Publicerad 2012-02-01 08:18:11 i Gravid med lillasyster<3,

Vecka 38, 37+0 <3




Barnet & Mamman:


Vikten är oftast mer än 3 kg. Barnet räknas alltså som fullgånget och många föder i den här veckan. Det är barnet själv som bestämmer när det är dags att födas. Forskning visar att graviditetslängden finns programerad i arvsanlaet. Det är nedärvt från dig och din partner och har bestämts efter vad som är en normal graviditetslängd i just ert fall. Har du inte packat din bb-väska är det hög tid att göra det. Låt den stå redo så du inte behöver tänka om du fått med dig allt när värkarna börjar.

Det är mycket barn i magen och moderkakan är mellan 20-25 cm i diameter. Den väger ungefär ett halvt kilo och det är av stor betydelse att den fungerar fullt ut. Du kan känna att barnet trycker och pressar nedåt mot underlivet. Många barn sjunker ännu djupare ner. Ditt bäcken är något vidgat och barnets skallben har förmågan att omforma sig för att passa in i förlossningskanalen. Det kan vara svårt att hitta bekväma ställningar att sitta och ligga i. Magen är hela tiden i vägen. Du väntar på det första riktiga tecknet på att förlossningen startar.

Egna tankar:

Som de står här ovan så går man och letar efter smååå små ledtrådar till att de är på G! Även om jag är inställd på övertid igen, så finns de en litet hopp.... ett liiitet! De är väl inte helt fel?
Förutom att de är rätt tungt som ni förstår, så har jag fått något som heter 'Karpaltunnelsyndrom' Vilket gör att händer, fötter & ben domnar! I mitt fall så är de värst med hela högerarmen ner till fingertopparna. Svårt att öppna vällingflaskan eller bre en skiva ost! Har ingen känsel och de sticker hela tiden. Men de ska tydligen försvinna efter förlossningen tack & lov! Hört om många som krossar MYCKET porslin den sista tiden ;) Magbilderna ovan är morgonens mage med tröja & utan!

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-02-01 08:47:44

näe inte just nu. Äter fortfarande minipiller.. Men i sommar kanske man hoppas man blir gravid igen ;D

Postat av: Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

Publicerad 2012-02-01 09:02:15

Hej finis =)

måste bara säga att min sambo har samma problem han har precis vare in och operera sin ena hand led för detta Karpaltunneln. Och han ska in och göra samma med andra sen så jag förstår hur jäkla ont du kan ha då jag ser hur ont min sambo har =( hoppas det försvinner efter graviditeten så du slipper detta...



hoppas du får en bra förlossning som du vill ha den :) kram till er

Postat av: jennifer

Publicerad 2012-02-01 09:37:49

tiden går fort! fin mage!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-01 09:46:15

Man kan alltid hoppas på att det blir lite tidigare, det är inte fel tycker jag. Hoppas på tidigare men vara förberedd på senare :)



Hoppas att det där med armen släpper när lillasyster har kommit ut.

Kram!

Postat av: jennifer

Publicerad 2012-02-01 09:54:15

Min sköna! Vart har du köpt linnet från? Mina linnen passar mig inte längre ;(

SV: Jag mår fint! Allt börjar svullna nu på grund av att jag står 8 timmar om dagen när jag jobbar men det är väl sånt man får kämpa sig igenom. Liten verkar må bra hon med! Dock är hennes rörelser mindre tydliga nu men jag antar att det börjar bli trångt i magen nu? Hur mår du då snyggve? Kramis

Postat av: Sara

Publicerad 2012-02-01 14:04:31

Räknar du att du går in i en ny vecka när du är i 37+0? :)

Alla verka räkna olika tycker haha :)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela