Publicerad 2012-04-09 21:56:16 i De bästa av Bålsta! <3,

Hästen & Wilja!







Idag så sköljde en hel våg med minnen över mig!♥
Idag fick Wilja rida för allra första gången, tänka sig att jag bara var 6 månader när jag satt framför pappa på sadeln. Fick så många minnen från när jag va liten! Och nu stod jag där, med min egna dotter! Och vilken lycka..
Hon har aldrig tidigare varit så nära en häst, men de föll sig så naturligt! rida, rida va allt hon skrek! så lycklig! hon klappade på manen, klappa på halsen. Och blev så olycklig när hon inte fick rida mera!

Jag saknar hästarna ibland så jag dör. Första egna ponnyn fick jag när jag va sex år! Han såg nästan precis ut som den lilla shettisen som Wilja fick rida på idag♥ Innan dess hade jag ridit på Pappas och alla andra i stallet.
Ni som inte vet, så växte jag upp på landet! hade hästarna nästan inne på tomten och stallet va mitt kall fram till tonåren med hästar, tävlingar m.m. Men efter barnen så har jag inte ens närmat mig en häst! Känns så sorgligt.

Men om Wilja tycker de här är så kul som de verkar, så ska hon sättas på ridskola så snart som bara möjligt!
NU kan jag vara glad att ja inte bor mitt i stan, här finns de tillgångar till stall på ett helt annat sätt.
Lilla fröken.. Jag blir så glad av att se dig såhär!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-09 23:42:33

Gud så roligt! Själv är jag också hösttermin och har ridit mycket som ung. Var medryttare ett tag oxå. Nu hinns inte detta med tyvärr som jag skulle velat, men gren vän som äger hästar. Sk nog ta en ridtur narr igen :) saknar pysslet i stallet och den fria känslan upp på hästryggen. Roligt om Wilja får samma intresse. Min man vill inte att vr orter ska börja med ridsport pga mycket skador och så. Djuren är ju underbart vackra men oxå många ggr farliga. Kram

Postat av: kelli - gravid med bf i april

Publicerad 2012-04-10 00:16:28

å man ler ju med hela själen när man ser dom där bilderna, gud så fint <3

Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Publicerad 2012-04-10 07:44:44

Så härligt att se de bilderna :) Gud vad jag saknar hästarna, har inte suttit på en häst sedan hösten 2009 när jag blev skadad. Men nu börjar tävlings och ridsuget komma tillbaka men först får vi nog köpa en shettis till Emma så hon också förhoppningsvis blir lika hästbiten som mig :)

Postat av: Mandy & River

Publicerad 2012-04-10 07:46:36

Jamen visst har jag fått det fint?:) hihi. Trivs så mycket bättre här på blogg.se :) så härliga bilder. Så underbart att se lycka i sina barns ögon :) kram

Postat av: Janni

Publicerad 2012-04-10 08:35:21

Underbar jacka på Wilja. Var har ni köpt den?

Puss

Postat av: Josefine - Mamma till Molly

Publicerad 2012-04-10 09:39:38

Hon ser jättelycklig ut! :D söt!

Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Publicerad 2012-04-10 09:46:27

Svar: Ja :) Jag ska förhoppningsvis snart ner till min moster och hälsa på och då ska jag nog lyckas komma upp på hästryggen igen :D

Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Publicerad 2012-04-10 10:07:14

vad stolt hon ser ut :)

Postat av: Lotta, Millebus & lill* i magen

Publicerad 2012-04-10 10:42:26

Cirkus vad roligt:) vi var i höstas, vart lite besviken på att de inte var mer djur än vad det var. Milton var bara två o halv intresserad av människor som hängde i taket o dingla;)

Vad roligt att hon verkade gilla ridningen, kanske blir en rid tjej av henne med en dag då.

Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-04-10 11:59:40

Haha, ååh Wilja! Lycklig tjej helt klart. Gud så söt!

Postat av: malin - mamma till thea

Publicerad 2012-04-10 12:06:02

åh vilka underbara bilder! man ser verkligen hur stolt och lycklig hon är :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-04-10 15:05:53

Herregud vilka härliga bilder :):)

Man blir alldeles glad av att titta på dom :) <3

Kram!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-04-11 18:00:58

Stanley lever fortfarande och är sig lik, bor på min gård.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela