Publicerad 2011-10-20 09:54:29 i De bästa av Bålsta! <3,

- Tjockpannkaka med smak av vanilj typ?



Hör och häpna! Jag och Wilja försov oss till förskolan imorse?! Det händer ALDRIIIIG här numera att vi sover till klockan 8! Så Wilja är en automatisk väckarklocka. Har inte ställt den på gud vet hur länge.. Så vaknade jag och kände mig ruskigt utvilad, på en gång kändes de som: De här stämmer inte! :P Kolla klockan, 08.45!! iiiih, väckte Wilja så fick hon en flaska i sängen och en banan. På med kläder, byta blöja, borsta tänder! Sen iväg till förskolan. Cyklade faktiskt dit idag och Wilja va helt superglad! :D Hon satt med sin filt och hennes lilla kisse.

09.04 så va vi framme! :D den ni... När jag gick därifrån va jag alldeles svettig! iih, stress. Men vi hann! :D För böövelen, kan inte komma försent dit. Pinsamt, så! Hädanefter ska en KLOCKA införskaffas!

Kom hem, skulle äta lite frukost.
Men hittade absolut ingenting hemma utav intresse.. Sen kom jag på Mammas underbara goda 'polska' pannkakor vi brukade få på helgerna! Så fruktansvärt gott, ååh. Helt underbara är dom! Så har mofflat i mig en, och intagit en stor kopp gott kaffe!! Vilken lycka, trodde det va slut... Men när jag rotade i skåpet hittade jag liite lite snabbkaffe kvar! xD De smaka himmelskt nu när jag trodde de inte fanns.

2 st ägg
3 msk mjöl
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver (den blir sådär HÄRLIGT fluffig och underbar!!)
Lite salt

Vispa ihop, smör i pannan och stek på någon minut på var sida, servera med sylt!
NOM NOM NOOOM!

Postat av: Lilla familjen

Publicerad 2011-10-20 10:18:18

Brukar inte heller ställa klockan här hemma, lilleman vaknar alltid tidigt ..Men sammma sak hände mig i tisdags, hahah (:

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-20 10:20:00

Mumms! :D

Postat av: Madde

Publicerad 2011-10-20 10:54:53

Såg ju gott ut:)

Ja, det har varit 6 långa månader av saknad särskilt för lilla Melina!

Han har fått 2 år, vilket är vanligt, innan de 2 åren går ut ska han ansöka om PUT vilket han då kommer få förutsatt att han skött sig under de 2 åren:)

Så det kommer bli jättebra nu!

Tack:)

Kram

Postat av: Caroline Elisabeth - Mamma till Jennifer

Publicerad 2011-10-20 11:28:00

Oj vad snabba ni var! :) Jobbigt när man försover sig så, dagen blir så knepig tycker jag hehe.



Här blev det också frukost i form av pannkakor. Gott! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-20 12:09:31

har du ingen mjölk eller vatten i också?? vill prova! =)

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-10-20 12:28:11

nämen åh vad gott!!



ja nu undrar man allt när det sätter igång, längtar så mkt :)



ja men precis, sen varför skulle det vara något fel med att göra sig extra fin? det skadar ju ingen :)

Postat av: Em

Publicerad 2011-10-20 12:53:44

kom in på bloggen & kolla...

& ställ en fråga eller två på frågestunden..

Postat av: Issa

Publicerad 2011-10-20 15:27:34

Gottie :) Hur många personer blir de till? :)

Postat av: Bella

Publicerad 2011-10-20 16:45:28

ååh gott! Har man inge mjölk i?

Postat av: B

Publicerad 2011-10-20 23:05:15

Kan du polska? för din mamma är väl från Polen? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela