Publicerad 2012-02-21 07:48:25 i Gravid med lillasyster<3,

Vecka 41, 41+0! Färdigbakad bebis <3



Nu har vi kommit fram hit, till den dagen som vi väntat på så oerhört länge!
Den 21:a februari, och vi som trodde vi skulle få ha dig i våra armar för flera veckor sedan♥
Idag går mamma in i vecka 41, 41+0! Och lilla du är förmodligen så färdigbakad som du bara KAN bli!
Men visst är de varmt och mysigt?
Passa på att vila därinne. För snart ska vi gå igenom en resa som jag iallafall sent kommer glömma!
Men vi längtar så efter dig nu flicka lilla.

Mamma orkar snart inte vänta, även om man tror att: Nu är de nog! Så finns de alltid alltid lite till där bakom. Jag undrar så vem du är nu! Jag är så nyfiken på vem du är lik! Är du lik Pappa? Har du Pappas fina drag? Liknar du din syster något? Hur stor du är! Just nu snurrar miljoner tankar, och jag bara önskar mig så innerligt att du vore en PUNKTLIG bebis och kom på beräknat! ♥ Men tjii fick jag, och ställer nu återigen mig på att få gå in på övertid.

Ni som hängt ut från när Wilja låg i magen vet att dessa 11 dagar efter BF va bland de värsta i hela mitt liv! Så håll nu för öronen, här kommer de vankas spya & gnäll.
Stackars min fina Linus! snart är de över, snart snart snaaart slipper du hjälpa mig upp från soffan♥
Och snart får du snosa på din lilla tjej som du längtar så efter! De lovar jag dig.

Postat av: Beatrice - mamma till william

Publicerad 2012-02-21 08:10:34

Åh va roligt, nu är det nära! :D



Va kul att du känner någon som är med! Då måste man ju bara titta om man gör det :) han verkar vara en riktigt skön kille tycker jag :)

Postat av: Karolina, gravid i v. 39 ♥

Publicerad 2012-02-21 08:28:58

VACKRA du!

Och nu är ni framme vid det magiska datumet, häftigt.

Jag förstår att dagarna efter BF datumet måste vara sjukt jobbiga och gå sjukt långsamt. Hoppas lillan tittar ut NU!



Håller tummar och tår för att lillan där inne snart bli sugen på att se världen, även om jag kan förstå att man väljer att stanna inne i en varm, go mysig mage - man har ju faktiskt aldrig chansen till det igen.



KRAM

Postat av: elin - gravid i v.41

Publicerad 2012-02-21 08:43:15

Hoppas hon väljer att titta ut snart :)

Postat av: Melissas Prinsar

Publicerad 2012-02-21 08:43:27

nu får lillasyster komma ut tycker även jag å de är inte jag som är gravid hihi



btw jag länkade till dig på min 10 i top blogglistan hoppas de va okej? =)

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-21 09:41:51

Man har bf på 39+6 så du vet :) så imorgon har ju isf hårt i i vekca 41 (40+0)

Postat av: Elin

Publicerad 2012-02-21 10:11:07

Det är verkligen tillåtet att gnälla hur mycket som helst när man går över tiden :) Gick över en vecka med min andra dotter och den veckan kändes mer som, ja säg en månad!!

Håller tummarna för att den lilla bestämmer sig för att komma ut snart!

Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-21 10:26:34

inte för att göra dig besviken, var med om samma sak som dig med olika datum. Fick först 3 mars, sen fick vi 1 mars på ett annat ultraljud och till sist när vi var på tittuten så fick vi 21 februari. Och som gravid vill man alltid gå på det färskaste datumet ellerhur? ;) Men sen fick jag kraftiga blödningar i v. 30 och träffade en överläkare, som säger att alla datum efter v. 21 inte stämmer, för efter v. 21 så växer barnen helt olika, en del ligger under kurvan och en del över.



Vi har nu ett datum eftersom vi har ett planerat snitt, men ha det i åtanke bara :)

Snart är de över, 6 dagar kvar för oss!

Postat av: Fоtомояsan

Publicerad 2012-02-21 10:44:25

ÅÅÅh! Hoppas det "bara" blir +2 dagar, det var det jag stod ut med haha :D dock var det lååååånga 2 dagar

Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

Publicerad 2012-02-21 11:08:15

Du är en utav de vackraste gravida tjejer jag sett. Du strålar tycker jag.

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-21 20:25:36

Du har all rätt i världen att gnälla så mycket du vill! Du har nog många mammor bland dina läsare som förstår precis :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela