Publicerad 2012-01-19 12:36:22 i Bara Patricia,

Detaljer & frågor om håravfall?



(Dom romantiska & mysiga små detaljerna i köket)

Lägenheten städad, mamman duschad, tånaglar målade & bryna färgade!
Allt är klart, men sen står jag där. Och stirrar blint i spegeln, har fått en spegelnoja sista veckorna. Undviker spegeln så mycket som jag bara kan! gillar verkligen i n t e det jag ser. Och håret.. hujedamig! kan det bli risigare & värre? Jesus, med Wilja så höll de sig i schack. Nu är det en katastrof! De går av, och nä ush. Upp med en toffs, vill faktiskt inte tänka på det. Får bara en jäklans ångest!

Börjar fundera på att köpa tabletter för håret, förbyggande innan amning & minska risken för att det ska gå av lika lätt. Jag har ju inte världens tjockaste hår från början. Skämtar alltid om mina 100 hårstrån på skallen! så vore förjävligt om resten gick av eller ramla av helt enkelt.
Kostar väl kring 500:- i månaden, men det kanske är värt?
Någon som har några tabletter att rekommendera, speciellt om dom FUNGERADE eller inte.

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-19 12:47:04

Det är dom små detaljerna som gör helheten :)

Har både vita och ljusrosa muggarna,så fina!

En måndagsfika blir lite mysigare ;)



Ojdå,lät in ge vidare :/

Tappade väldigt mycket hår när jag väntade Nathalie.

Stora tussaar på kudden var4je morgon,och att tvätta håret va ren ångest.

Minns att jag grät en gång när jag höll i en STOR boll av hår en gång.

Håret blev tunnare men jag klippte kort hår,men no9g finns det nåt som kan motverka håravfall.

Men vet inte vad eftersom jag åt inget mot det.

Postat av: venna

Publicerad 2012-01-19 12:49:06

ja men va härligt att höra :) ja självklart har vi våra dagar allihopa :)

Postat av: Style by Elin

Publicerad 2012-01-19 14:03:35

Jag har en kund som använt dem en längre tid (är frisör) och dem fungerade inte tyvärr. Men det kan ju vara olika från person till person!

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2012-01-19 14:33:56

Du har fått en award på min blogg!

Postat av: Karro

Publicerad 2012-01-19 14:43:55

Hårkontroll ska fungera bra. Jag har precis börjat med dom. Det är massa vitaminer å mineraler som man inte får i sig av mat. Min mamma är tunnhårig hon har ätit dom länge nu. Och man ser å känner en STOR skillnad. Henne hår har blivit märkbart tjockare och betydligt mycket glansigare och starkare. Värt att prova ;) Sen är det alltid bra att få i sig dom extra vitaminerna å mineralierna, det tror jag är svaret :) Man får också bättre hy och starkare naglar :) Kram

Postat av: CANDY A LA TRÄNINGSFREAK

Publicerad 2012-01-19 15:02:47

Så tjusigt med hyllan! Önskar jag hade haft plats i mitt kök för något sånt :)



Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-01-19 15:42:49

Jah har också bara 100 hårstrån;) haha.. det är hemskt. Jag har gråtit.. nu har jag fått såna där amningsflikar uppe vid pannan du vet, för att håret gått av.



Jag käkar ett piller som jag verkligen tycker fungerar, börjar tappa mindre hår nu, men man måste hålla på 1-2 månader innan man märker effekt.



Siliciea -kapslar för hud,hår och naglar. Finns på hälsokost för 279 kr /2 månader.

Postat av: Katta

Publicerad 2012-01-19 15:43:49

Jag åt tabletter för Hår/Hud/Naglar som jag köpte på ICA för 79:-(?) och dom hjälpte mig väldigt bra. Mina naglar var starkare och håret känndes bättre. Men tyvärr har dom slutat med de tabletterna här på ICA i Bålsta. Selicia har jag för mig att tabletterna hette, kommer inte ihåg märket. Säg till om du hittar dom, jag skulle också behöva äta dom igen. :)

Postat av: Nikita mamma till Albin & gravid med lillasyster

Publicerad 2012-01-19 17:47:16

ÅH fina detaljer, jag är sjukt svag för detaljer=)



Ja vattnet gick och sen kom värkarna igång,

så från etablerade värkar tog förlossnignen 4h

å ja hade inte haft nå känningar alls innan, vet fort inte hur sammandragningar eller foglossning känns typ :P

så lite nervöst känns det allt denna gång ..

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-01-19 20:01:29

Hej fina du! Måste börja med att säga att du har en super härlig blogg, är lika gammal som du och känner igen mig i mkt du skriver :) har också en liten bebis i magen <3 det med håravfall.. Jag använde priorin för något år sedan då jag tappade sjukt mycket hår en period, efter tre månader hade det växt ut massvis med nytt hår (självklart inte långt med en gång) men efter ett tag såg håret otroligt bra ut igen! Verkligen ett bra tips!! Ha det bra, kramis

Postat av: Martina

Publicerad 2012-01-22 23:38:26

Med min första dotter tappade ja massa hår när hon va drygt 5 månader, började då med b vitamin som stoppade det lite! Med andra tjejen började jag direkt med b vitamin och har inte tappat mer än vanligt:) och hon är 7 mån nu:) ja köper friggs b vitamin på Ica och äter 2 tabletter till frukost:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela