Publicerad 2012-01-24 08:09:20 i Gravid med lillasyster<3,

Tre måsten med mig till förlossningen!



Jag kommer verkligen ihåg dom där nödvändiga sakerna som jag inte hade i minnet när Wilja kom till världen. Dessa saker är de jag vill och behöver ha med mig till förlossningen/BB :)
AMNINGSLINNE bodde jag i första dagarna (då mjölken inte hade runnit till ordentligt) men man ville ha värme på dom, och ett tryck. De gjorde ont me vanlig BH, så två st linnen skulle verkligen inte vara fy skam.

När mjölken rann till hemma så hade jag inte EN endaste amningsbh hemma!
Och samma dag så ökade mina boobies minst 3 storlekar... så på återkontrollen så åkte mami in med en trekantsbikini^^, de enda brösten fick plats i! haha... ont gjorde de, resulterade i en härlig mjölkstockning av allt drag första dagarna. Hejaheja! (gjorde ont som ..... ) jag grät, Wilja grät.
Så iallafall EN bh. Mina bröst blev bara större första dagarna, sen har jag haft min vanliga storlek under hela amningen. Men de kan ju vara så olika! så en sån ska skaffas.

Sen kommer vi till TROSOR...
Ja, jag åkte till förlossningen med ett jäng med string!? haha.. Vet inte hur jag tänkte, eller om jag ens tänkte. Hur skulle jag kunna ha dom med en blöja? iallafall, som ni märker. Jag tänkte inte alls!
Utan jag åkte hem i Simons Kalsonger.... Och hade dom på BB, tur att han iallafall packade med en hel bunt! :D Så, ordentliga trosor ska ner i väskan. Mjuka, utan kanter & SKÖNA.

Sen vill jag ha en mjukisdress!
Sen är jag lite redo för detta känner jag.

Vad tyckte ni va en hit i väskan? eller vad kände ni: Fan, hur tänkte jag nu? :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-24 09:14:58

Tack för din kommentar igår :)

Det känns att man kan behöva lite vägledning faktiskt. Men jag tror vi bestämt oss för att köpa något litet plagg i stl 50 och sen resterande i 56 eller lite större. :)



Sedan ska jag nog följa ditt råd om ett amningslinne, behöver köpa en amnings-bh för har inte handlat en ända sak till mig ännu ;)



Kram!

Postat av: Nikita - gravid med lillasyster

Publicerad 2012-01-24 09:23:43

Haha ne tog du me dig string kan du inte haft hjärnan me dig ;)

Ja minns dom där jättebindorna som ja kan liknas me

En blöja ;)



Du.. Kan du göra mig en jätte tjänst , knäppa en bild på de där rosa newbie byxorna å maila till mig, ska skicka en vän på kappahl å dem finns ej på bild på kappahls hemsida :(



De vore så snällt!

[email protected]



Kram å tack på förhand!

Postat av: madde

Publicerad 2012-01-24 09:25:47

Min väska packades i all hast iom att Melina kom en månad för tidigt men ja kläder till mig och henne, tandborsten, hygein grejerna the basics liksom!

Tycker ni fick ett fint rum till flickorna men du/ni har så fin inredningssmak så jag är inte överraskad:)

Litet boende kan faktiskt va himla mysigt!

Postat av: Tina

Publicerad 2012-01-24 09:54:34

Hihi, förlåt men jag fnissar lite åt dig och dina string nu..haha! Klockrent! Snacka om att inte veta vad som komma skall! Men det var ju lite naivt gulligt av dig ändå!



Att packa BB väskan är ju verkligen något speciellt!

Det absolut bästa jag hade med mig i min förlossningsväska var ett storpack twix chokladbars (du vet såna man kan köpa med 10 st på överskottsbolaget eller rusta), jag var allt annat än sugen på den där jäkla brickfrukosten efteråt, plus att min kille kunde ta en sån när han blev hungrig och behövde extra energi! Den andra saken i min förlossningsväska var en helt ny mysdress från H&M som jag hade fått i "push-present" av min Emil. Hade läst om pushpresent några veckor tidigare och nämnt att jag önskade mig en mjukisdress för Emil så köpte han en sån. Det var LYXIGT att få sätta på sig något så helt nytt och oanvänt när man kände sig allt annat än fräsch (jag hade dock tvättat mysdressen först i parfymfritt tvättmedel för jag ville att den skulle lukta bara mamma och hemma, inte sådär nytt som det gör när det kommer från affären). KRAM

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-01-24 10:04:30

Åh, tack för tipsen!

Det ska jag se till att komma ihåg sen när det ävl är dags :0)

Hade du inte skrivit något hade jag nog också packat ner ett gäng HankyPanky :0)

Kram

Postat av: Lotta, Millebus & den lill* i magen

Publicerad 2012-01-24 10:30:44

hihi=) kul med stringen=)

jag är ju en riktig planerare så jag hade faktiskt med mig allt det där. Det var sommar när Milton kom så kläder var så mycket lättare. Denna gång ska jag nog med införskaffa en fin mjukisdräkt att hoppa i=)

Postat av: Carro

Publicerad 2012-01-24 10:36:02

Jag levde i amningslinnen hela tiden som jag ammade nästan. Jag tyckte att det var skönast :) En Bh köpte jag också men den användas vid finare tillfällen, haha.

Postat av: Charlotte - Ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-01-24 11:07:57

Du är ju iaf förberedd inför bebis, haha jag packade bb-väskan under värkarna ;)



Vart hitta du den snygga amningsbhn? :)

Kram!

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-01-24 11:16:18

Fin amningsbh, vart är den ifrån? :)

Postat av: beatrice

Publicerad 2012-01-24 11:23:05

Jag hade inte heller med mig några särskilt sköna trosor, trodde jag hade gjort ett bra val där men det var fel. Tur att sjukhuset hade trosor iaf, fula som stryk men det fick gå!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-24 11:28:13

Tihi, va roligt att du hade stoppat i ett gäng string ;D det skrattar jag glatt åt här hemma nu =)



jag hade nog med mej bara bra grejer när jag födde LEia. MEEEN, jag kommer nog vilja ha med en morgonrock denna gång, för det saknade jag =)

KRAM

Postat av: elin - gravid

Publicerad 2012-01-24 12:01:30

Amningslinne och sköna trosor bör nog jag också införskaffa snarast om jag vill undvika att packa med string <;

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2012-01-24 12:47:25

Mitt juicy-set var nedpackat sen länge just för att det är så jäkla bekvämt :) passade perfekt på förlossningen och sen tiden på BB.

Sen var bebiskläderna, en body, korta byxor & mössa hit nu när H kom, det var ju ganska så varmt ute.

Plus mascara såklart.. Hehe :)

Postat av: Anna - Lycklig mamma till Saga & Freja!

Publicerad 2012-01-24 13:10:01

Jag skrattar gott åt dina string ^^



Med första barnet hade jag med mig sjuka mängder saker meeeen jag glömde musik vilket jag verkligen, verkligen ville ha med mig ^^



Med Freja som kom i somras hade jag lärt mig och packade alldeles lagomt och hade med allt jag behövde :)

Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Publicerad 2012-01-24 15:25:55

Så bra tips, det finns inget bättre än tips som kommer från en som redan uppplevt tiden på förlossningen och efteråt! :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-24 20:51:19

Hej! Ja en mysdress är verkligen något att rekommendera! Det hade jag med mig och älskade det! Det var så skönt att ta en dusch och byta om istället för den vita rocken! Jag tog inte heller med någon amningsbh så det är ett tips!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-25 03:15:55

Det där med string är jag inte förvånad över. Jag var då inte förberedd på hur mycket det skulle blöda första gången jag fick barn...

Amningslinne är guld! Använder det jätteofta under vanliga tröjor som jag måste dra upp när jag ska amma. Finns roligare saker än att visa hela magen ;)

BH ska jag köpa två nya nu vid lön tror jag. De två jag har köpte jag med Viktor och de ger inte så mycket stöd längre :( Tråkigt att det ska vara så dyrt bara..

Postat av: Helena

Publicerad 2012-01-25 10:39:20

mjuka kläder är ju ett måste och en tjock tröja är kallt på sjukhus och inne tofflor om man man stannar några dagar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela