Publicerad 2011-10-13 20:53:44 i Wilja 17-24 månader,

- Min fina.




Kvällen har spenderats med bad och MASSA skratt! Gud, kan räkna på fingrarna hur många gånger Wilja har skrattat på detta sett! hon va SÅ jäkla glad, och linus och hon busa och busa för fullt <3
Mammahjärtat värmdes till tusen ska ni veta...
Wilja sover sen länge och Linus är på match.

Jag sitter och kollar på: Drömmen om ett barn.
Programmet är helt underbart, inte ett ont ord. Men... Jag har stört mig på rätt mycket idag!
Tycker den nyblivna mamman... som är över 40 är... speciell?
Det hon säger, det kändes logiskt för mig efter bara ett par dagar. Och deras dotter är över 5 veckor, och hon saknar redan att vara sig själv bara?
Nä.. Ska inte säga nått.

Men tycker att i många fall att en tjej under 20 förstår mer vad det innebär att bli mamma.


Ska ta och somna tiidgt har jag bestämt mig för. Mer sömn, är helt slut! kommit in i en trötthetsperiod där allt jag önskar är att sova, sova och sova.

En helt fantastisk kväll.

Postat av: carrå - mamma till Isabella

Publicerad 2011-10-13 21:26:30

Reagerade på samma grej som dig. Dottern var ju bara 5 veckor, jag tänkte inte på mig själv alls när min dottr var så liten, jag saknar inte ens det nu och dottern är 14 mån. förstår faktiskt inte hur hon tänker, som de måste längtat och hoppats och efter bara fem veckor saknar hon hur det var innan..Man aksnek inte ska döma efter en teveserie men märkligt minst sagt..

Postat av: Wilja, mamma till Jamie!

Publicerad 2011-10-13 22:07:45

Reagerade också på det! Sen att dem gjorde slut på ett paket blöjor på två dagar!? haha. vafan.

Postat av: Veronica

Publicerad 2011-10-13 22:56:10

Hej! ville bara säga att jag blir så sugen på att skaffa barn när jag läser din blogg hehe och är bara 19 år :P



kram till er!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-14 00:10:10

Det är ju INTE FEL att vilja ha lite tid för sig själv också även om bebisen bara är fem veckor gammal!

Med egentid behöver inte menas att man vill ha en hel helg för sig själv men några timmar?

INGET FEL alls i det!

Man måste få kunna vara själv lite också, det betyder inte att man inte bryr sig om sitt barn, herregud!



Tycker att det är så sjukt med folk som ska se ner på andra som känner att dom hade mått bra av att ha lite tid själva också, jag har inte ens barn själv, men tycker att det säger sig självt att ALLA behöver vi ha lite tid för oss själva ibland, även om man väljer att ha barn, det ska man inte behöva skämmas över!



Du och en del andra kände kanske inte att ni behövde ha någon ensamtid alls, ne, men okej, skönt för er!

Men ALLA kan ju inte känna precis så och det måste få vara tillåtet att känna annorlunda och känna att man skulle må bra av att få lite ensamtid!

Därmed inte menat att man ska lämna bort barnet varannan dag, men du förstår säkert vad jag menar!

Se inte ner på de som känner annat eller annorlunda, för alla är vi olika och har olika behov!

Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Publicerad 2011-10-14 07:29:01

Störde mej också på det där!!



Så fin bild på tösen eran :)

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-10-14 08:14:16

så nöjd tös! :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-10-14 08:54:01

Vilken söt liten dotter du har!:) Hoppas allt går bra med din graviditet och att allt är bra med dig, stor kram på er :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-14 10:00:14

Haha, Anna. Inte skaffar man väl barn för att få egentid heller? Ja, alla tycker det är skönt att vara barnfri någon gång, även jag. Men när barnet bara är 5 veckor borde hormonerna göra att man bara vill vara med sitt barn hela tiden.



Om en ung mamma hade sagt så hade många reagerat med att då skulle hon kanske inte ha skaffat barn än, men när en äldre säger så är det självklart och mänskligt liksom. DET stör mig något fruktansvärt (jag är själv 20 och har en dotter på 1 så fördomar ingår i vardagen, mer eller mindre).

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-16 01:24:28

Och inte skaffar man väl barn för att aldrig kunna göra något annat än bara umgås med sitt barn dygnet runt?

Man måste få andas om man känner för det och få ha ett par timmar i lugn och ro om man känner att man har det behovet.

Jag tycker att oavsett ålder ska man få ha egentid, UNG som GAMMAL, utan att det ska vara något dåligt!

Lite egen tid gör bara att man kan vara en bättre förälder också att man hinner få lite energi, eller lite sömn?



Och som sagt syftar jag inte på att egen tid är ut och festa varje helg eller lämna bort varje helg men ett par timmar eller så kvittar ju, just när de är så små går de ju inte att lämna bort en hel dag direkt heller.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela