och Wilja kom förbi och lämnade allt som jag behöver här, lämnade även datorn så jag har nått att göra! Att stirra in i väggarna i ett isoleringsrum kommer göra mig galen.. Känns som jag kommer ha mycket tid att tänka här, och jag vill inte ens känna efter. Är livrädd för att börja känna! efter allt vi gått igenom nu, i över en månad så har de varit något hela tiden och känns som jag kommer få magsår gånger tusen snart. När allt är över, är de då jag kollapsar, eller fortsätter jag att vara stark?

Wilja och Pappa kom och åt lite med mig, betydde så mycket att få krama om Wilja en stund! bara en liten, de värmde i hela mig♥ Nu har dom åkt hem igen, och jag kollar ner på min lilla starka kämpe som ligger i sin säng här brevid mig. Jag bara tänker, de är så orättvist! att någon så liten kan bli så sjuk :( Skulle göra vad som helst för att tabort allt de onda hon har..

Jäntan lilla har nu fått sond, maten orkar inte riktigt att ätas! och nu har febern kommit som ett brev på posten. Nu är den tillbaka! vart kom den ifrån? jävla skit! Hon har grimma och får hjälp med andningen. Nu har hon bara haft 2 andblock sedan vi las in, adrenalinet gör verkligen sitt. Men hon har sovit mest hela dagen, och sover fortfarande. Vill bara ta upp henne och krama om henne, men nu ska hon få vila tills hon vaknar upp själv. Hon behöver all sömn för att orka arbeta bort de sjuka!

Tack till er alla som lämnat en kommentar här inne åt oss, vet inte vad jag hade gjort om jag inte fick höra era värmande ord. Ni hjälper mig så mycket mer än vad ni tror! Tack..

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-03-21 19:11:01

Lilla liten, krya på er <3

Postat av: Julia

Publicerad 2012-03-21 19:12:50

Hoppas det snart blir bättre<3

Tänker på er och framför allt dig

Kram kram

//Julia

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-03-21 19:19:48

Stackars lillan :( Men det är bra att ni får hjälp nu, så hon blir frisk snart! Styrkekramar <3

Postat av: ixzorra mamma till Nellie

Publicerad 2012-03-21 19:21:20

Postat av: ixzorra mamma till Nellie

Publicerad 2012-03-21 19:22:06

Postat av: ixzorra mamma till Nellie

Publicerad 2012-03-21 19:24:34

Har nyss börjat följa din blogg. Stackars lilla tös. Sänder många krya på till er

Postat av: ebba

Publicerad 2012-03-21 19:28:53

Hej!



Följer din blogg men har tidigare inte kommenterat. Vill bara säga att min dotter fick RS vid 1 veckas ålder och vi las in 3 dagar. Hon blev helt återställd men det är tufft när de är så små. Allt kommer ordna sig för er med. Kämpa på!!

Postat av: Josephine Westling - mamma till vira

Publicerad 2012-03-21 19:32:17

Kramar från oss

Postat av: Katta

Publicerad 2012-03-21 19:45:24

Lilla lilla tjejen! Så orättvist att sånt här ska få hända små bebisar. Hoppas hon blir bra fort nu så ni får komma hem och njuta av er lilla tjej.Kan knappt föreställa mig hur ni har det nu.



Måste bara berätta att jag hörde en ambulans i går på förmiddagen och det första jag kom att tänka på var din lilla tjej. Så jag gick och kollade så ingen ambulans stod utanför er port. Ingen stod där vilket var skönt, men nu tycker jag det är lite läskigt att jag fick den kännslan.



Stor Kram till er!

Postat av: Hannah Lindquist

Publicerad 2012-03-21 19:49:39

Hoppas hon snart får bli bra. Kram

Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Publicerad 2012-03-21 19:52:08

Jag lider med er, men ni är duktiga som kämpar på!

Stor kram <3

Postat av: Sofia - FOTO

Publicerad 2012-03-21 20:10:22

Jag tänker på er!! Skönt att få veta vad som är felet iallafall, så hon får rätt medicin och så :)

Kram!

Postat av: Emmelie, mamma till Ebba och Hugo

Publicerad 2012-03-21 20:20:04

Önska man kunde göra något för att lindra.. Lilla söta tjejen. Barn ska aldrig behöva vara sjuka på detta vis. Sitter med tårar i ögonen när jag ser på bilden.. RS virus är något som har skrämt mig rejält med båda barnen eftersom de e födda vintertid då de är mest av det.

Skickar ännu en kram, tur du är på ett ställe där ni får bästa tänkbara vård.

Postat av: Sofi

Publicerad 2012-03-21 20:21:13

Va stark för dina barns skull. De båda behöver dig fast på olika sätt. Sänder så många kramar till dig/er och hoppas ni får det bättre. Tänker på er

Postat av: HaylieMama - numera även CharlieMama

Publicerad 2012-03-21 20:21:38

Hej vännen!

Tänkte skicka lite styrkekramar härifrån avdelning 21 på DS. Vet att mammahjärtat blöder när man tittar på dessa små, men våra barn är starkare än vi tror<3 KRAM!

Postat av: Jenny - Liam & Millie's Mamma

Publicerad 2012-03-21 20:22:22

Vad skönt att ni äntligen har fått veta vad som har drabbat lilla sötnosen.

Jag blir så ledsen när jag läser om det ni måste gå igenom, att en sån liten tjej ska behöva bli så sjuk!

Jag hoppas verkligen att hon blir bra snabbt & återhämtar sig utan problem.

Det är säkert inte lätt men försök att vila lite nu när du är där & lillan ändå är lite övervakad av läkare, du behöver vilan med tanke på hur mycket ni har fått gå igenom.



Massa kramar till lilla tjejen

Postat av: Emelie-Mamma till Wilde

Publicerad 2012-03-21 20:30:10

fy fan. tänker på er och hoppas att skruttan återhämtar sig fort.

Styrke kramar till dig.

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-21 20:38:03

Styrkekramar!

Postat av: Sarah

Publicerad 2012-03-21 20:43:34

Åh lilla hjärtat, nu får du bli frisk!

Stackarn..

Jag kan bara ana hur det känns för er och vilken oro, du verkar väldigt stark men det är ok att bryta ihop - man klarar inte hur mycket som helst och du är en bra mamma ändå!

Massa styrkekramar till er, håller tummarna för att ni snart är friska och hemma igen :)

Postat av: elin ♥ Mamma till Signe♥

Publicerad 2012-03-21 20:44:02

urscha! jag är sååå hemskt ledsen för er skull!

Eran lilla prinsessa har varit med om tillräckligt nu! måtte hon få bli frisk <3



Tänker på er ofta!

kraam

Postat av: Jennifer, mamma till Anton

Publicerad 2012-03-21 21:03:36

Vi tänker på er så mycket här hemma och skickar tusen styrkekramar till dig och Nova! Hoppas lilltjejen repar sig fort så ni får komma hem och njuta av eran familj tillsammans! Kram kram kram

Postat av: Jessica - mamma till Joline

Publicerad 2012-03-21 21:04:35

Usch, det gör ont i mitt mammahjärta att se vad eran lilla tjej råkat ut för :( Hoppas verkligen hon kryar på sig snart! Och ta hand om er <3

Postat av: Therese

Publicerad 2012-03-21 21:08:41

Nå söta lilla Nova, hoppas hon kryar på sig fort, så ni får komma hem och njuta av varandra och den underbara våren igen!! Styrkekramar från mig..

Postat av: tina

Publicerad 2012-03-21 21:12:48

Hoppas tjejen blir frisk snart! skönt att ni upptäckte viruset. Fråga så fort det är något du undrar och kräv att de kollar en extra gång! läkare gör också missar har det visat sig allt för många gånger..

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-21 21:14:00

Usch va jobbigt, hoppas hon blir frisk snart.

Skickar en massa kramar

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-21 21:22:13

Stackars stackars!! Vågar inte föreställa mig vad du och dina nära går igenom just nu!!

Skönt ändå att ni nu fått svar och är inlagda och att lilltjejen blir omhändertagen!



Styrkekramar till dig och din familj! Det kommer att gå bra det här!!

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-03-21 21:30:31

Jag blir gråtfärdig! stackars er lilla fina flicka :( Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon blir helt frisk snart så att ni kan njuta av den här tiden tillsammans när hon är så liten.



Ps. Den som säger att du har fula barn har helt FEL, dina barn är hur söta som helst. Och kommentarerna som ramlade in angående att det är ditt fel att lilla Nova blev sjuk för att du lät Wilja vara med henne, tyckte jag var helt sjuka. Det är INTE ditt fel. Absolut inte. Och inte Wiljas fel heller. Hon älskar sin lillasyster, det ser man verkligen!



Ta hand om er!

Postat av: Linnéa- mamma till Jamie och julia

Publicerad 2012-03-21 22:26:44

Tänker på er! Vilken mardröm ni går igenom. Styrkekramar!

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-03-21 22:48:03

Lilla stumpan...alla slangarna ser helt fel ut på det lilla ansiktet, hoppas ho slipper dem snart <3

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-03-22 07:56:56

Åh, jag känner verkligen för er allihopa just nu, att ens lilla bebis blir sjuk är ju värsta mardrömmen! Hoppas innerligt att lilla Nova kryar på sig snabbt och att ni alla får komma hem friska & starka snart!

Postat av: Marina - Mamma till 5

Publicerad 2012-03-22 09:04:13

Lilla skruttan.. Vad jag lider med er!

Hoppas att hon mår lite bättre idag och att febern är borta!

Kram

Postat av: Sara :)

Publicerad 2012-03-22 09:39:25

kämpekram <3<3

Postat av: Anna-Panna

Publicerad 2012-03-22 09:57:17

All styrka till er!!! (kunde inte lyssna på videoinlägget, nåt fel m lljudet på min bärbara)



Blev själv mamma till en liten tös i söndags. De är ju så små o hjälplösa. Mitt hjärta värker för lilla Novalie. Men hon är i de bästa händer nu!



Ta hand om varandra.

Styrkekram.

Postat av: Maria Sandström

Publicerad 2012-03-22 10:14:07

Hej!

Jag lider så mkt med er :( :( :( :(

Hoppas verkligen hon blir bättre!

Tänker på er!!

MVH

Maria

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-03-22 10:27:06

När allt är över kommer du förhoppningsvis va lättad ;) hoppas lilltjejen blir bättre under dagen :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-03-22 10:43:33

Krya på lilla snuttan!! Sänder över lite styrkekramar!

Postat av: Hayley

Publicerad 2012-03-22 10:44:32

Lilla skruttan då :S Lider så med er, blev alldeles blöt i ögat utav att läsa allt. Nu vet ni i alla fall vad det är! Och läkarna verkar ju vara jätte bra!



nu ska hon bli frisk. Skickar så mycket positiv energi jag bara kan!



Kram till dig! Stay strong!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-22 14:52:09

Usch stackars Er! Hoppas Ni kryar på Er snart!

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-22 20:16:38

Alla tankar till er!

Hoppas att hon blir frisk snabbt.

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-03-22 20:18:35

Hej Patricia! Blir tårögd när jag läser om Novalie. Stackars liten. Hoppas att hon blir frisk snart. Hon är en kämpe! Styrke kramar till er. Kram

Postat av: evelinah

Publicerad 2012-03-22 22:10:06

fick magont såhär på kvällskvisten, inte varit inne på internet på ett litet tag.. åh, vad jag lider med er.. stackars lilla tösen. vilken skräck det måste varit och vad duktig du var som reagerade som du gjorde. "skönt" att ni vet vad felet är nu iaf, och jag hoppas så att lillan kryar på sig snabbt så ni får komma hem till pappa & storasyster..



och det är klart man inte kan lämna bort syskon till bebis när dom blir sjuka (?), hur ska då andra göra som inte har en pappa till att lämna barnet till? äh, idioti.. ni hade bara otur helt enkelt! och jag blir så arg så jag kokar när jag läser folks kommentarer, kan lova dej att dom inte har egna barn! förstår inte varför folk som inte har något bra att säga inte bara kan knipa igen, mobbning är inte okej vare sig man är 10 eller vuxen. du har två jättefina tjejer och verkar vara en jättego mamma! :-) massor med kramar..

Postat av: Linnéa & lilla Lo

Publicerad 2012-03-23 13:32:16

Hoppas finaste Novis blir frisk snart, kramar från oss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela