Publicerad 2012-02-08 19:26:05 i Gravid med lillasyster<3,

Vecka 39, 38+0 <3





(och en sak som är så inibomben säker.... MINA TUTTAR SKA GÖRAS! Efter denna tösabit, så är de dags för dessa påsar att få ett lyft. 17 månaders amning tog ut sin rätt, nu en till på det. Längtar tills de kommer lite mjölk i dom!^^, de blir iallafall lite fylligare & runda igen. Nu är dom som två tömda påsar.. :/)
Barn:
Vid den här tiden brukar de vara lite lugnare i magen. Det är inte bara trångt, barnet sover mer då de tar på krafterna att växa och utvecklas. Dessutom samlar barnet energi inför kommande födsel. Socer du oroligt och vaknar ofta? Vila under dagen. Tänk tanken att det är en förberedelse för kommande amningsperiod där du kommer nattamma flera gånger den första tiden. Du träffar din barnmorska varje vecka. Hon kontrollerar noga barnets läge och hur der sjunker ner i bäckenet.

Mamma:
Din kropp är snart redo att föda, livmoderhalsen mjukas upp och du vet vid det här laget hur förlossningen kan starta. många kvinnor upplever att de inte riktigt känner igen sig under de här sista veckorna. Det är helt normalt om du känner dig labil och svänger mer i humöret. Kanske är du inåtvänd, blir lättare irriterad och upplever att du inte får någonting alls gjort. Andra får en plötslig energi och en lust att städa. Det är inte ovanligt att höggravida kvinnor sätter igång med storstädning av huset, med ett storbak eller med att laga massor av mat inför kommande behov. Vi "boar" och ser vårt hem som ett led i förberedelserna inför barnets ankomst.

Egna tankar:
åh ja underbara ni.. ni har hört mitt gnäll, ni vet att jag har ont! Ni vet att vi längtar, behöver inte säga så mycket mer! försöker bara att njuta av tiden som är kvar, allt från imorgon till om 4 veckor. Ingen som vet! Men lillasyster är verkligen efterlängtad till tusen♥

Postat av: Sara 19år, mamma & gravid

Publicerad 2012-02-08 20:02:02

Hej! Jag vart tipsad om din blogg och jag gillar den verkligen :) En kanon bra blogg! Jag tänkte fråga, hur många rum har ni där ni bor? De ser så himla fint och mysigt ut :)



Lycka till med den kommande lilla bebisen, jag väntar själv väldigt otåligt på våran lilla bebis ;)

Postat av: Karolina, gravid i v. 37 ♥

Publicerad 2012-02-08 20:08:05

Galet va fin din mage är ♥

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-08 20:13:42

Förstår om du längtar!

Fast jag tycker att tuttarna ser bra ut jag.. ;)

Du ska prova att ha strl 70H och hur de ser ut efter amning... :S



Förkylningarna den här vintern har varit segdragna vad det verkar som. Men förra vintern med Viktor slog alla rekord.. Han gick inte en hel vecka på dagis på 14 (!!!) veckor. Någon av oss var sjuk hela tiden...

Kram

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-02-08 20:29:28

Det är faktiskt graviditeten som förändrar brösten så även om man inte ammar så ändras tuttarna :)

Postat av: Kamilla - mamma till oscar och Nicole

Publicerad 2012-02-08 20:36:30

Ojoj vad det ser ut som magen har sjunkit nu mot slutet!! Nu är det näääära :) hoppas jag för din skull iaf ;)

Så spännande, det kommer gå så bra och snart snart har du två underbara och fina tjejer.

Wilja kommer bli världens bästa storasyster och jag tror inte att det kommer bli några som helst problem när lillasyster kommer. Kramar till eran fina familj!

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-02-08 20:40:57

Nu är det inte LÅNGT kvar! :D Lo kom på denna dag och det var ju en väldans suprise. Hoppas hoppas att du slipper gå hela vägen ♥ Magen har blivit SÅ låg denna vecka, precis som min blev sista veckan. Spännade! Håller mina tummar att lillasyster snart kommer ut!

Postat av: jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

Publicerad 2012-02-08 21:25:13

äh vadå fula tuttar? feting snygg gravid kvinna ju!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-02-08 21:39:10

Gud, det är så himla nära nu, så spännande att snart få se vad det är för liten tös som gömmer sig därinne! :) OCh du har verkligen en jättefin mage! kramar

Postat av: tina

Publicerad 2012-02-08 21:59:47

vilken fin härlig blogg! och åh vad roligt med magbilder! hoppas att hon kommer i tid och att ni får en bra förlossning! :)

Postat av: Caroline- Mamma till Wilda

Publicerad 2012-02-08 22:05:48

Åhh ja det var supermysigt.. ja bilder är fan bäst att ha.. så mycket som det fotas här och sambon blir lite tokig på mig ibalnd =) haha.. snart färdigbakad.. spännande =)



Haha, men kreativiteten flöder.. det är ju asbra.. vill bara flytta och ge lillan ett eget rum nu.. så mycket ideer=)

Postat av: carro

Publicerad 2012-02-08 22:29:34

Oj vad magen sjunkit :-)

Postat av: Melissa Lavali - Vikt & Fotografi

Publicerad 2012-02-09 01:21:08

Kikar in och önskar dig en god natts sömn :)

Och en lika god morgon förstås om du redan sover :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-02-09 07:14:56

Hej, grattis till lillasyster i magen. Har bara några frågor: Hade inte ni ett annat datum enligt RUL, för det är väl det som sjukvården går efter och inte efter ett privat ultraljud? Får hålla tummarna att hon tittar ut innan i varje fall. Sen tänkte jag bara fråga vad du jobbat med under graviditeten? För att sätta in hårextensions är väl bara extraknäck (svartjobb)? Vad har du för ambitioner inför framtiden förrutom att vara mamma?

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-09 07:38:15

Innan jag läste det du skrev så tänkte jag på att dina tuttar såg jäklit bra ut hahah :)

Postat av: Jenny&Loke

Publicerad 2012-02-09 09:29:16

Jag gör om mina tuttar 10 April och längtar.

Postat av: EMMA

Publicerad 2012-02-09 11:16:43

Så fin så <3

Postat av: Emilia - 16 år och snart mamma.

Publicerad 2012-02-09 14:57:28

Var är bh:n köpt?

Om man nu kallar det bh, eller topp? :p

Postat av: hanna

Publicerad 2012-02-09 17:59:25

Tragiskt att du inte trivs med dina bröst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela