Publicerad 2012-01-26 09:23:30 i Gravid med lillasyster<3,

Om Pappa själv får bestämma! <3




Här är lite nytt från Newbie till vår älskade lilla tjej.
Och ja, Pappa har valt ut kläder till sin tjej alldeles själv! så skönt att vi kommer överens om vad som är fint & inte ;) ♥ Så mysigt.. nu ligger dessa kläder och väntar på dig lilla fröken! dock liite större så du ska kunna ha dom ett tag. Man vet ju aldrig! Wilja hade ju strl 50 i en all evighet? Fram tills 1½ månad MINST, och strl 56 i ... long long time! Men denna lilla tjej kanske är mycket större än systra si. De har vi inte en susning om! Så kläder i 50 har vi inte köpt nått i. Något enstaka, men mest då är de från Wilja.

Jag måste börja morgonen med att skryta lite om min storskrutt här hemma!♥
Fröken somnade i sin säng efter 20.00 igår när mamma satt brevid och hängde lite lätt över hennes säng. Efter lite babbel om ditt & datt så somnade hon. Vi höll på här hemma, ordna & fixa!
Vi la oss, jag vaknar med ett RYCK vid 04 och inser att fröken inte ligger hos oss? va i tusan tänkte jag!
Somnade om, vid 05.20 så hör jag en liten flicka tossa ut från rummet och kommer till mammas sida av sängen och vill upp. Så sov hon vidare till 07.40, kan jag säga att jag är STOLT över att min flicka har sovit hela natten i SITT rum, i SIN säng UTAN mamma & UTAN Linus? åååååhw.♥

Fröken är lämnad på dagis, jag har hängt upp tvätten ordnat i köket! Klätt på mig och satt på mig ett ansikte. Snart kommer Emmelie förbi en sväng för att fixa till kaluffset :) Så på med en kanna kaffe!
Hoppas ni har en fin start på dagen alla där ute.

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-01-26 09:31:25

Åh, jag älskar Kappahls "Newbie"-serie. Så himla fina saker!

Lite komiskt, Anders stod och höll i exakt samma saker :0)

Kram

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 10:05:04

Fina kläder!



Har du druckit hallonbladste't nått?

Har du märkt att det hänt nått av det? Tex sammandragningar eller så?



Köpte precis hem ett lass till mig själv nämligen men är ganska skeptisk till att det faktiskt kan funka.



Kram

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 10:11:54

Jag har beställt det från re-fresh.se, 100g för 49:-

Okej, jag har läst om folk som sagt att dom har fått kraftiga sammandragningar osv efter att dom har druckit det.

Det kanske är från person till person då? :)



Du får göra ett inlägg om du märker att det funkar, eller skicka över en kommentar så att man vet :p

Går det inte att blanda det med nått så att det smakar bättre då?

Kramar

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 10:15:40

Okej.

Jag har bara ett sommarbarn sen innan så det är så svårt, vet inte ens vad man ska sätta på den lilla när man är ute :O

Jag har ganska många bekanta som har fått åka in till sjukhuset med sina små för att dom har fått RS så det är väl därför jag är lite extra hönsig.



Kommer självklart träffa folk men dom får komma till oss, jag har ingen bil heller så jag måste åka tåg & buss & det har jag ingen lust med bara för att andra ska få träffa mitt barn.

Om dom vill träffa barnet så tycker jag att dom kan åka (dom flesta har bil) istället för att jag ska behöva kånka med mig 2 barn, en större & en helt nyfödd för att nån bara vill se tillskottet.

Kram

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 10:18:55

Jaha okej, så då är det rent som gäller om man ska dricka det då.

Jag känner knappt några sammandragningar heller nu för tiden, det va mer runt v 30 ungefär även fast att min bm säger till när jag är på kontroll om jag får en men jag känner absolut ingenting :P



Jo jag läste det också, hoppas att man inte blöder lika länge efteråt om man dricker det, blödde i strax över 2 månader efter första barnet & det va inte sådär jätte kul.



Självklart! testar på det några dagar sen säger jag hur det går. Hur många dagar tog det innan du fick hem efter beställning? Kram

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 10:44:00

Då är det bara att vänta & se när det kommer, beställde & betalade idag.



Okej, jag har liggdel till vagnen, la i en åkpåse i den ifall att det skulle va kallt, man vet ju aldrig med vårt väder.

sen har jag både fleeceoverall & en "täckoverall" men då kör jag på fleecen då :) hur gjorde du med mössa?

Det va allt det här som va så skönt när sonen föddes sista juni, det va värmebölja så det va inte alls kallt, på med en body & ner i vagnen sen en tunn filt & självklart skugga i vagnen hela tiden, det va inte massa bök med kläder hit & dit :P



Jobbigt nog så har jag en släkting som gärna gör så.

Hon är inte sjuk när hon kommer men hennes son är alltid sjuk & det säger hon när hon redan är hemma hos oss :S Då har jag alltid släppt in henne för hon har 1 1/2 timmes resväg hem.

Men jag får bli lite hårdare nu.



Haha jag är helt tvärtemot, är mer hönsig nu än vad jag va/är med sonen.

Under första graviditeten oroade jag mig inte alls men den här gången har det vart var & varannan dag.



Lycka till du med, Kramar

Postat av: Jenny - Blivande 2 Barnsmamma

Publicerad 2012-01-26 10:44:51

Förlåt om jag skriver igen men jag glömde fråga i förra kommentaren..

Är det okej om jag lägger till dig bland mina länkar?

Postat av: evelinah

Publicerad 2012-01-26 11:09:07

Åh, tack så mycket :-) Är ju så kul att fota barnen.. tyvärr har jag kommit av mej med bloggskrivandet! Men ska ta tag i den snart igen.. snart.. hehe :-) Och jag tror det kommer gå jättebra för era små också att dela rum!



Såg ni skrivit om hallonbladsthe.. det drack jag också sista tiden, båda graviditeterna.. inte för att förlossningen skulle starta men för att det ska vara bra efteråt.. jag blödde bara några veckor, så det kanske hjälpte! :-) Varnar för eftervärkarna med andra barnet dock, aoooh! Lycka till om det snart sätter igång :-)

Postat av: Helena - barnvakt på Lidingö

Publicerad 2012-01-26 11:09:31

jätte söta :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-01-26 11:19:11

Så himla vackra kläder! :) ♥

Eran tjej börjar bli en stor tjej ;)

Kram!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-26 12:30:15

Stora, duktiga tjejen!!

Och väldigt fina kläder! Han har bra smak pappan :)

Postat av: Madelene

Publicerad 2012-01-26 13:30:17

Älskar Newbie-serien! Vi köpte den småblommiga bodyn igår, om du vet vilken jag menar? :) Vill ha ALLT! Haha :)! Men roligare att köpa när hon är lite större sen också och kan ha grejerna en längre tid :). Kram

Postat av: Martina, Ellas mamma och gravid <3

Publicerad 2012-01-26 13:34:44

Naw, vad mysigt att hon kommer tassandes så. Ella gjorde det dem två första gångerna när hon hade fått ny säng, men nu kommer hon inte in till oss utan vi måste komma och hämta henne som innan. Några tips där? ;)



sv: hihi, jaa, fina ord från mannen sin! :)

Postat av: annelie Sandras mamma

Publicerad 2012-01-26 13:53:47

Varför så bråttom med allt

Kläder, bilbarnstol, säng mm

Vänta och se hur allt går först, det händer faktiskt rätt ofta att man inte kommer hem med en baby

Det skulle vara mer psykologiskt för W om ni inte förhastade er.

Tids nog hinner ni, jag lovar efter 3 egna barn och 2 barnbarn

Det är ofta dem som planerar och väntar som mest ivrigt som det drabbar kan bero på nervositet sa de förr och de kommer sällan över det.

Ta inte illa upp nu bara

Lycka till

Annelie Sandras mamma

thibia.blogg.se

Postat av: Nikita - gravid med lillasyster

Publicerad 2012-01-26 15:01:46

Är de sådär dem rosa byxorna ser ut ? Lika som dem vita? Dem fanns nämligen inte på kappahl hos oss ;( fråga till å me men hon i kassan visste ej.. Vet du om dem var nyinkomna då du köpte dem? Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-26 15:02:20

kallar du 05:20 HELA natten??:S

Postat av: Mickan (Gravid v. 31)

Publicerad 2012-01-26 16:40:09

Fina kläder!

Och så duktig tjej du har. :)

Kram

Postat av: S

Publicerad 2012-01-26 17:06:01

Newbie har fantastiskt fina kläder!



Jag har köpt den stickade overallen från dem. Mer lär det bli när den lilla bebisen behagar titta ut!

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-01-26 17:14:38

05.20 är morgon och då är det faktiskt hela natten! Wilja är jätte duktig! :)

Postat av: Malin - Mamma till Alice och Lowe

Publicerad 2012-01-26 17:18:57

Men hallå! Det är väl klart man handlar!! Man kan ju inte köpa allt dagen efter fl, då vill man ju bara vara hemma och mysa. Inte springa runt med en naken bebis och handla kläder IFALL något skulle hända!



Nej jag tycker ni gör helt rätt som handlar :) Det som är mysigt med att vänta barn!

Stå på dig.



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela