Publicerad 2012-02-15 07:39:33 i De bästa av Bålsta! <3,

Pill i näsan & tack för tipsen!



(Stoppa inte fingrarna i näääääsan Wilja, stoppa inte in köttnbullarna i näsan där! :D )
Förlåt älskling, du kommer alltid hata mig för denna bild. Studentskyld nästa?

De här är något Wilja har börjat med! Att pilla i näsan. Och sen blir hon överlycklig & skitstolt om hon får ut snor? eh... jahapp, vad gör man åt det lixom? förstår att de måste vara en befrielse att få ut sina kråkor själv när dom sitter i vägen. Men kom igen, va i tusan! Hur gör ni? Pillar barnen i näsan obehindrat eller får dom inte göra det? Jag tycker hon är så liten! så självklart måste hon få pilla så. Hon förstår ju ännu inte att de ser otrevligt ut i andras ögon (om hon skulle var äldre) jag tycker mest de ser kul ut! :D Och ni ska se hennes min... haha!

Nog om pillningar.
Natten har varit sisådär med skrutt! hon har vaknat ett par gånger och pekat på ögonen, så har tvättat dom rena. Men tycker verkligen inte dom blivit värre (tack gode gud). Tvättar med dessa servetter, en för var öga ganska ofta. Sen har jag kokat upp vatten nu som jag har! fått in jätte fina tips om allt från kamomillté och kaffe? haha! bröstmjölk. Massor! Och de tackar vi för.

Har beslutat att hålla fröken hemma idag! Kommer bli en jäkla liv att hålla fröken liten sysselsatt.
Vad ska alla ni göra idag? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-15 08:23:06

Min dotter började pilla när hon var 5 månader, hehe. Nu är hon 1,5 år och pillar fortfarande emellanåt. Jag gör ingen stor grej av det, hon är för liten för att förstå. Fast jag säger "usch" när hon kommer och visar snoret.

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-02-15 09:39:49

Hihi sötunge :)

Men visst är det svårt det där med att peta i näsan..

Har tyvärr inga tips, får väl se vad jag själv tar till när Leia börjar med sånt där =)

hon brukar pillar ibland, men inte så ofta tack o lov=)



här hemma blir det en lugn hemma dag och kurera mig!

Och hoppas på att få höra snart igen, jag hatar att vara döv på ena örat ;P



Hoppas ni får en mysig dag,

med kanske lite värkar och en bebis till kvällen=)

KRAM

Postat av: Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Publicerad 2012-02-15 09:40:34

Vi har också en hemmadag idag, ingen förskola förrän på Fredag.

-16 ute och båda barnen är snoriga så det blir ingen utelek :/



Ang. att peta i näsan, sonen har också börjat göra det och när jag ser honom säger jag att vi går och hämtar ett papper och snyter oss istället. Så Peppar peppar nu kommer han oftast själv och vill ha papper och snyta sig :)



Ha en fin dag! Kram

Postat av: mathilda

Publicerad 2012-02-15 12:04:17

Sjukt fina ögon hon har! :)

Postat av: Annika

Publicerad 2012-02-15 15:42:00

Den som sa kammomillé te har alldeles rätt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela