Publicerad 2012-01-19 17:46:13 i Gravid med lillasyster<3,

Hallonbladsté är beställt.



Nu är två påsar hemklickade med Hallonbladsté som sägs stärka livmodern innan förlossningen.
"
Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning.

Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35."

Det sägs även hjälpa till för att dra ihop livmodern efter förlossningen.
Är det någon som har erfarenhet av detta té så säg gärna vad ni själva tyckte om det :)

Postat av: Sara - Mamma till Maja

Publicerad 2012-01-19 18:10:00

själva teet smakar typ hö. MEN jag fick ordentliga sammandragningar efter varje gång. jag drack 2 koppar ganska tätt efter varandra varje dag där på slutet.



Man kan ju aldrig veta men jag tror verkligen att det hjälpte mig till de kraftiga värkar jag hade från start till slut under förlossningen! :)



Lycka till!

Postat av: Johanna - Max mamma och gravid!

Publicerad 2012-01-19 18:45:26

Jag drack det på slutet när jag väntade Max.

Man får fruktansvärt många sammandragingar utav det.

Men kan kom också i vecka 38+3!

Kommer dricka det denna gång också. Men man måste ha honung och mjölk i. Annars så smakar det varmtgräs typ!

Postat av: Soppe

Publicerad 2012-01-19 19:44:28

Åh, det är ju så gott! Jag drack det när jag var gravid, även efter förlossningen också. Vet inte om det hjälpte alls, men något filurigt gör det säkert! :)



Det är ju gott iallafall!

Postat av: Jenny&Loke

Publicerad 2012-01-19 19:50:46

Jag fick sammandragningar av detta the.

Drack 4 koppar en dag och på natten startade allt

Postat av: sandra

Publicerad 2012-01-19 19:59:12

Jag drack det i några veckor. I början var det gott och inget direkt hände. Fick massa sammandragningar, ännu mer än jag redan hade men sen när det började närma sig, 2v till bf om jag inte minns fel så fick vi åka in pga en jätte stressad bebis och jag hade suuuuper ont i magen....

Postat av: Tina

Publicerad 2012-01-19 20:56:30

En vän till mig drack detta från vecka 36 (första barnet) och hennes dotter kom 6 dagar innan beräknat, normal förlossning, hon tappade inte så mycket blod under själva förlossningen och sen blödde hon inte så länge efter! Kanske var det hallonbladsteéts förtjänst :9 Lycka till!! KRAM

Postat av: Nicole - mamma till C & H

Publicerad 2012-01-19 21:40:46

Ingen erfarenhet alls av det personligen men vet väninnor som testat :)

Postat av: nina - mamma till Ludwig <3

Publicerad 2012-01-19 22:37:51

Jag testade den,men de verkade då inte alls för mig. Blev igångsatt m.m. ;/ Men de är väl olika för alla :) Kram

Postat av: sophie, 2barns mamma i mars.

Publicerad 2012-01-20 12:54:55

jag drack det när jag väntade min dotter, hon föddes på bf och jag hade redan innan jag började dricka det mycket förvärkar. däremot blödde jag inte mycket och hade inte mycket avslag heller, så de hjälpte säkert till lite. Nu har jag precis börjat dricka det, lite försiktigt med en kopp på kvällen. Är i v.35. :)

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-01-20 19:04:05

Jag drack det från vecka 36 och ökade från en kopp till tre koppar om dagen successivt. Han kom 3 dagar efter bf men jag upplevde att teet hjälpte till med att göra värkarna mer intensiva. Drack det även en stund efteråt och tror bestämt det hjälper till så livmodern drar ihop sig snabbare efteråt också :)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-01-20 19:48:58

Jag började dricka det i v.37 ungefär och drack 2-3 koppar om dagen. Det gav inga sammandragningar eller nåt för mig men var ganska gott ! :) Men däremot tog min förlossning (första) bara 5 timmar från första värken men VÄLDIGT intensiva värkar under hela förlossningen. Om det beror något på detta vet jag såklart inte.. Men kanske (; Lycka till på din kommande förlossning ! Det kommer gå kanon <3

Postat av: elin - gravid

Publicerad 2012-01-21 12:11:00

Har också beställt det. Får se om det har någon verkan ;>

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela