Publicerad 2012-02-06 15:13:52 i Recept, mat & bakelser,

Rosa Ballerinabollar! <3





I Fredags så blev vi bjudna på något som jag aldrig innan smakat, men oj så gott de blev!
Och idag så testade jag ett eget recept, eller med andra kakor! :D
Tack fina Klara för tipset.

För er som gillar Ballerina-kakor är detta rena drömmen, och de smakar himmelskt! ♥
Du behöver:
Paket Ballerina, kladdkaka - eller som jag tog, med vanilj.
1 paket Philadelphia
Vit choklad , eller block. Helt efter smak!
& strössel i valfri färg.


Börja med att krossa kakorna till små små bitar, när de är helt krossat så bänd ner lite av philadelphian och rör runt till en smet.
Värm chokladen under vattenbad! (mörk eller ljus choklad) , jag hade i några droppar karamellfärg!
MEN, skulle ha haft en till kaka med choklad då de inte doppades ordentligt! Den tog slut.
SÅ TVÅ PAKET CHOKLAD!

Rulla 'smeten' till bollar och doppa i den smälta chokladen och lägg på en tallrik. Strö på de ni vill och i med en tandpetare, in i kylen en sväng! VOLIA. Helt underbart fint, och gott till en kopp kaffe.

Något som varenda KAKMONSTER kommer älska! :D

Men som sagt, ha en till kaka med choklad. Som ni ser så ser man igenom till själva kakan på mina, de ska man inte göra. Utan dom ska vara helt doppade! men till nästa gång så.
För första gången äre heeelt okej :)

Säg gärna till om ni testar, om de är gott! eller ge mig tips på hur ni gjort era.

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-02-06 15:29:51

fasen vad gott det ser ut!:p

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-02-06 15:57:33

Åh herrejesus! Ser RIKTIGT gott ut!

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Publicerad 2012-02-06 16:08:17

Detta ska ja verkligen testa till min sons 2 års dag, dock kanske inte i rosa;)

Postat av: Carro

Publicerad 2012-02-06 18:03:24

Det där ska jag ta och testa någon dag :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-06 19:13:04

Ser ut som avslag.

Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Publicerad 2012-02-06 19:30:12

O tacka gudarna att mitt avslag inte likna ditt isåfall :D

Postat av: Tina- mamma till Julian

Publicerad 2012-02-06 19:46:55

Det där är ju cakepops!! Så jäkla göött!! Jag gjorde såna med ballerina kladdkaka till min sons dop! Man kan göra på alla slags kakor både mjuka och hårda. Har man hårda kakor så behövs ju lite mer philadelfiast eller smörkräm i smeten, jag brukar använda smörkräm för det blir göttigare. I julas gjorde jag en sats saffransmuffins som jag lät svalna och sedan smulade sönder och blandade med smörkräm och gjorde cakepops av. Göttarns! Jisses vad sötsugen jag blev nu då :) KRAM KRAM

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-02-06 20:40:55

mmmh det där är så gott.

Gjorde det till Viras 1års kalas. riktigt poppis :D



kram

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-06 21:18:53

Åh, ser jättemumsigt ut! Det ska vi nog prova att baka här hemma imorgon eftersom vi antagligen inte kan vara ute imorgon heller.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela