Publicerad 2012-01-12 20:26:23 i Wilja 17-24 månader,

Att ha en snuttis!



Idag så har Wilja skrikit på mamma! Och varit så himlans ledsen...
Jag har gjort en sak som man kanske inte får, men jäklar! ja va ju tvungen. Katten hennes va alldeles SVART!
Som ni vet så har ju min lilla fröken aldrig tagit napp, inte flaska, inte haft någon snuttis. Nada! Den första sak hon tog emot som en trygghet var Katten som hon fick utan Linus!♥ Den släpar hon med sig precis ÖVERALLT!
Dagis, fram och tillbaka. Blir panik om jag glömmer den någonstans! herrejesus...

Så idag så la vi katten i badet för att tvätta den! hon fick vara med, och mamma försökte förklara att när Wilja kommit hem från dagis får hon alltid bada för att bli ren och fin innan hon ska lägga sig i sängen, precis så gör mamma med kissen! hon va HELT med på noterna.

Sen när kissen skulle torka.... Då kom paniken! Nej nej nej skrek hon, kissen är blöt! slutade med att vi fick linda in kissen i handduken och ge den till henne ♥

MEEEN...
Sen har hon börjar ta sig an en annan liten björn också som hon fick utav sin Pappa!

Den dög ikväll när kissen faktiskt fick ligga på tork på riktigt. ♥ Wilja somnade i rummet helt själv idag, är så stolt över min lilla tjej. Hon la sig vid 19.20, och när jag tittade in vid 19.40 så låg fröken på mage och sov med handen kring nallen! Hjärtat mitt... lyfte över henne till sin säng, nu väntar jag in mannen i mitt liv.

Postat av: venna

Publicerad 2012-01-12 20:41:33

haha, du verkar så himla härlig :D

Postat av: Angelica - mamma till Elliot 110918

Publicerad 2012-01-12 21:00:39

.. Du hade inte en sån pjåkig blogg själv hörredu! :D Och vad fin du är! Och villket fint namn Wilja har! Och vilken fin mage du har!



Blir spännande att följa med dig så här i slutet av resan och se hur allt går med lillasyster (jättebra, givetvis!).



Tack för att du kommenterade i min blogg, så jag hittade din!



Kram!

Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Publicerad 2012-01-12 21:28:42

Med eller utan hår - lika söt ändå! Leon va skallig när han va mindre nu är det för långt haha! Detsamma! Kram

Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Publicerad 2012-01-12 21:31:27

Sv: Oh tack! Detsamma får jag säga :P Och vilka fina bilder du tar :)

Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & Fru

Publicerad 2012-01-12 22:03:23

åh vilken fin nalle!



Svar: Vi flyttar till Fruängen. :) NU ska vi bara få in Varga på dagis. JA! gud vad otroligt mysigt! :D <3 kramar på dig och wilja! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-01-12 22:19:21

Inte lätt att vara liten och ha en favvis... Skönt att det gick bra ändå och duktig tjej som somnade själv!! :)

Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Publicerad 2012-01-12 22:34:24

Sv: Åh tack! Sånt värmer när man får höra! :D



Och angående operationerna, ja, Teodor mår jättebra! Och operationerna har gått felfritt!

Han själv märker inte av något alls (han vet ju inte hur det "ska" se ut eftersom han ändå är så pass liten ännu), men vi hoppas ju på att slutresultatet sedan blir riktigt bra, så att han senare sedan när han vet hur en pojke ser ut "där nere" inte känner att han behöver skämmas eller så :-)



Såg förresten att din lilla tjej är född samma dag som Teodor! :D 30/3-10 ;-)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-01-12 22:50:01

Hejsan! Måste bara skriva att du har en jättefin blogg,roligt att läsa! :)

Postat av: jennifer

Publicerad 2012-01-13 07:22:29

åh lilla skruttan då!

jag hade en snuttetrasa från nyfödd ålder till jag var.. 10 kanske? det var ett riktigt liv när den skulle tvättas. jag var otröstbar flera dagar. Duktig Wilja är!

Postat av: Theresé

Publicerad 2012-01-13 10:46:33

Å på tal om det där med bonusföräldrar.. Jag har tänkt tanken, alltså shit.. att lämna "mitt" barn, varannn vecka till sin pappa me en ny kvinna som beter sig som skiit!! Hoogaligen, det skulle jag nog inte klara av! Nog svårt att bara låta någon annan ta hand om det överhuvudtaget, sen om det vore en nöt! Nej, jag skulle nog fly landet med barnet! Tur att det funkar bra i de flesta fallen. Å ja, han har faktiskt tur som har mig, och att det har blivit så bra som det är nu! Kram å trevlig helg.

Postat av: Josefin - mamma till Melwin

Publicerad 2012-01-13 19:49:53

Melwin är likadan, han har haft sin kanin (ine) sedan han var fem veckor. Den hänger med överallt, och då menar ja överallt. Glöms den så är de kört, så jag håller alla tummar och tår att den aldrig kommer bort. Men lite gulligt är de ju :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela