Publicerad 2012-01-11 22:08:11 i Bara Patricia,

Tacksamheten jag känner mot min familj.




Att jag får vara din Mamma, är den största lyckan i hela mitt liv. ♥
Jag har bestämt mig! Istället för att gnälla hur ont jag har, istället för att bara längta som en tok tills de är dags så ska jag passa på att BARA vara Wiljas Mamma! De kommer jag alltid att vara, men inte bara hennes.
Ska verkligen njuta av denna sista tid jag har min snart stora tjej hos mig! Ska ta vara på dagarna, verkligen hinna med henne. Förbereda mig själv på hur livet kan komma och se ut!

För just nu har vi inte en aning. Jag kan hoppas, jag kan önska. Men jag har målat upp den värst tänkbara sitsen! bara för jag ska kunna orka med. Vet att de kommer komma dagar då jag kommer vilja bryta ihop! men jag vet att i slutet av dagen så kommer jag skåda mina flickor, och samtidigt veta. Att jag är deras mamma och går över eld & vatten för dom!♥

Det där fluffiga kommer inte alltid att finnas där!
Men jag vet, att en liten liten hint på en hel dag. Kan rädda allt! Om det så är en blick, så kan jag glömma allt som hänt och samla på mig nya krafter.

Att jag också har lyckats fånga den stora vinsten vet jag också att jag har! Har en pojkvän som hjälper till med precis allting här hemma. Allt allt allt, med Wilja, med städning! han är mer ordningsam än vad jag är.. Vad hade jag gjort utan honom just nu när jag inte orkar? Såfort han kommer hem från jobbet så är han Wiljas.
Jag är så förbannat TACKSAM! För jag vet hur de kan se ut för många andra...

Men jag är verkligen redo, redo för livet som tvåbarnsmamma!
Så ska sluta gnälla, ta vara på tiden som finns kvar. Och verkligen njuta av magen! För den KOMMER jag att sakna, även om de ligger sålångt bort i tankarna just nu ;)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-11 22:55:51

Vilken vacker bild

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-11 22:57:34

Ett underbart inlägg och en otroligt bra inställning!

Postat av: Sara - Mamma i Juni

Publicerad 2012-01-11 22:59:54

Så fint skrivet! :)

Postat av: Teresa - Mamma till Melwin & bebis i magen

Publicerad 2012-01-12 00:33:50

Vackra människa! Jag barar älskar älskar ÄLSKAR din blogg! Man blir alltid lika glad när man klickar in och läser om de senaste! :D



Du måste vara med i min "Veckans mammablogg" tävling! Kika in på min blogg och lämna en kommentar om du är intresserad! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-12 21:56:29

Gud så söt och vilka ögon!



Kolla in mitt senaste inlägg och lämna gärna en kommentar vad du tycker om egentid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela