Publicerad 2011-09-08 09:30:38 i Wilja 17-24 månader,

- Att bli smutsig?



Blotta tanken på att detta är en utav de sista dagarna under veckan som jag o Wilja kan ha morgonmys ger mig kalla kårar! ska min lilla flicka vara på dagis då på mornarna? Va läskigt alltså! <3 Men hon kommer trivas som fisken i vattnet. Tror inte inskolningen komer bli några problem alls för Wilja! Då hon ändå är van att vara ifrån mig, då hon åker till Simon etc. Så tror att de kommer gå alldeles toppen! Och hon är så frammåt, och verkligen inte blyg för andra.

Happ, regn idag igen alltså? Börjar faktiskt bli jäklans tråkigt måste jag erkänna! Finns inte speciellt mycket att hitta på. Iallafall inte här i Bålsta, måste åka iväg isåfall! Och gissar på att Wilja gallskriker efter 5 minuter! Tycker att de är lite obehagligt när regnet kommer och hon blir blöt ute. De är nått som hon kommer vänjas vid snart! ;)

Nått som jag inte har en aning om vart de kommer ifrån är att enligt de värsta som finns för W är att bli smutsig!?
Såfort hon får kladd på händerna skriker hon, när vi är ute och hon ramlar så säger hon: ush ush ush tills jag borstar bort allt från knäna och händerna. Hur ska de gå när hon är tvingad till att bli lortig?
Att få smuts på skorna är de värst tänkbara scenariot! De gillas INTE.
Min storebror va PRECIS likadan tills han va 4 år, tvätta händerna jämt jämt jämt jämt. Medans jag va i stallet och lorta ner mig! Det kan bli lite jobbigt detta har ja en känsla av? De kanske försvinner iof!

Men det är me allt, hon har ALDRIG gillat att kladda runt med maten! aldrig tryckt de i ansiktet o så.
Hon kan ha de i handen och kasta ner lite spagetti eller så. Men absolut inge kladd, inge plask med dricka etc...
Hm!

Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Publicerad 2011-09-08 09:45:36

Wilgot är sällan smutisig när han kommer hem från förskolan. Dom är jätte bra på att torka av osv. Visst har det hänt att han haft sand i skorna då han badat i sandlåden etc. Men i det stora hela så är han oftast ren :)

Postat av: Emelie (mamma till Saga & Kevin)

Publicerad 2011-09-08 10:58:22

Hejsan! Nej designen har jag hämtat gratis på nätet men det är ju ändå mycket som man måste ändra på för att få det som man vill och sånt fixar jag med själv i alla fall :)

Min Saga var exakt likadan. Blev hon smutsig så sträckte hon ut handen i vädret och velae att man skulle ta bort och om det fastnade ett hårstrå så skrek hon också rakt ut och såg äcklad ut haha. Hon kladdade aldrig heller med maten. Men det är bara bra anser jag att hon varit så för hon har ju varit renlig av sig jämt. Inget sull har man fått ta reda på någonsin även om man tycker att det hör till småbarnstiden. Men jag har bara sett fördelarna med det. Dom är ju så himla roliga! :)



Det kommer nog att gå jättebra för henne att börja på dagis. Jag säger också dagis by the way. Förskola eller lekis heter det väl året innan dom börjar ettan? Ååå jag ser inte fram emot när Kevin ska börja dagis. Jag tycker att man borde få vara hemma 2 år med sina små. Jag tycker att man lämnar ifrån sina barn allt för tidigt, det käns nästan som att man lämnar över uppfostringen till dagis. Jag får väl se till att karln sliter häcken av sig så att jag kan vara lyxfru haha. Skämtosido :)



Ha en fin dag! Kram...

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-09-08 11:05:59

Min lillebror är precis likadan, inget kladd nånstans! Men det har blivit lite bättre efter att han började på dagis :)

Postat av: yasmine modell fru & mamma

Publicerad 2011-09-08 11:19:35

grattis till graviditeten

allt bra?

kolla gärna in min sons reklam film för libero på min blogg. kram

Postat av: Ellinor

Publicerad 2011-09-08 11:54:47

Haha, när jag fyllde ett år snöade det (11e oktober liksom!?) och fick jag ett par nya höstkängor i present. När jag gick ut störtbolade jag för att jag hade fått snö på skorna... Haha. Jag grät även om jag var tvungen att ha byxor! Klänningar och kjolar skulle det vara! Läskigt nog är det fortfarande så... Har jeans en gång i månaden kanske. Har i alla fall slutat gråta över snö på skorna ;-) Kan tänka mig att min mamma fick kämpa lite med mig med!

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-09-08 16:18:15

Jag var exakt likadan tills jag började på dagis. Så du ska se att det kommer att lösa sig iom det :0)

Kram

Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Publicerad 2011-09-09 13:10:45

Sån där var Malva också, men när hon hade gått på dagis ett dag så började det dämpas något. Hon älskar fortfarande inte att vara kladdig och smustig, men har numera inga problem med att stoppa händerna i sandlådan, sätta sig på marken etc. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela