Publicerad 2012-04-12 08:25:30 i De bästa av Bålsta! <3,

Så glad ni gör mig!



Lilla fröken så stolt din mamma är över dig!
Eftersom Novis har varit så sjuk, och detta med amningen så har hon samsovit med oss varje natt.
Men nu kände vi att vi testar med hennes egna säng! Och japp, fröken somnade gott. Vaknade första gången 03.30 och fick mat, somnade på direkten! Andra gången vakna hon strax kring 06. Sen fick hon sova en timma i stora sängen med Mamma efter hon fick mat! De här gick ju toppen! <3 Hade de varit Wilja i samma ålder hade de varit ett h e l v e t e.
Två barn från samma mor, men så jädrans olika så jag inte finner några ord!
Igår kväll så åkte vi ut till Ekilla en sväng! Fikade och myste. Pratade lite om semestern i sommar.
Längtar som en TOK till Juni, Novalies dop och sen Gotland över midsommarhelgen, bo på hotell och rå om oss.

Idag bär det av mot Kista med barnen! Har W hemma från dagis idag. Ha en mysdag med Mathilda & barnen.
Blir att klippa & färga håret på henne också! Sen är älskling så snäll som hämtar oss ikväll♥

Imorse när jag gick in här så fick jag en liten chock!
Så varma och positiva kommentarer som jag möttes av igår.
Jag som trodde att mina bilder skulle göra något slags uppror, att dom inte var lämpliga! eller att spydiga och elaka kommentarer skulle strömma in med tanke på att de inte var sålängesen Nova föddes. Många har skrivit utan mailadress och frågat saker.

NEJ! Jag har inte tränat en enda dag sedan Novis kom till världen. Min längsta promenad har varit på 1.3 kilometer, ni hör själva. Jag har blivit EXTREMT lat! Måste verkligen ändra på de. Säger så varje dag, när solen tittar fram får man mer energi.. Men rör jag mig då? nä!
Sen kosten.

Den ska vi inte tala om! Jag har blivit sockerberoende gånger tusen. Får en sån nedrans skallebank om jag inte intar kakor, choklad eller vad som! Något sött har ätits VARJE, notera VARJE dag sedan hon kom.

Jag ammar inte heller denna gång! Så det är inte amningen.
Helt enkelt så har min kropp lätt för att återhämta sig!
Men nu måste den bli FAST, för det är den INTE.

Mina tights på bilden kommer från H&M! Tack återigen för peppande och jätte glada kommentarer.

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-04-12 09:05:45

Det förtjänade du! :)

Postat av: Angelica- Mamma till Leia & lillasyster i magen <3

Publicerad 2012-04-12 09:15:02

Så söt :)

Hoppas ni får en fin dag!



Kram

Postat av: Lynn

Publicerad 2012-04-12 09:37:29

Hej sötnos <3 Stor hon börjar bli, lilla Nova. Hoppas allt är bra med er, att tjejerna växer så det knakar!

Du svarar inte på FB så jag skriver här. Saknar dig. Hoppas vi kan ses nånting när jag kommer till stockholm.



Puss,

Postat av: Emma - Mamma till Alicia och Elliot <3

Publicerad 2012-04-12 09:38:55

Åh så söt :) Vilket datum är hon född? :) Hon måste vara ungefär lika gammal som våran Elliot :)



Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-13 17:10:22

Jag är också extremt lat men längtar efter lusten och orken att iaf promenera. Men vill hinna så mycket hela tiden och är såå dålig på att prioritera mig själv.

Det där med att vara beroende av socker känner jag igen... Inte kul alls.



Härligt att kroppen gått tillbaka så bra själv :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela