Publicerad 2011-09-06 16:03:03 i Wilja 17-24 månader,

- Inskolning på Måndag! <3




Backsippans förskola! :)

Har precis kommit hem efter att ha besökt den urmysiga lilla förskolan! åh, vilket läge alltså. 14 barn på 4 heltid, helt ny lokal från nu till starten. När vi kom dit så hade Wilja precis somnat i vagnen! Efter ca 30 minuter väckte jag henne för hon skulle få titta omkring! Va rädd för en gnällig och mammig Wilja! Men inte. SÅFORT hon såg alla andra barn springa omkring så skulle hon ner, sen såg jag henne inte på resterande 35 minuterna medans jag pratade med Ingela. Den ena personalen! När vi skulle gå så satte sig Wilja i hallen och skrek, hon ville INTE sluta leka!
Och brydde sig inte om mig ett schmack.

Men kort och gott! Egentligen skulle hon ha börjat den 14:e, men de tyckte hon verkade så frammåt! Så dom frågade om hon ville börja nu på Måndag! Och jajjemen. Måndag it is, nu är de INSKOLNINGSDAGS!! :D <3

Känner mig så glad!
Sån jävla tur att en unge flytta. Så fick hon sin plats på den förskolan som vi ville! :D

Postat av: M*

Publicerad 2011-09-06 16:14:36

- gud vad söt!

Postat av: Caroline Elisabeth - Mamma till Jennifer

Publicerad 2011-09-06 16:38:06

Åh va härligt! Lycka till nu, det ska nog gå bra då hon var så framåt första besöket! :)

Postat av: eriika

Publicerad 2011-09-06 16:57:31

äsch så stor skillnad är det väl inte? ca 3 månader mellan våra stora och typ 2 mellan våra "småa" så vi ligger rätt lika där :) och jag är inne på ditt spår.. det kommer att vara jobbigt, men man får tillbaka det när dom blir lite äldre:) dom har nog mer utbyte av varandra om dom ligger lite mer lika i ålder än om det ska skilja flera år.. både som barn och vuxen :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-09-06 17:13:57

Grattis till er, hoppas det blir riktigt riktigt bra =)

Postat av: Mamma Till Milo

Publicerad 2011-09-06 17:22:37

Tycker om din blogg jätte mycket, Fortsätter att läsa för det är så himla intressant att följa eran vardag :)

Och ska bli ännu roligare nu med lillen på väg :)



Jag mår jättebra , Gjorde det med Milo ochså, Inga illamående eller något, Härligt att vara gravid :)



Kram Mikaela & Milo

Postat av: Andjela

Publicerad 2011-09-06 17:40:32

Okej,tack fär svaret :)!

Kram <333

Postat av: Linda Mark

Publicerad 2011-09-06 19:53:13

Gud vad roligt för henne! :D hur kommer du att göra emellan nu då?, till nästa kommer? Ska du försöka jobba lite och sen vara mamma ledig igen, eller hur gör man? :/



kram och lycka till! <3

Postat av: Lilla familjen

Publicerad 2011-09-07 00:56:19

Vad kul att hon trivs ! :)

Postat av: Helena

Publicerad 2011-09-07 10:47:44

vad roligt med dagis, kan vara skönt att hon har vant sig innan lilla syskonet kommer, för tiden på dagis när man får syskon är toppen, både för mamma och barn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela