Publicerad 2012-01-31 19:18:20 i Gravid med lillasyster<3,

Magen vecka 38.<3



Åh ja, vad ska jag säga! Det närmar sig med stormsteg allt från 1 dag till 5 veckor kan det vara kvar.
Och man vet aldrig när den lilla behagar sig för att komma! De ska allt bli spännande att se.
Just nu känns det som magen ska spricka, att det verkligen inte finns någon plats kvar! Nu är de FULLT. Får plats med några tuggor mat, sen är de slut! Känns lite som att hela jag är en enda stor bebis. Jag på mina korta centimeter är ju faktiskt bara en enda STOR mage!

Lite krämpor som kommit som är väldigt jobbiga är dessa kramper i händer, armar & ben.
Att allting låser sig! Att öppna vällingflaskan är ett projekt i sig, hela händerna är verkligen spända. Känslan att ha lite smått sendrag dygnet runt, så kan jag beskriva känslan! Värst på nätter & mornar.
Sen har jag svullnat, både händer & fötter. Lite överallt kan jag tro!

Summa sumarum.
Graviditeten med Wilja så var jag o e r h ö r t bortskämd. De mesta denna resa har varit tyngre..
Dock har de gått snabbare, men nu är verkligen både kropp & själ för detta slut för ett tag! :D ♥

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-31 19:30:26

Fina du :)

Snart är hon hos er <3

Alla gravidkilon lär nog bara rinna av dig,hoppas bara att det inte blir som sist.

Att du gick ner FÖR mycket.



Kramar

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-31 19:45:00

Lider med dig!

Hade lika med mina två. Med Viktor tyckte jag allt gick "lätt" men med Oskar så var det motsatsen. Det är tur att man får lön för mödan och att man glömmer fort :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-31 19:55:33

OK. du kanske känner dig som en enda stor mage som du säger? MEN..du har inte ett dugg stor mage? är du halvblind?! och du ser inte ut som i närheten av en stor mage. du har en pyttemage. så kom inte å säg att du har sååå stor mage hela tiden:P

Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Publicerad 2012-01-31 20:00:39

Jo, min mage är rätt stor på 154 cm. Förstår inte hur man kan ha större, då skulle man knappt kunna vara stående. SF på 36 i vecka 38 är ju helt enormt!

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-01-31 20:04:47

Jag hade SF mått 34 i v38+0 och jag såg ju bra mkt större ut. Jag förstår lite hur den anonyma menar då jag inte tycker att du ser så stor ut på BILD. Men jag vet att du hade vart meeega stor om jag träffade dig nu. Men sen så har du en "boll" mage, sitter lite högre upp än vad min gjorde så det kan ju förblinda liksom. NÅVÄL. Nu är det tungt men kämpa på vännen. SNART ÄR LILLASYSTER HÄÄÄÄÄR ♥ Du är så vacker trots alla krämpor! kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-31 20:18:53

Jo förstår men för å va 154 så tycker jag ändå inte att du har så stor mage. och tycker den ser superliten ut på bilderna du tagit...och jag såg dig i slutet av gravititetn med wilja (irl), och då hade du ännu större mage än nu. och då tyckte jag inte du såg spec stor ut heller:=)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-01-31 20:56:52

Så spännande att det är så nära nu!! :)

Postat av: Mamma till William och Wilma

Publicerad 2012-01-31 21:00:26

God kväll vackra kvinna :) Snart snart är bebisen hos er..kram kram

Postat av: Amanda 19, mamma till Jolene 2år

Publicerad 2012-01-31 21:22:12

Då är du och jag lika långa, eller ska jag säga korta (?) :)

När Jolene föddes i v38 hade jag ett SF-mått på 38 och ut kom en stor tjej (liten mamman, kom 2v tidig) som vägde nästan 4kg och var 52cm lång. Så kanske får du en INTE så liten tjej? ;)

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-01-31 21:48:08

Sv: tack vad kul att du gillar gamla kläder^^



Jo dom är enkla men kouma är ännu enklare för dom har inte ens kardborre band;) haha jag är för bekväm:D

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-01-31 23:23:34

du är VACKER som du är. med eller utan gravidmage. ÄR så avis på dig nu. vill oxå ha en liten till på g. hehe

Postat av: Katinka, mamma till Elias och Nora

Publicerad 2012-02-01 07:54:31

Tänka sig vad fort deta har gått för dig! Snart får vi se vem den lilla dockan är :) tror förövrigt att hon kommer 15/2-2012 och är 47 lång och väger 3010 gram



Kram !

Postat av: Spanienfrugan

Publicerad 2012-02-01 11:10:02

Tjusigt, en redig gravidkula!

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-02-01 11:41:12

Du är fantastiskt vackert gravid Patricia!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-02-01 13:15:02

Ser ut som magen sjunkit lite? Snart kommer hon nog :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela