Publicerad 2012-02-21 23:10:34 i De bästa av Bålsta! <3,

Mår skit!



Pricken över iet, verkligen.
Har precis kravlat mig upp ur sängen, har legat konstant sen efter middagen! Började få så otroligt ont i kroppen, fingrarna har bara dunkat och har inte kunnat sluta händerna. Har väntat in i de allra sista för att gå och kissa, för de gör förjäkla ont när jag ska röra på mig! Har legat still i samma position för att minimera varje jäkla rörelse! Molande jäkla huvudvärk och alvedonen hjälper inte mot skallen eller kroppen! NU tempade jag mig, hej och välkommen dumma jäkla feber! 38,4. Ta och försvinn!

Hur ska jag orka med dig nu? jag orkar knappt med vardagen som den är, nu kom du på besök. Och halsen trilskas, känns som jag ätit taggtråd till middag. PÅ det så vaknar Wilja var 30:e minut och skriker mamma. Då får jag sätta mig där med henne, för hon vill upp i famnen och att jag ska 'bära' henne, (fast vi sitter) så somnar hon. Sen får jag lägga ner henne igen! Känt om hon är varm, men inte. Åh, låt mig bara va! Så känner jag nu.

Låt mig ligga och sova i hundra år, låt mig vara helt själv utan en kotte tills att detta är över.
Hur fan kunde jag gnälla när jag va gravid med Wilja, hur fan VÅGADE jag gnälla! Jag har haft ont VARJE dag nu i över 20 veckor, varje jävla dag. Jag skiter i det här snart!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-02-21 23:25:37

Oj låter inte alls kul, hoppas du piggnar till snart och att den lilla vill titta ut snart.



Postat av: Lena

Publicerad 2012-02-21 23:47:08

Hej,

tänk på det som flera skrev om havandeskapsförgiftning. Ring och fråga i morgon snälla så att inget går på tok!

Postat av: Karolina, gravid i v. 39 ♥

Publicerad 2012-02-22 00:07:27

Stackare! du klarar det här, du är starkare än vad du tror.

Stora kramar till dig ♥

Postat av: Pernilla, mamma till Kevin&lillasyster i magen

Publicerad 2012-02-22 00:32:51

Sänder en massa styrkekramar! Lider verkligen med dig <3

Postat av: Trees gravid i London

Publicerad 2012-02-22 01:25:31

åh vad kämpigt du har det där borta patricia!!

Krya på dig, hoppas att febern försvinner inatt. Fråga din man om han kan ta hand om lillan så du kan få soooova! :) Det är du värd nu innan förlossning och allt!

kramar

Postat av: nathalie 17 år och gravid

Publicerad 2012-02-22 07:26:19

Du är stark!

Postat av: Helen - mamma till Lea & Ellie

Publicerad 2012-02-22 08:05:12

Du kanske ska ringa in till förlossningen och berätta hur du mår. Hört att de inte alls är bra att ha så hög feber när man är höggravid. Och ring någon vän eller familjemedlem som kan busa och aktivera Wilja så kan du försöka sova ut så länge om förlossningen startar nu snart eftersom kroppen ofta vill ut med barnet när man mår dåligt. Kram och lycka till om de startar!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-22 08:21:11

Skickar styrkekramar!!

Postat av: beatrice - mamma till William

Publicerad 2012-02-22 09:26:25

Det känns hopplöst men jag är övertygad om att du klarar det. Du verkar vara en så stark person, så jag tvivlar inte en sekund på att du fixar det. Snart är det över, men jag lider med dig.

Och det är bra att gnälla! Gnäll på för fan! :)

Postat av: Therese

Publicerad 2012-02-22 09:48:24

Kramar till dig... kämpa på! snart är det över!! :)

Postat av: Janni

Publicerad 2012-02-22 12:32:20

Nej fy fan! Vad värdelöst.

Jag vet att även om det känns som du inte kommer orka, och du bara vill lägga dig ner och dö, Keep calm and have a cupcake. Du fixar detta. Det gör du.



KRAM!

Postat av: bamode

Publicerad 2012-02-23 08:09:51

Tjeeennaa!!

Älskar verkligen din blogg!!!!

Jag undrar om du skulle vilja köra ett länkbyte?



KRAAAM!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-23 09:05:17

Du ska se att du repar dig snart

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela