Publicerad 2012-02-27 10:19:00 i Viktresan nedåt efter Nova,

Målet tillbaka till mig själv.



Några har frågat om hur magen ser ut efter förlossningen! Hm, här har ni degen.
Den ser lite smått läskig ut måste jag säga!
Utan att tvekan så känns det att jag lagt på mig 20 kg denna resa! På förlossningen så kom vågen upp i 73 kg och ångesten flög upp i halsen må jag säga.

Här kommer jag nu visa bilder varje Fredag, om hur magen har återställt sig efter 2:a graviditeten.
Nu kommer även snart viktresan nedåt börja, målet om att bli fin i kroppen igen!
Träning, kost & hälsa med andra ord.

EFTER... Vi har fikat klart alla fikor med alla nära & kära, nu skiter jag i vilket♥

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-27 10:25:51

Haha, en mage tiden efter en förlossning är nog det mjukaste och degigaste man kan känna på tror jag... :S

Njut av allt fika ett tag du innan du börjar. Jag har väntat två månader men nu så ska jag köra igång med min viktnedgång också :)

Postat av: Hannah

Publicerad 2012-02-27 10:30:08

Verkligen JÄTTEGRATTIS till sessan!

Min fråga: Hur uttalar ni Novalié? Eftersom ni har en "tjong" över e är det ju en bokstav som ska uttalas och märkas som ett hårt E... Eller? Bara nyfiken!

Kramar

Postat av: Emmelie

Publicerad 2012-02-27 10:49:53

Hehe tänk om man ändå vore sån efter andra graviditeten:P HAr fortfarande tio kvar av de 25 jag gick upp . men nu är han tre månader och jag börjar tänka på det.. Stressa inte :P

Postat av: sara

Publicerad 2012-02-27 10:54:05

stort grattis till eran lilla sötnos! :)

Postat av: katinka, mamma till Elias och Nora

Publicerad 2012-02-27 11:11:15

haha tack jag har äntligen börjat förstå att man kan fixa och trixa lite med bilder ^^ Dock långt i rån bra påt!!



Hur känns det att vara 2 barns mamma nu då :) jag blir helt tårögd när jag läser dina inlägg <3

Postat av: Malou

Publicerad 2012-02-27 11:35:23

Tycker ändå den ser otroligt liten ut jämfört med när du var höggravid! Du blir säkert smal som en sticka igen :-) Kan tänka mig att 73kg inte är kul att se! Men vad väger du nu? Antar att 73kg är precis innan du födde lilla nova? Eller? :-) Du ser liksom inte ut som 73kg på bilden :-D KRAM

Postat av: Sara

Publicerad 2012-02-27 11:46:34

Du ska se att magen kommer bli platt igen :)

Hoppas du inte rasar alltför mycket i vikt bara.

Ska bli spännande att följa detta nu med din återhämtning efter graviditeten :)

Jag har ju som sagt hela min graviditet framför mig och om jag ska vara ärlig är jag smått panikslagen på hur kroppen kommer bli efter barn nr 2.

Har alltid haft en putmage och hängmage skrämmer mig nog mest... Men jag försöker njuta också :)



Kramar

Postat av: Janni

Publicerad 2012-02-27 11:57:36

Inget fett där inte. Bara en svullen livmoder och snart inte ens det. Ja, en del har det bra :)

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-02-27 12:30:29

Du drar i hop dig snabbt. Herregud, dagen efter och du har redan så liten mage:)



Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Publicerad 2012-02-27 13:11:09

ja ibörjan ska du allt njuta av fikor och äta för själen :) träningen hinner man och tur nog är det fortfarande ett tag till sommaren hihi

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-02-27 13:35:14

Du kommer klara det galant, men klokt av dig att strunta i det just nu:)

Postat av: Karolina, gravid i v. 40 ♥

Publicerad 2012-02-27 13:36:45

Herregud vad liten du redan är! Kvinnokroppen är verkligen fantastiskt. Ska bli superkul att följa din mage - haha vad konstigt det lät. Tror jag måste härma dig efter att Bananis tittat ut - tror det är superbra att se från vecka till vecka, man lär ju bli PEPPAD! :D

KRAMAR! ♥

Postat av: Sara

Publicerad 2012-02-27 15:19:36

Va rolig din mage såg ut, du ska ha sett gur min såg ur. För mig så såg det ut som man var gravid ännu L

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2012-02-27 18:30:37

Wow, de va inte mkt kvar av den kanonkulan du hade minsann! Fast jag minns att det var likadant för mej första och andra kiddot, efter denna grav vill jag inte veta hur kaggen kommer se ut haha!! Kram

Postat av: Ida

Publicerad 2012-02-27 18:36:00

Tycker det ser bra ut ändå.. det är ju så kort tid efter. Du blir/ÄR nog en riktigt "MILF". Haha. ;D Men jag vet hur det känns, andra säger "men du är ju jätte fin, du behöver inte gå ner något i vikt". JO JAG tycker det. Man ska göra som man själv vill, huvudsaken är ju att man är bekväm i sig själv. :)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-02-27 19:04:33

Degen känns så obehaglig men är ju rätt rolig samtidigt :D Tur den försvinner snabbt! Minns hur magen bara flobbade fram och tillbaka när man böjer sig fram, osv.. Huga :)

Postat av: Kelly Andersson

Publicerad 2012-02-27 20:24:17

du får gärna länka min blogg i din blogg.

kramis.



www.kiiowa.blogg.se

Postat av: Marie

Publicerad 2012-02-28 13:17:54

Vilken läcker mage och tatuering =D

Postat av: EMMiE

Publicerad 2012-03-02 01:36:08

Snygg tatuering!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela