Postat av: Ida - mamma till Hugo

Publicerad 2012-01-02 13:23:12

Vad använder du för hudvårdsprodukter till ditt ansikte OCH kropp? :) Typ lotion och sånt..

Postat av: nathalie 17 år och gravid

Publicerad 2012-01-02 13:33:31

Jag har några frågor så passar på att ställa alla samtidigt :)

1. Vad använder du för inställningar på din systemkamera? Tycker du får väldigt fina bilder!

2. Vilket program använder du för att redigera bilderna?

3. Har du några bra tips till hur man får fina bilder?

4. Vad tycker du är det viktigaste att ha hemma innan bebisen kommer?

5. Har du haft någon användning av bröstpump och babyvakt när Wilja var liten?



Tack för en toppen blogg! Förresten mailade jag dig för ett tag sen, förväntar mig inte att du ska svara men kanske roligt att läsa :) Kram

Postat av: jennie

Publicerad 2012-01-02 14:03:10

Fråga: menar inget illa. är det så bra att skaffa barn innan du och Linus varit ihop 1 år? hur länge hade ni varit ihop innan du blev gravid? Tänkte du inte på att det kanske är bättre att lära känna killen först i flera år innan man tänker på barn. kram.



P.S Du är jätte duktig på att ta kort. Du har en så JÄVLA bra blogg, sluta aldrig blogga!

Postat av: Kristina

Publicerad 2012-01-02 14:05:14

Hej har halkat in på din blogg och läst den ett tag men aldrig kommenterat ;) . Måste säga att den är super ;) , ser alltid fram emot att logga in och läsa nya inlägg ;) . Tycker du verkar vara en supermamma / flickvän och tror att alla negativa svar och inlägg du får kommer från folk som gjort allt för att få vara i dina kläder , svartsjuka är något av det värsta som finns men kommer oxå alltid finnas ;( . Så stå du kvar med fötterna på jorden så kommer ert liv fortsätta att glänsa ;) . Önskar dig och din familj ett riktigt gott nytt år och ser framemot lillasysters nedkomst ;) många kramar från en skånetös <3

Postat av: anomym

Publicerad 2012-01-02 14:43:37

Hej!

Jag undrar om du har egen vårdnad om Wilja?



gillar din blogg!



Jag vill vara anonym inför andra om du tar med denna kommentar men kan vara personlig för dig.

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-01-02 14:54:16

Har du och Linus planer på att gifta er inom de närmaste åren?:)

Postat av: Pernilla - 21 år, mamma till Kevin & lillasyster i magen

Publicerad 2012-01-02 14:57:01

1. Hur känns det att du snart ska bli två barns mamma?

2. Har ni fått ordna allting tills lillan föds?



:)

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-02 16:24:04

Jag undrar vart du får all din inspiration ifrån till att blogga och göra så måna inlägg per dag? :)

Jag fotar varje dag och som dig har jag ett start intresse för foto :)

Men eftersom jag jobbar oftast måndag-fredag hinner det inte hända så mycket på veckorna så jag har så lite att blogga om.

Nåt förslag? :)



Många kramar!!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-02 17:58:01

Tack så mycket :)

Det är sant, en större kudde ligger ju mer stilla. Jag hade en liten mellan knäna och en under magen. Det är ju en hel del tyngd just där och det är skönt att få stöd! :)

Postat av: B

Publicerad 2012-01-02 20:29:56

Vad har Linus för relation till S? Kan de umgås liksom eller ja alltså träffas och så?

Vad tycker S om att du ska ha barn?



Postat av: madde

Publicerad 2012-01-02 21:07:14

Ni är ju förlovade - så när ska ni gifta er? Vore ju kul med lite bröllop i bloggen:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-02 21:10:32

vissa borde inte få skaffa barn. det är min åsikt.

Postat av: Vickis

Publicerad 2012-01-02 21:33:39

Hur träffades du o linus från början? Hur "blev de som de blev"? :)

Postat av: Linn

Publicerad 2012-01-02 21:36:49

Hejsan!

Vill bara börja med att säga att jag verkligen älskar din blogg, har följt den sen du vänta Wilja! Du verkar vara en helt underbar person!



Nu är det såhär, jag väntar mitt första barn fast det är väldigt tidigt bara vecka 10. Längtar tills nått börjar hända!!!



En sak jag är lite orolig över är hur vi ska klara allt ekonomiskt!

Min pojkvän har fast jobb, jag jobbar extra som servetris.

Hur klarar ni er, kanske en dum fråga men vad får du ut varje månad? Känner mig super dum som ställer den frågan. Har inga vänner som har barn så kan inte ställa den frågan till dem.



Du behöver absolut inte svara på denna fråga!

Tack för en bra blogg! kraaam



Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-02 21:47:52

Riktigt skrämmande och läsa alla kommentarer om mobbade hit och dit.... Att en person är helt puckad och det ena och andra... Samt hänger ut folk på nätet! Undar vem som mobbar och smutskastar folk hit och dit? Nä ta det med personen direkt istället för att sitta bakom en data skärm! Sen är det bara ett namn ... Flera kan väl heta samma? Allt detta bara för ett namn som man abolut inte har någon ensam rätt om. Om ni tycker denna människan har gjort nå fel så bete er som vuxna istället och inte som små barn! Jisses säger jag bara... Väx upp!

Postat av: Johanna 23 - mamma till 3

Publicerad 2012-01-02 22:01:47

Skulle det vara tjejen som skrivs om här på forumet så tycker jag att kommentaren längst ner är minst lika elak.



Klart att man inte vill att någon snor ens namn, jag själv blir förbannad på sådant, men att börja döma någon hur någon är som mor bara för att "man var mobbare i skolan" så skulle minst hälften av alla mammor inte bordat ha varit mammor idag!



Jag tycker inte att man ska sjunka till samma nivå själv om man nu uppriktigt tycker att någon gör fel.



nåja.. det var frågestund det var och inte kika på dina kommentarer;)



Jag är fundersam hur ni har löst det i lägenheten inför bebis ankomst? skulle ni ha bäddsoffa i v-rummet eller är den redan satt där? får ni annars plats med dubbelsäng finns det ju fina gardiner som rumsavdelare! kramar

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-01-02 23:01:51

Men vad tråkigt med kommentarerna ovan. Nu vet jag inte alls vad det pratas om men tycker ändå då är trist då jag faktiskt gillar Patricias glada och framåt sätt att skriva.



Till själva inlägget :),

Jag undrar hur mannen i hushållet tog +et på stickan, då ni inte varit tillsammans så länge.

Och har ni planer på att flytta till större nu när liten ska komma till världen?

Trivs du bra som "ung mamma"? Och får du många kommentaren om att du är så "ung" och snart tvåbarnsmor?



Jag är väldigt glad i din blogg och tycker du får fram saker och ting på ett vettigt sätt. Ärlighet gillar jag! Och stå på dig (fast det märker jag ju att du gör). Det verkar vara lite jävlar anamma i dig!

KRAM från Östersund

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-02 23:27:03

Hej! Här kommer lite frågor... Undrar ifall Lillasyster i magen var planerad?

Nu är det ju ett tag kvar tills du börjar jobba igen eftersom lilla bebisen kommer snart, men jag undrar vad jobbar du med annars? Är du utbildad frisör?

Kram! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-02 23:28:31

Hejsan! Om jag förstått det rätt så har du inte så bra "kontakt" med dina föräldrar. Hur kommer det sig?

Gillar din blogg! :)

Postat av: Madelene

Publicerad 2012-01-03 17:57:22

Vad har du för plan efter att du varit mammaledig med lillasyster till Wilja? Vad vill du jobba med/göra? Kram!

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-03 20:23:17

Hej jag är en väldigt ny läsare och vet inte så mycket om dig! Men skulle vara tacksam om du svarade på detta.

Kan inte du visa Wiljas rum?

Älskar vagnen du köpte. DU bara måste visa när Lilla bebisen är där och Wilja när dom sitter på den.! alltså bugaboo märket! :D

Och kan inte du visa kläderna och allt annat du har köpt till bebisen! Älskar bebis saker! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-03 20:59:07

Hej! Jag tänkte fråga en privat fråga men hittar aldrig något svar någon annan stans. Jag är gravid och arbetslös, hur mycket man man få som föräldrapenning om man som sagt är arbetslös, eller du kanske är fast anställd?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela