Publicerad 2012-04-27 09:27:34 i De bästa av Bålsta! <3,

Morgonstund har guld i mun.



Morgonmys, är nog det bästa som finns!
Med en liten flicka som är hemma med mamma hela helgen & familjens minsting♥
En helt perfekt start på en mysig helg!

Inatt hade jag väntat mig att de skulle bli jobbigt. Wiljas nattskräck kommer och går lite som den själv vill. Vissa nätter är hon hysterisk, andra nätter så vaknar hon bara av att hon är ledsen. Så jag går in och lägger mig med henne de flesta nu på sista tiden! Och Pappa ligger hos Nova. Häromnatten skrek hon så så jag fick tända lampan och skölja händerna med kallt vatten så hon skulle komma 'tillbaka'. Att höra henne skrika: NEJ NEJ NEJ NEJ och slåss, säga att det är läskigt de gör så ininorden ont. Kommer ihåg första gången så väl, precis efter hennes inskolning på dagis. Så mycket intryck! Och nu händer det så mycket i hennes lilla kropp.

Men att återgå till ämnet! Mamma vaknade första gången kring halvåtta av att Wilja satt i soffan under filten?! Haha, min mystjej hade lagt sig där när hon vaknat men varit tyst som en liten mus! Novalie somnade om efter lite mat. Nu sitter Wilja i mitt knä! Och snart ska vi väcka lilltrollet och ut i parken.
Sen blir de en promenad när Wilja ska sova, om inte lillasyster är allt för motvillig!

Fredag, 19 grader hittils i solen, utvilad & GLADA barn!

Postat av: Martina

Publicerad 2012-04-28 04:03:30

Åhh stackars lilla söta wilja:( har en tös som

vi också tror får nattskräck! Först trodde vi det var mardrömmar men sen upptäckte vi att hon liksom snappade till en stund efter att varit helt hysterisk och inte fattat vart hon varit så vi började googla och allt stämde med nattskräck! Hon skriker också nej ibland, hjälp och slåss och sparkas:( Som jag förstått är det mest obehagligt för oss föräldrar, men ursch vad jag hatar att se henne så! Kommit på ett trick nu och det är art slå på hennes favorit spel på mobilen då "kommer hon tillbaka"! Hoppas Wiljas nattskräck blir bättre också, Isabelle är lite äldre och nu är det supersällan det sker, började för drygt 1 år sen när hon fick sova i eget rum men har successivt trappats ned:) Sköönt:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela