Publicerad 2012-02-25 15:39:13 i Novalie 0-3 månader,

Frågestund <3



Eftersom jag njuter här hemma med min familj så tänkte jag passa på att fråga er om en FRÅGESTUND nu! Många har frågat, så varsegoda att komma med de ni undrar över så ska jag sätta mig ner och svara på allting som jag kan till imorgon! ♥

För övrigt så har Wilja varit helt exemplarisk.. Bästa stora tjej, fan så stolt jag är över er! ♥

Postat av: Betty

Publicerad 2012-02-25 16:11:08

Vad hade ni för andra namnförslag till Novalie och varför blev det just Novalie? Stort GATTIS till er! Kram

Postat av: Nicole

Publicerad 2012-02-25 16:18:29

åh ni verkar vara underbar hela familjen! :) <3

och du är så himla fin fina barn allt är så himla fint.

älskar din blogg&dig som person

kra,<3

Postat av: Hanna J

Publicerad 2012-02-25 16:22:09

Så söt hon är och så fint namn ni valt.



STORT GRATTIS till er! <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-02-25 16:38:22

Riktigt stort grattis till eran lilla prinsessa, och vilket otroligt fint namn! passar henne jättebra, all lycka till er! Kram :)

Postat av: Carro och Miley

Publicerad 2012-02-25 16:40:20

På vilket sätt var förlossningen lättare den här gången ?



kramar

Postat av: Melissas Prinsar

Publicerad 2012-02-25 16:53:32

1) hur träffades du å linus?

2) hur länge va du singel innan du träffade linus?

3) är du och wiljas pappa bra vänner, har ni alltid vart de sen de tog slut mellan er?

4) hur stort bor ni nu?

5) framtidsplaner, hur ser livet ut om 5år?

6) när du inte är mammaledig va gör du då, jobbar/pluggar?

7) dina 10 i top bloggar du följer?

8) hur ser en vardag ut hemma hos er?

9) va jobbar Linus med?

10) varför har barnen dom namn dom just har?



kram

Postat av: Johanna- mamma till 3

Publicerad 2012-02-25 17:04:34

Förlossningsberättelse?:)

Postat av: Bala

Publicerad 2012-02-25 17:04:54

Heej Patricia din dotter är helt unnderbar. Hon är så himla vacker den där Novalié. Du måste bara vara så lycklig nu när du har två undebara friska döttrar. och Stort GRATTIS till din underbara dotter! :D



Jag hoppas du nu tar massor av bilder på henne och skriver om henne på bloggen. Och kanske vi får se några videoinlägg :P!



Men har massor av frågor jag undrar över.

Frågorna går så här:



1.Hur uttalar man Novalié?

2.Vem kom på namnet?

3.Kan inte du skriva hur förlossningen gick och bilder på när ni var i sjukguset?

4.vill så gärna se vagnen. Hur den passar när Wilja och Novalié sitter i? och vad du tycker om vagnen?



Är tacksam för svar :)



Du kanske kan svara på frågorna i en video. När Wilja och Novalié sover! :D

Jag hoppas vi får se massor av bilder på lilla bebisen, och när ni går ut i parken eller andra ställen. Jag hoppas du uppdaterar mycket nu :)



Postat av: Bala

Publicerad 2012-02-25 17:06:46

Har lite mer frågor :)



1. Vill du ha flera barn?

2. hur ser ditt liv ut om 10 år?

3. Vad tycker wilja om den lilla bebisen?

Postat av: Jennifer

Publicerad 2012-02-25 17:13:25

Grattis till dottern!!



FRÅGOR:

1. du kan väll inte säga att en förslossning är enkel även om det gick bra o snabbt? måste väll ändå gjort jävligt ont? har fött barn själv o säger man att det inte gör ont så ljuger man ;)! sen kan det ju gå mer eller mindre bra från förlossning till förslossning med olika barn!



2.Kan inte du skriva en förlossningsberättelse?



3. kan inte du läga in bilder på din mage såhär dagen efter förlossningen (utan tröja) hade varit kul å se hur de serut redan dagen efter =)



4. hur startade förlossningen?? och hur märkte du att det var "på riktigt" / riktiga värkar ??



Postat av: Bala

Publicerad 2012-02-25 17:21:04

Har lite flera frågor! :)



1. efter en liten tagg kan int du visa bilder på lilla Novalié och när Wilja var liten. Så man kan se om man ser skillnaden. Eller när du tar på wiljas kläder när hon hade när hon var liten. Sen så visar du en bild på Wilja när hon var liten och du tog kort på kläderna. Jag hoppas du förstår vad jag menar. Tycker det är så spännande att se likheten. Sen så kan du kanske lägga ut en bild på dig när du var liten och en bild på Linus! Så kan man se vem hon liknar mest :)



All lycka till dig underbara Patricia! :D

Postat av: Love Oliwers mamma

Publicerad 2012-02-25 17:21:57

Grattis va underbart kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-25 17:27:52

Tog ni namnet Novalie samma som din kompis snodde ifrån er?? eller bytte ni till något annat istället? eller ny kanske bytta namn i sista sek? :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-02-25 17:46:30

Hur kom ni på namnet? Vad heter hon mer? :)

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-02-25 18:06:58

ditt mellan namn?

+ göru bloglovin' byten? :)

Postat av: freja

Publicerad 2012-02-25 18:09:16

Lite vag fråga men hur känns det? det måste vara helt otroligt fantastiskt =) åh underbart!

Postat av: annelie sandras mamma

Publicerad 2012-02-25 18:12:17

Ett Stort Grattis till hela familjen!



Allt måste gått fort och nu är Hon hos Er och Wilja har blivit Storasyster

Annelie

thibia.blogg.se

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-02-25 18:26:24

vad söt hon är!

Vad kommer hon att heta mer än Novalié?



Grattis till alla er!

Postat av: Charlotte

Publicerad 2012-02-25 18:44:37

Stort grattis till er fina lilla dotter!!

Följer din blogg slaviskt(fast är usel på att kommentera) Hoppas på att jag själv inom snar framtid också får möjlighet att bära och föda ett barn! Varje barn är verkligen ett mirakel! Återigen jätte grattis till er!

Stor kram och lycka till!

Postat av: Charlotte - Ensamstående 2barnsmamma

Publicerad 2012-02-25 18:58:20

Åh så vacker bild! Helt otroligt vacker, precis som sin storasyster <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-25 19:14:08

Hur ska namnet uttalas när ni stavar de med apostrof?

Novalieee alltså att man betonar lie med långt e mjukt i (låter lite franskt) (rätta formen när apostrof används)

Eller Novaliiiie med långt i och ett hårt e på slutet? (fel form när apostrof används men namnet låter svenskt)



Väldigt nyfiken :)



Grattis!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-25 19:45:37

Jag tänkte fråga det här med bebis storlekar, hört lite olika om vad som ska passa. Men har du kunnat använda 50 till båda dina flickor i början eller har du fått ha 56?

Postat av: ramona

Publicerad 2012-02-25 19:46:44

hur ser din tatueringar ut nu efter graviditeten?

visa gärna bild :)

Postat av: CANDY DARLING

Publicerad 2012-02-25 20:06:20

Många grattis till er och lilltjejen. Hon är bedårande! Själv fick jag min son i Måndags (fem veckor tidigt) och fick äntligen komma hem idag!

Postat av: Louise

Publicerad 2012-02-25 20:30:36

Gud vad kul. Grattis till er!! Namnet på henne var jätte fint. Wilma och novalie passar perfekt ihop ;)

Postat av: Sara

Publicerad 2012-02-25 20:46:47

Åh grattis till lilla Novalie :)

Kunde inte kommentera förut...

Så nu passar jag på att gratta er igen, måste kännas underbart <3 och Linus svämmar på moln nu förstår jag :)



Många kramar hon är verkigen supersöt!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-02-25 21:08:27

Hej! Grattis igen till eran sötnos! :)

Wilma är säkert en jättebra storasyster! :)



Jag undrar var du köpt den rosa Svea dressen som du visade för nån vecka sedan? :)

Postat av: amanda

Publicerad 2012-02-25 21:34:32

Grattis! Vilken sötnöt!

Har ni tänkt ut några gudföräldrar?

Postat av: miia mamma till My

Publicerad 2012-02-25 22:27:42

Åhh mysbild <3 Fina ni är :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-25 22:35:43

Ska du o linus skaffa fler barn innom den närmsta framtiden??

Postat av: Karolina, gravid i v. 40 ♥

Publicerad 2012-02-25 22:40:39

Vad kul med frågestund!

Jag undrar; vill du ha fler barn? (kanske lite svårt att svara på så tidigt efter en förlossning) - men har du någon dröm om hur många? hr du något drömyrke?



Längtar efter att få se fler bilder på Novalié!

Kramar till er ♥

Postat av: M

Publicerad 2012-02-25 22:50:59

Hur kom ni på namnet? Och varför vart det just Novalie? Stort grattis :) :)

Postat av: Malou

Publicerad 2012-02-26 06:25:22

Hur uttalar man din nyfödda dotters namn? Min första tanke var 'Novali' men såg att du stavar namnet med é på slutet och inte e. Då är det ju betoning på bokstaven när man har en ` över, alltså NovaliE. Eller? :-) Fint hursomhelst! Ett otroligt vacker namn!

Postat av: r

Publicerad 2012-02-26 08:14:22

En till fråga :) kommer wilja fortsätta på dagis fast du är hemma? Varför sådana fall :)

Postat av: Theresé

Publicerad 2012-02-26 13:05:39

Jag undrar vad flickorna och för mellannamn och vart ni tagit dem ifrån, t ex mormor/farmor? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-26 19:18:27

heter hon Novalie eller Novalié?? eftersom du ibörjan skrev med é och nu med e :)

Postat av: jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

Publicerad 2012-02-26 19:57:36

så fiiin bild! bara att rama in!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-26 20:07:06

Hur känns det att Mimmi härmar dig hela tiden?

Menar, först blir du på smällen med W o plötsligt kommer mimmi oxå lite senare o är gravid...o samma sak nu, du blir gravid o får barn o då blir hon oxå gravid? skumt. känns ju som hon blir avis på dig å måste skaffa barn abra för att du gör det. kan ju knappast vara ett sammanträffande med TVÅ graviditeter lixom!!

Postat av: Josefine - Mamma till Molly

Publicerad 2012-02-26 21:49:46

Så sööt!

Har hon något andranamn? :)

Postat av: Cathrina - väntan på vårt ♥

Publicerad 2012-02-27 13:02:59

Så otroligt härlig bild!

Grattis till er.

Skulle du inte kunna skriva lite om vad du hade packat ner i BB väskan och lite så?

Postat av: Malou

Publicerad 2012-02-27 13:26:06

Fick du bristningar på magen under någon av graviditeterna? Och tycker du eda hjälper mycket under förlossningen, nu när du provat med och utan?

Postat av: joey

Publicerad 2012-02-27 16:19:22

Återigen för miljonte gången grattis till er! så fint namn flickan fått. Jag har en fråga. hur kommer det sig att lilla nova får pappas efternamn medans wilja har mammsingens?:-) puss

Postat av: Karin

Publicerad 2012-02-27 20:39:00

Du har sagt tidigare att du har testat droger. Vad var det du testade och hur upplevde du det?

Tycker att det är helt otroligt hur långt du har kommit. Du har förändrats något så oerhört vad jag har förstått och kan inte mer än vara avundsjuk på dig och din familj.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela