Publicerad 2012-04-07 09:48:43 i De bästa av Bålsta! <3,

Påsk!


Vi är uppe med tuppen och befinner oss i Barkarby! Ska inhandlas nya fotbollsskor & lite sånt :) igår stängde ju för bövelen allt jätte tidigt. Skit påsk! Inte fick jag mitt hår heller, röda jäkla dagar. Så bitter är jag! Vad är detta att fira? Gräslig högtid med fula färger och förbannat mycket godis. Vi åt nyss sill, ägghalvor & potatis! Gah. Aldrig förstått detta med påsken..

Sen tigger man också! Värsta är nog allt påskpynt folk släpar fram. Jag kräks! Tuppar, kycklingar, skrikrosa, grönt, gulr är fult... Men får försöka uppskatta denna högtid när barnen blivit lite större. Ännu får jag tycka vad jag vill :D

Dock är de skönt med lediga dagar, men kom igen...

Iallafall, dagen ska spenderas med alla våra bästa! Ska äta middag och dricka gott till de bästa sällskapet. Madde & Elliot kommer nämligen till Bålsta! Och vi ska träffa Novas gudfar, hans mamma och maddes Pappa :) saknar Wilja gör jag till en förbannelse. Men imorgon kommer min lilla påskkärring hem igen <3

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2012-04-07 10:53:07

det är mysigt med påsk.

umgås med sina nära och kära :)

påskpynt struntade ja i iår men nästa blir det. då vira är äldre :)

Postat av: Johanna - mamma till 3

Publicerad 2012-04-07 11:08:42

Heja fröken bitter;) påsken är vååååår med alla färger ju:)

Postat av: Hayley

Publicerad 2012-04-07 11:18:54

Haha älskar hur "bitter" du är. Jag förstår mig inte heller på påsk, jag totalt bojkottar typ. Idag ska vi käka ugnspannkaka, det är perfekt "påsk" mat enligt mig ;)



Glad Påsk kan jag i alla fall säga till dig!

Kram!

Postat av: Sofi

Publicerad 2012-04-07 16:11:04

Glad påsk på dig och hoppas du får en bra helg:)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-04-07 17:30:50

Tycker inte heller att påsken är så viktig! Dock tycker jag det är viktigt att föra traditioner vidare till Lea så vi har påskris med fjädrar i diskreta färger (vitt och rosa) som Lea valt! Hatar det där gula!! Sen har vi målat ägg och Lea har fått påskägg. Mer än så behövs inte :) har hellre lite fina tulpaner i fina färger hemma än massa tuppar och kycklingar!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-07 22:52:10

Jag kan hålla med dig om att det är tråkigt när affärer e stängt! Annars tycker jag att påsken är en sån hötid som man kanske kan börja fira när barnen är tillräcklgt stora.



Kram

Postat av: Janni

Publicerad 2012-04-08 10:15:33

Hahaa! Du har dött om du såg vårt barnkalastema i fredags. Kommer upp bilder idag :) skrikrosa och gult :) underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela