Publicerad 2012-02-27 13:15:41 i De bästa av Bålsta! <3,

Wilja & Novalie





Mina fina flickor!

Dagarna nalkas utav fina besök och grattisönskningar, helt fullt upp har vi det!
Men mellan stunderna och besöken så passar vi på att bara vara med varandra, njuta alla vi här hemma. Igår så kom min underbara storesyster och barnen och hälsade på. Lämnade en jätte fin jacka till prinsessan och wilja fick också en liten väska i paket! Fikade, åt korv med bröd och hade de jätte mysigt. Pappan visade stolt upp sin lilla skatt! Mot kvällen så styrde vi en sväng mot den stolta farmorn och farfarn! Drack en kopp kaffe innan vi landande lugnt i vår soffa här hemma, Wilja somnade efter lite pippi koll. Sen satt vi där, jag och Linus! Och stirra oss mätta. Vid 22 sov hela huset och vi fick sova fram till 8 imorse! Mamma vakna me 2 matpauser och känns som jag kan ta och springa ett marathonlopp just nu. Tack gode gud för att energin kommer tillbaka och ORKEN att vara den person som jag vill vara! Wiljas och Novas GLADA och aktiva mamma!♥

Snart kommer Wiljas saknade Mormor och hälsar på!

Så som ni förstår, att sitta här nu kanske inte riktigt prioriteras, men jag är inne och läser era fina kommentarer och svarar i etapper! Alla grattis om lillans Födelse är helt omöjligt att svara på, så alla ni! Ta åt er av vårt STORA tack! från hela hela familjen♥

Har börjar knåpa på svaren till frågestunden som jag la in dagen efter! Åh, så spännande frågor.
Så kul, hoppas att jag hinner bli klar till kvällen :) Är det något mer ni undrar över, så välkomna att ställa era frågor. Alltid lika roligt!

Postat av: Frida

Publicerad 2012-02-27 13:38:29

Jag har en fråga, när min dotter föddes sa de på BB att man skulle väcka dom och amma varannan-var tredje timme första tiden, hur funkar det med Novalie? Hon verkar ju sova väldigt mycket på nätterna tänkte jag:)

Postat av: Jenny - Mamma till en av varje i mars

Publicerad 2012-02-27 13:57:43

Gud vad jag längtar efter vår lille nu. Så himla svartsjuk så det inte är sant!



Dina flickor är helt ljuvliga. Och en stor komplimang för namnen till BÅDA tjejerna. Jättefina verkligen!

Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-02-27 14:03:34

Åhhh, helt undebart gosig är ju Wilja! Vilka otroligt vackra bilder du lägger upp på din flickor. Grattis igen!

Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2012-02-27 14:25:43

vad härlig den översta bilden är! :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-02-27 14:37:55

Hej! Stort grattis och hoppas ni njuter fullt där hemma! Grattis!! / sandra

Postat av: ulrika

Publicerad 2012-02-27 14:38:22

gud så söt bild det ser ut som att Novalié säger "kraaam syster" :)

Postat av: Valeria-En mamma av den udda typen!

Publicerad 2012-02-27 14:44:07

Men gud grattis!! Jag har helt missat detta och gudomligt fin dotter ni fått!! UNDERBART!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-27 16:30:47

Prioriterar inte bloggen? Du sprutar ju för tusan ur dig inlägg. Tycker snarare du bloggar för mycket än för lite. Försök slappna av och koncentrera dig på familjen istället.

Postat av: Hanne

Publicerad 2012-02-27 16:59:55

Grattis till fina flicka. :)

Postat av: Lebanezza

Publicerad 2012-02-27 17:16:40

Men gud va underbara!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-02-27 18:01:27

Gud så underbart <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-27 18:45:30

här kan du läsa om våran dröm att bi gravida!

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-27 18:59:43

myyyys ♥

Postat av: carrå - mamma till Isabella och gravid

Publicerad 2012-02-27 19:02:13

Förstår det, måste vara helt underbart! :D. Blir verkligen tokavis det är sååå söta tillsamans!. Kram

Postat av: Ebba

Publicerad 2012-02-27 19:25:03

Otroligt söta små barn! Längtar tills jag är i rätt ålder. Och vilka fina kläder :)

Postat av: heidi

Publicerad 2012-02-27 19:54:13

nä dumma kommentarer, ta inte åt dig. det är kul att du skriver! + att det kommer vara kul dokumentation för dina barn i framtiden också, och er såklart!



Lägg upp lite bilder på den nyblivna pappan :-)) grattis så glad för er skull! <3

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-27 19:59:57

GRATTIS. Kom på mig själv att jag har varit dålig på att läsa mina bloggar som ligger under favouriter"mamabloggs" Blev glad över att få se så vackra och mysiga bilder på tösa o storasyster. All Lycka o Grattis igen. Ser framemot att läsa om utveckling och glädje.

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-02-27 21:19:17

Så fina! <3 Som en riktig disney saga känns det just nu som när man läser din blogg!! Skit kul! :) Sitt och mys och njut av dina döttrar och sambo! :) Lycka till med allt!

Postat av: Jennifer

Publicerad 2012-02-27 21:20:02

Men gud vilken söt skrutt! :) Jätte fina namn på båda flickorna och väldigt fina båda två! Kram!!

Postat av: frida nyburg

Publicerad 2012-02-28 08:20:48

Vilka underbara bilder:)



Allt bra med dig idag?



kram Frida

Postat av: Therese

Publicerad 2012-02-28 09:42:23

Suck vad folk ska lägga sig i och klaga. Stort grattis till nykomlingen, hon är hur fin som helst! Kul att allt gått så bra :)

Postat av: Lina - Leons mamma

Publicerad 2012-02-28 09:43:16

Hejsan! Ville bara slänga in en kommentar, jag kikar in på bloggen flera gånger om dagen och blir överlycklig när du uppdaterat en massa. Har följt dig sen i mitten av graviditeten och älskar din blogg. Du verkar vara en underbar mamma och jag har svårt att förstå hur du får ihop allt? Jag har en liten kille här hemma och beundrar såna som dig. Har till och med slutat blogga i brist av tid. Med andra ord ville jag komma fram till att det är såna som du som ger andra småbarnsmammor inspiration. Kram och grattis till din andra vackra prinsessa!

Postat av: tina

Publicerad 2012-02-28 09:59:19

määh dumma anonym! nej, fortsätt dela med dig av er lycka, det är så glädjande att läsa om hihi :)

Postat av: Madde - Mamma till Elias

Publicerad 2012-02-28 10:46:55

Va söt Wilja är med Novalie.. :) En underbar liten familj ni är nu.. :)

Postat av: Fоtомояsan

Publicerad 2012-02-28 11:24:46

Den översta bilden var ju OTROLIGT härlig. Den andra också förståss, inge fel på den ;D Men den första med dem båda - hjärtlig :)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-28 11:43:51

Oj : ) Första gången jag läser att någon klagar på att man bloggar för mycket : ) Haha!



KRAM på er fina ni!

Postat av: Monica

Publicerad 2012-02-28 12:45:37

Söta som socker är de båda två!

Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Publicerad 2012-02-28 12:55:55

Åh här har det ju blivit bebis :D Grattis, vad fin hon är!

Postat av: fanny

Publicerad 2012-02-28 14:42:54

ååh jag går om flera ggr i timmen på din blogg! vill att du ska uppdatera mer.. men har såklart förståelse för att du inte har tid! kram på dig! VÄRLDENS finaste mamma..

Postat av: Malin

Publicerad 2012-02-28 15:33:00

Grattis till er fina flicka :)

Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-02-28 15:52:49

Haha, vilken rolig kommentar du fått där ovan. Hur du än gör så hittar ju folk nått att gnälla på och ska lägga sig i (självklart anonymt också). Lite smått komiskt faktiskt :) Hoppas du inte tar åt dig bara! Blir förresten helt varm inombords av alla dina underbara bilder på Wilja & Novalie! Vilken fantastiskt familj du har :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela