Publicerad 2011-09-25 18:16:25 i Recept, mat & bakelser,

- Dagens underbara middag!




ÅH så gott de va! Wilja glupsa i sig, trodde hon skulle tycka vitvinssåsen va för syrlig! men icke, hon åt som en liten häst! <3 Fröken gillar mammas mat, vilket jag uppskattar.
Finns det intresse för denna rätt,, så lägg in en kommentar! alla lax-älskare kommer iallafall hamna i himmelriket utav denna rätt.

Du behöver:
Laxfilé
Potatis
Burk med Philadelpiaost
Salladslök/gräslök efter smak
Salt, citronpeppar, lime, citron, ströbröd.

Rör ihop en burk med philadelphia tillsammans med hackad salladslök/gräslök om så önskas.
Pressa ner citron, salta, peppra! 2 msk ströbröd. Låt stå medans du steker laxenHÖG värme bara någon minut på varje sida (om de önskas) jag gillar att ha en yta! Peppra, salta laxen med valfria kryddor. Massa lime! Lägg den stekta laxen i en form, på med krämen. Strö över lite ströbröd till, in i ugnen ca 15 minuter! Klart :)

Sätt på potatisen dock de första ni gör!
Sen valfri sås till. Vi hade en vitvinssås med persilja & citron!

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-09-25 18:52:24

Jag tar gärna recept. Är väldigt klen på att äta Lax men de där såg super gott ut.

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-09-25 19:21:30

Låter helt GRYMT gott! :D

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-09-25 23:11:11

Tack så mycket! Grattis själv till din fina dotter och bebisen i magen! Du har en härlig blogg, den ska jag fortsätta läsa! :)

Postat av: Nickan

Publicerad 2011-09-26 00:20:18

Åhh vad passande! Jag har percis fått en nyfiskad regnbågslax så vill gärna ha recept:)

Postat av: Ellinor

Publicerad 2011-09-26 10:57:33

Jaaa, lägg upp recept!! :D Mums!

Postat av: helen

Publicerad 2011-09-26 15:04:58

Blir så inspirerad av alla middagstips, har du gått hotell och resturang eller nå eller är du bara intresserad av matlagning ändå? :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-09-26 16:30:12

Låter hur gott som helst!! Lägg upp recept (=

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-09-27 14:04:46

Du verkar vara en hejjare på att laga mat! Allt ser riktigt gott ut!! Tycker själv om å laga mat, men skönt ibland när sambon tar över!



Din blogg är också sjukt härlig, bra och rolig att läsa!!



Kramar

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-10-03 14:48:41

Gjorde du såsen själv? Då jag gärna ha recept på de också ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela