Publicerad 2012-02-03 08:52:36 i Bara Patricia,

Mina mål & boosten.




Morgonens frukost består av en fllaska kaaallt vatten (dricker som en idiot just nu) , C-vitamin i brus.
Har ökat min dos med Niferexen nu från 1 tablett per kväll, till 2 om dagen fram till nästa kontroll för att se om de hjälper. Herregud, kan inte ha ett järnvärde som ligger nere på 100. Sen har jag köpt mig B-vitaminer som jag tar för mitt hår är kaaaasst nu. Likaså naglarna! Sen en stor tallrik med havregrynsgröt & rårörda lingon! finns de nå bättre? MUMS!

Ska verkligen fortsätta med massa vitaminer och boosta mig hela våren för att se om de gör mig till ett piggare jag! ska dra igång och utesluta socker snart. Äta bra, näringsrik mat! Nu är de snart dags för ett nyare & piggare jag! Som tvåbarnsmama så vill jag verkligen orka. Och kan jag då hjälpa de på traven med bra kost, samt motion så ska jag göra de för barnen! Om inte mig själv.

Ska vara så glad över att jag har en så duktig & träningsinriktad fästman som verkligen kommer att puscha mig i det här! Ut på promenader, röra på sig! nu jäklar.

För övrigt så har jag följt de 'stora' bloggerskernas råd om att använda ricinolja i hårbotten 3 gånger i veckan. Så nu sitter jag me detta feta i skallen! aaallt för att mitt hår ska börja må bra igen.

Tror ni det funkar?

Postat av: Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Publicerad 2012-02-03 11:17:20

Åh, en till som äter lingon till havregrynsgröten!

Min sambo tittar alltid konstigt på mig när jag gör det, men det är ju sååå gott! :)



Hoppas ditt järnvärde stiger och att du piggnar till, hade dåligt järnvärde stundvis under graviditeten och man känner sig verkligen som en zombie, allt görs på rutin och på kvällen vet man knappt vad man har gjort under dagen för att man varit så trött!



Kramar till er i kylan! :)

Postat av: Ida - mamma till Hugo

Publicerad 2012-02-03 13:10:49

Jag har ckså börjat med den där oljan.. :)Bara testat en gång men jag tycker håret blev starkare direkt!

Postat av: tant joey!

Publicerad 2012-02-03 22:19:26

Hej mammsingen ;) E så spänd på att få läsa om den nya lilla stjärnan! hoppas hon tittar ut snart ;) Ang Ricinoljan, jag har ju trollhår som du vet, men ville boosta på det endå så köpte mig en liten burk olja! tips 1, ha inte för länge, håret får en fruktansvärd STANK då. jag har nu i efterhand fått en unken lukt i hårbotten, har även i efterhand läst att man kan få problem med hårbotten,tex få finnar av det, så jag har lagt av med det! Ett bättre alternativ som jag testat, som gör håret svina lent och fint är Marrocan oil (oklar stavning) DET va grejer för håret!:) lite dyrare men räcker länge! finns på tex beautyplanet.se ! Puss & Kram hela dan!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-04 07:36:49

Gör det för barnen men också för dig själv!! Du kommer att må bra av att tänka dig för och det gynnar barnen också :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-02-06 10:28:20

Åh, dessa järntabletter ;)

Jag äter de också men varannan dag, dock är jag himla dålig på att komma ihåg när jag det är nästan gång jag ska ta dom.. blandar ihop dagarna ;)

Måste komma på något trix så jag inte missar dom.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela